خوزستان پاکترین استان اینترنتی شد

خورنا: مروری بر جدیدترین لیست آلوده و پاک‌ترین استان‌های اینترنتی کشور گویای آن است که استان‌های تهران، آذربایجان شرقی و گیلان به ترتیب آلوده‌ترین و فارس، زاهدان و خوزستان به طور مشترک به عنوان پاک‌ترین استان‌های اینترنتی کشور به شمار می‌روند.

به گزارش ایسنا، بنا بر آمارهای منتشر شده تیرماه امسال استان تهران با ۴۱ مورد، آذربایجان شرقی، ۳۴ مورد و گیلان با ۲۹ مورد ارسال کننده بدافزار به عنوان آلوده‌ترین استان‌های اینترنتی کشور معرفی شده‌اند.

همچنین ایلام با ۲۶ مورد و قم با ۱۹ مورد رتبه‌های چهارم و پنجم جدول آلوده‌های اینترنتی را از آن خود کرده‌اند. اما استان‌های فارس، زاهدان و خوزستان هم به طور مشترک با یک مورد ارسال کننده بد افزار موفق به کسب عنوان پاک‌ترین استان‌های اینترنتی شده‌اند و پس از آن‌ها استان‌های مرکزی، کرمانشاه به طور مشترک با ۲ مورد دومین شهرهای پاک هستند.

اما بنا بر اعلام مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه‌یی (ماهر) در میان سایر شهرهای کشور در تیرماه امسال کرمان و خراسان رضوی سه مورد، قزوین شش مورد، بوشهر ۱۱ مورد، سمنان ۱۲ و مازندران ۱۷ ارسال کننده بدافزار داشته‌اند.

تیرماه سال قبل آذربایجان شرقی با ۱۵۳ مورد تهران با ۱۴۱ مورد و یزد با ۹۹ مورد‌ ‌آلوده‌ترین و قزوین با سه مورد پاک‌ترین استان اینترنتی کشور بوده است. خردادماه امسال هم تهران،‌ آذربایجان شرقی و قم آلوده‌ترین و بوشهر، سمنان و شهرکرد به طور مشترک پاک ترین استان‌های اینترنتی کشور بوده‌اند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *