اگر وضعیت کشتارگاه را ببینید دیگر گوشت نمی خورید

کشتارگاه اندیمشک تهدیدی برای سلامت

خورنا – کشتارگاه اندیمشک با وجود تذکر های فراوان مسئولین بازهم با وضعیت نامناسبی مواجهه است که ادامه این روند می تواند عواقب جبران ناپذیری بر سلامت شهروندان داشته باشد.

بی توجهی به وضعیت کشتارگاه ، سلامت شهروندان را به خطر می اندازد

روز گذشته معاون فرماندار اندیمشک در خصوص وضعیت کشتارگاه اندیمشک گفت: کشتارگاه دام این شهرستان از نظر بهداشتی دارای مشکلات جدی بوده که نیاز است دستگاه‌های مسئول در این زمینه و برای رفع این مشکلات به طور جدی وارد عمل شوند.
امیر حمزه بزرگی افزود: کشتارگاه‌ها یکی از مهم‌ترین عواملی هستند که هم در بهداشت گوشت و همچنین در سلامت شهروندان نقش اساسی دارند.معاون فرماندار اندیمشک اضافه کرد: با توجه به وضعیت موجود بی‌توجهی در این حوزه می‌تواند سلامت عمومی شهروندان را به خطر بیندازد.بزرگی یادآور شد: این موضوع چندین بار در شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان مطرح شده و با شهرداری به عنوان متولی این کشتارگاه نیز مکاتبه صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه شهرداری برای رفع مشکلات موجود قول مساعد داده است، تصریح کرد: از آنجایی که ۵۰ درصد سلامت شهروندان با این کشتارگاه ارتباط دارد، شهرداری باید ‏ساماندهی این مکان و توجه بیشتر به امور بهداشتی آن را در اولویت کاری خود قرار دهد.‏

این مسئول در پایان گفت: مسئولان این شهرستان امنیت روانی، بهداشت و سلامتی افراد جامعه را در اولویت نخست کاری خود قرار داده‌اند.

کشتارگاه اندیمشک تهدیدی برای سلامت

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اندیمشک نیز تیرماه امسال در جلسه شورای سلامت با اعلام نا مناسب بودن وضعیت کشتارگاه اندیمشک گفت:وضعیت بهداشتی این کشتارگاه ‏مناسب نبوده و شهرداری در این خصوص باید چاره اندیشی کند.‏

سید حبیب قلندریان روز سه شنبه در نشست شورای سلامت و امنیت غذایی اندیمشک در محل فرمانداری افزود:نحوه ‏جابجایی گوشت در این مکان مطلوب نیست و این شرایط غیر بهداشتی ، سلامت شهروندان را تهدید می کند.‏

پلمپ کشتارگاهدرصورت عدم رعایت اصول

دادستان عمومی و انقلاب اندیمشک گفت:کشتارگاه دام این شهرستان در صورت عدم رعایت اصول بهداشتی با حکم دادستانی پلمب خواهد شد.

صادق جعفری چگنی آبان ماه امسال در گفتگو با ایرنا وضعیت نامناسب بهداشتی تنها کشتارگاه دام اندیمشک را تهدید جدی برای سلامت شهروندان دانست و افزود:در این راستا مهلت ۱۰ روزه ای برای ساماندهی این مکان و نظارت بهداشتی بیشتر به شهرداری به عنوان متولی کشتارگاه داده شده است.

وی اظهار کرد:شهرداری اندیمشک با توجه به اهمیت موضوع در این مهلت تعیین شده باید برای جلوگیری از به خطر افتادن سلامت شهروندان نسبت به ساماندهی کشتارگاه و رعایت اصول بهداشتی اقدام کند.
دادستان اندیمشک اظهار کرد: مشکلات بهداشتی این کشتارگاه بارها در نشست شورای سلامت بررسی شده شهرداری نسبت به تغییر ساختار و رسیدگی بیشتر به این مکان متعهد شده است.
وی حفظ سلامت شهروندان را مهم دانست و گفت:در این راستا از همه متولیان و ادارات مربوطه که وظایفی در این رابطه دارند انتظار می رود نسبت به این امر اهتمام جدی داشته باشند.

اگر وضعیت کشتارگاه را ببینید دیگر گوشت نمی خورید

رئیس شبکه بهداشت اندیمشک آذر ماه امسال در جمع مسئولین اندیمشک گفت: اگر وضعیت کشتارگاه را ببینید دیگر گوشت نمی خورید ، و دادستانی هم دستور تعطیل شدن آن را داد، و شهردار هم چند روز فرصت برای باز سازی آن گرفت.

با وجود تذکر های فراوان بازهم می بینیم برخورد جدی و قاطعی در این زمینه صورت نمی گیرد ، سلامت شهروندان مهمترین موضوعی است که باید مسئولین مد نظر داشته باشند.

داشتن کشتارگاه بهداشتی برای تولید گوشت سالم و بهداشتی لازم و حق مردم هر شهری است که از این امکانات بهره مند باشند.

حال سوال اینجاست که شورای شهر اندیمشک بعنوان ناظر بر شهرداری چرا در این خصوص اقدام جدی انجام نمی دهد.

منبع: اندیمشک جوان