استاندار: چاپلوسی و جلوگیری از اظهار نظر مخالف، آفت درونی نظام است

خورنا -ما همیشه با آفت های بیرونی مقابله کرده ایم ولی باید حواسمان باشد که آفت های درونی خبر نمی کند و مثل موریانه درخت انقلاب را از درون مورد آسیب قرار می دهند .

به گزارش خورنا به نقل از پانا، استاندار خوزستان گفت: باید حواسمان باشد که گرم شدن تنور انتخابات تبلیغ برای نظام است و حضور مردم در صحنه ی انتخابات نشانه ی مردم سالاری است.
به گزارش خبرنگار پانا از خوزستان ، عبدالحسن مقتدایی  در جلسه ی شورای اداری استان خوزستان گفت: در ایامی هستیم که جهان را دستخوش تغییرات اساسی کرد و برای هر کسی که اهل تحلیل باشد نقش انقلاب اسلامی کاملا مشهود است . وی اضافه کرد: انقلاب اسلامی دو گونه تاثیر داشت وبرخی را به تبعیت و برخی را به تقابل واداشت .
مقتدایی گفت: امام تاریخی را نگاشت که از سویی که به فروشاپی یک رژیم مستحکم انجامید و از سوی دیگر نیز بسیار نرم ، جامع و با ساده ترین زبان و بیان انقلابی همه را همراه با انقلاب کرد و هیچ جبهه ای را از ملت جدا نکرد و این تدبیر موجب شد تا نظامیان با گل در لوله های تفنگ خویش روبروی انقلابیون قرار بگیرند و در فاصله ی کوتاهی نظام مجددا مستقر شود و کار خود را به جلو هدایت کند.
استاندار خوزستان تصریح کرد:اگر این انقلاب پایدار است به خاطر تدبیر امام خمینی (ره ) و اعتماد مردم است .یکی از ویژگی های انقلاب ما مردمی بودن آن است و مثل خیلی از کشورها پشتوانه ی ما پول و نیروی نظامی نیست بلکه به پشتوانه ی مردم و رشادتهای اسلام حرکت می کنیم .
وی با اظهار اینکه زشت ترین چهره ی اسلام را داعش و زیباترین چهره را جهموری اسلامی ایران رقم زده است ، بیان کرد: اسلام دینی توام با اخلاق را به جهانیان نشان داد و بر همین اساس پای میز مذاکره نشستیم و حتی دشمنان ما نیز باور دارند که این حکومت پایدار و مستدام و قابل اعتماد است .
استاندار خوزستان گفت: فقه شیعه به قدری منطعف است که تمامی مسائل را می تواند حل کند و با تکیه بر آن می توانیم مملکت را به گونه ای هدایت کنیم که هیچ بخشی از جامعه را از دست ندهیم.
مقتدایی با استناد به فرمایش مقام معظم رهبری که می فرمایند هر کسی که به کشور اعتقاد دارد باید در انتخابات شرکت کند ، گفت: یک رای هم برای ما یک رای است و باید به صورتی رفتار کنیم تا همه در انتخابات شرکت کنند و باید حواسمان باشد که گرم شدن تنور انتخابات تبلیغ برای نظام است و حضور مردم در صحنه ی انتخابات نشانه ی مردم سالاری است .
وی گفت : اگر به عنوان مثال  در ۱۰ نقطه ی شهر ستادهای انتخاباتی بر پا شود بیانگر این است که ۱۰ نقطه در جهت مردم سالاری در نظام روشن شده است و ما باید از این ظرفیت مردمی در راستای تبلیغ برای نظام اسلامی استفاده کنیم و حضور مردم نیز موقعی تحقق می یابد که باور کنند که  از رای آنان صیانت به عمل می آید.
استاندار خوزستان دو آفت بیرونی و درونی را برای انقلاب برشمرد و تصریح کرد:ما همیشه با آفت های بیرونی مقابله کرده ایم ولی باید حواسمان باشد که آفت های درونی خبر نمی کند و مثل موریانه درخت انقلاب را از درون مورد آسیب قرار می دهند .
وی تملق ، چاپلوسی و اجازه اظهار نظر ندادن به مخالف را از آفت های درونی عنوان کرد و گفت: ما باید همواره انتقاد سازنده را بشنویم و شرایطی را فراهم بیاوریم تا مردم فقط در مقابل قانون سرخم کنند و مسئولین باید بدانند که هیچ ارباب رجوعی نباید با گردن کج خواسته اش را طلب کند ،بلکه  همه باید بتوانند حرف خود را بزنند .
مقتدایی دهه ی فجر و انتخابات را دو فرصت مهم برای تقویت فضای باز در کشور دانست و اظهار داشت که باید با نگاهی نو به دهه ی فجر نگاه کنیم .
استاندار خوزستان با اشاره به مذکرات هسته ای ، گفت: انجام مذاکرات هسته ای جزو افتخارات جمهوری اسلامی ایران است و این مذاکرات نشان داد که ابرقدرت های شرق و غرب برای حل مشکل در جهان وابسته به کشور ما هستند .
وی با تاکید بر اینکه این مملکت متعلق به همه ی مردم است ، افزود: تفکری که سعی می کند تصمیم رئیس جمهور و رهبری را جدا از هم نشان دهد باید بداند مگر می شود تصمیمی در مملکت گرفته شود که سلسله مراتب در آن رعایت نشده باشد.