فرماندار اهواز: صلاحیت ۱۱۱ نفر در حوزه انتخابیه اهواز تایید نشد

خورنا – ارزانی بیرگانی افزود: بیشتر رد و احراز نشدن صلاحیت ها به دلیل بند یک ماده ۲۸ قانون است که شامل نداشتن التزام به اسلام و جمهوری اسلامی است.

 فرماندار اهواز گفت: صلاحیت ۱۱۱ نفر از داوطلبان انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه اهواز، باوی، حمیدیه و کارون، در هیات نظارت رد و یا احراز نشد.
اسماعیل ارزانی بیرگانی یکشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: ۶۹ نفر از داوطلبان شرکت در انتخابات دهمین دور مجلس شورای اسلامی در این حوزه انتخابیه تایید صلاحیت شده اند.
وی افزود: بیشتر رد و احراز نشدن صلاحیت ها به دلیل بند یک ماده ۲۸ قانون است که شامل نداشتن التزام به اسلام و جمهوری اسلامی است.
ارزانی بیرگانی اضافه کرد: نتیجه بررسی هیات نظارت امروز به داوطلبان مجلس اعلام می شود که می توانند اعتراض خود را به شورای نگهبان اعلام کنند.
بر اساس این گزارش، ۱۸۵ نفر از حوزه انتخابیه اهواز، باوی، حمیدیه و کارون برای شرکت در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی ثبت نام کردند. از این تعداد سه نفر انصراف داده و صلاحیت ۱۱ نفر نیز در هیات اجرایی احراز نشد. همچنین ۱۷۱ نفر از داوطلبان شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی در این حوزه در هیات های اجرایی تایید صلاحیت شده بودند.
اهواز سه نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.
انتخابات دهمین مجلس شورای اسلامی همزمان با پنجمین دوره مجلس خبرگان در هفتم اسفند برگزار می شود.