با حضور پر شور مردم یادواره سردار شهید توکل قلاوند در اندیمشک برگزار شد

جهانبخش قلاوند: شهدا به انقلاب ایران آبرو بخشیدند

خورنا- آیت الله عبدالکریم فرحانی جمعه شب در یادواره سردار شهید توکل قلاوند در تالار فرهنگ اندیمشک عزت و افتخار کشور را از ولایت فقیه دانست و افزود: ولایت ظرفیت حرکت و اوج گرفتن ملت ایران اسلامی می باشد.

وی اظهار کرد:امروز اگر ملت در همه عرصه ها سربلند و باعزت است نتیجه اعتقاد راسخ به ولایت و ارزش هاست.

وی گفت:مشکلات و بیکاری و آثار شوم فشار اقتصادی دشمنان هیچ گاه ملت مسلمان ایران را از راه ولایت خارج نکرده بلکه اعتقاد آنان را در مسیر ولایت و شهدا دو چندان کرد.

آیت الله فرحانی با اشاره به نقش شهید توکل قلاوند در دوران جنگ تحمیلی گفت:امثال شهید توکل سرمایه های معنوی و جاودان عرصه دفاع مقدس می باشند که با جان فشانی خود از کیان اسلامی حفاظت کردند.

عظیم روشنی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران اندیمشک هم تبعیت و پیروی از راه شهدا را در شرایط کنونی مهم خواند و گفت:کوتاهی در این مسیر چیزی جز بیراهه رفتن ندارد و برای هر قصور باید در پیشگاه شهدا پاسخگو بود.

جهانبخش قلاوند برادر شهید توکل نیز با تشریح ویژگی های بارز این شهید گفت:شهدا به کشور ایران اسلامی آبرو بخشیدند و حفظ این عزت نیازمند همدلی است.

وی اظهار کرد:زنده نگاه داشتن یاد و راه شهدا یک وظیفه است که نباید در این مسیر از اهداف واقعی شهدا غافل شد.

در این مراسم با نماهنگ و اجرای برنامه های متنوع یاد و خاطره شهید توکل قلاوند گرامی داشته شد.

سردار توکل قلاوند که متولد روستای قلعه رزه از توابع بخش الوار گرمسیری بود در دوران دفاع مقدس مسئول اطلاعات عملیات تیپ ۱۷ علی بن ابیطالب (ع) و جانشین اطلاعات عملیات قرارگاه نجف اشرف بود.

وی دربهمن ماه سال ۱۳۶۱ حین شناسایی منطقه عملیاتی والفجر مقدماتی در منطقه فکه به همراه سرداران حسن باقری، بقایی، رضوانی و مومنیان به شهادت رسید.

منبع:ایرنا