واکنش استاندار در خصوص خبر استعفایش: می توانم قانون را اجرا کنم، می مانم/ حجم رد صلاحیت ها قابل قبول نیست

خورنا – من گفتم اگر من یک روزی نتوانم قانون را اجرا کنم دیگر نخواهم ماند اما الان که می توانم آن را اجرا کنم، می مانم.

-استاندار خوزستان با رد موضوع استعفای خود گفت: من نگفته ام استعفا داده یا می دهم بلکه گفتم اگر من یک روزی نتوانم قانون را اجرا کنم دیگر نخواهم ماند اما الان که می توانم آن را اجرا کنم، می مانم.
عبدالحسن مقتدایی شامگاه چهارشنبه در حاشیه دومین همایش استانداران و فرمانداران سراسر کشور در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به نشست اخیر خود با فرمانداران استان خوزستان افزود: در این نشست گفتم که فرمانداران در تمام مراحل انتخابات از مرحله تایید و رد صلاحیت تا برگزاری انتخابات مسئول صیانت از آرای مردم هستند و هر کسی نمی تواند این کار را انجام دهد بهتر است قلم را زمین بگذارد و برود.
وی اضافه کرد: این کل بحثی بود که داشتم و به این دلیل گفتم که کسی فکر نکند مامور است و معذور، بلکه گفتم مامور و مسئول هستید.
**میزان رد صلاحیت ها قابل قبول نیست
استاندار خوزستان همچنین در خصوص میزان رد صلاحیت ها هم اظهار داشت: این میزان رد صلاحیت ها برای من مطلقا قابل قبول نیست؛ از این نظرکه خیلی از افراد شاخص را حداقل در استان خودم می شناسم که با صلاحیت بوده و مدت طولانی خدمت کرده اند و در طبقه بندی این جریاناتی که بحث می کنند قرار نمی گیرند اما رد صلاحیت شده اند.
وی با خاص خواندن میزان رد صلاحیت ها در این دوره ادامه داد: در حجم رد صلاحیت ها تعداد قابل ملاحظه ای که احزار صلاحیت نشده اند قابل قبول است اما رد صلاحیت کردن آنهایی که شخصیت های بارز، معتدل و همراه نظام و باسواد هستند به اعتقاد من درست نبود.
استاندار خوزستان در خصوص پیگیری موضوع از سوی رئیس جمهوری و سخنان رئیس جمهوری مبنی بر استفاده از اختیارات قانونی خود در این زمینه گفت: شکی نیست که با این اقدام (تایید صلاحیت ها) به نقطه تعادلی می رسد و باید پیگیری شود تا به این نقطه برسد.
برخی رسانه ها اخیرا گزارش دادند که استاندار خوزستان به دلیل آنچه از آن به عنوان رد صلاحیت های گسترده از سوی شورای نگهبان در این استان خوانده شده، استعفا داده است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • رضا اقای شما مگر شورای نگهبان که نظر میدی.قبول نداری رو صلاحیت ها رو نداشته باش...خیلی ها هم تورو قبول ندارم