باحضورجمع کثیری از علاقمندان خرمشهری

بزرگداشت اسطوره مقاومت، نوجوان شهید بهنام محمدی

خورنا -سیده زهرا حسینی در کتاب "دا" بهنام محمدی را چنین توصیف می‌کند: "بهنام محمدی نوجوان 13ساله‌ای که از فرط کوچکی جثه، اسلحه ژ-3 اش روی زمین کشیده می‌شد، با گشت زدن در محله‌ها نیروهای رزمنده را از نقاط نفوذ دشمن مطلع می‌ساخت، او روزهای آخر مقاومت خرمشهر با اصابت ترکشی به قلب کوچک‌اش به شهادت رسید."

خورنا -سیده زهرا حسینی در کتاب “دا” بهنام محمدی را چنین توصیف می‌کند: “بهنام محمدی نوجوان ۱۳ساله‌ای که از فرط کوچکی جثه، اسلحه ژ-۳ اش روی زمین کشیده می‌شد، با گشت زدن در محله‌ها نیروهای رزمنده را از نقاط نفوذ دشمن مطلع می‌ساخت، او روزهای آخر مقاومت خرمشهر با اصابت ترکشی به قلب کوچک‌اش به شهادت رسید.”

بهنام محمدی در ۱۲ بهمن ماه سال ۱۳۴۵ در منزل پدر بزرگش واقع در خرمشهر به دنیا آمد. شهریور ۵۹ بود که شایعه حمله عراقی‌ها به خرمشهر قوت گرفته بود بهنام تصمیم گرفت در خرمشهر بماند. بمباران هم که می‌شد بهنام ۱۳ ساله می‌دوید و به مجروحین می‌رسید و هرکاری از دستش برمی‌آمد برای دفاع از خرمشهر انجام می‌داد. بهنام می‌رفت شناسایی. عراقی‌ها فکر نمی‌کردند بچه ۱۳ ساله برود شناسایی به همین دلیل رهایش می‌کردند. یک اسلحه به غنیمت گرفت با همان اسلحه، ۷ عراقی را اسیر کرده بود. به او گفتند که باید اسلحه را تحویل دهی می‌گفت به شرطی اسلحه را تحویل می‌دهم که به من حداقل یک نارنجک بدهید. با همان نارنجک دخل یک جاسوس نفوذی را آورد.کنار مدرسه امیر معزی(شهید آلبو غبیش) اوضاع خیلی سخت شده بود ناگهان بچه‌ها متوجه شدند که بهنام گوشه‌ ای افتاده است و از سر و سینه‌اش خون می‌جوشید. چند روز قبل از سقوط خرمشهر شیر بچه دلاور خوزستانی بالاخره در ۲۸ مهر۱۳۵۹ ازمیان دوستان وشهرخود پرکشید .
بمناسبت تولد این شهید عزیز وبه همت جمعی از جوانان علاقمند به ایشان برای سومین سال پیاپی جشن بزرگداشتی در روز تولد ایشان۱۲ بهمن، موافق با سالگرد ورود امام خمینی به وطن عزیزمان ،ابتدادرمحل اصابت ایشان ودرکنار تندیس آن بزرگوارضمن بزرگداشت مقام شهید وگلباران تندیس یادبودونورافشانی محل شهادت برنامهای متنوعی ازجمله بیان خاطراتی ازشهید توسط همرزمان ایشان به اجرادرآمد.
درادامه این مراسم که درتالار خلیج فارس خرمشهر برگزار گردیدبا استقبال وحضورپرشور مردم بخصوص کودکان ونوجوانان ادامه یافت و بااجرای نمایش وسرودهای زیبای ملی توسط گروه موسیقی واهدای جوایز به نخبگان سیزده ساله خرمشهر لطف برنامه دوچندان شد.
پایان بخش مراسم باسخنرانی شاپورمحمدی برادر شهید واستاد راستانی عکاس دفاع مقدس وبین المللی کشور که عکس وی از شهید بهنام با اسلحه ژ۳ ماندگارشده بود ضمن بریدن کیک تولد مزین به تصویر ماندگار شهید ، برگی زرین در صفحه بزرگداشت ومعرفی شهید بهنام محمدی به همشهریان ونسل جوان شهر رقم خورد.

بهنبهنا۶

بهنامjpgبهنا۷۹

بهنا۳بهن۲

بهنا۴۲

بهنا ۱

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *