جلسه انجمن میراث فرهنگی شهرستان رامشیر تشکیل شد

خورنا – به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان رامشیر، در راستای دستورالعمل ابلاغی  استاندار مبنی بر تشکیل انجمن میراث فرهنگی شهرستان جلسه ای به ریاست فرماندار و با حضور اعضای مرتبط در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

فرماندار رامشیر در این جلسه ضمن تشکر از حضور اعضاء در جلسه ،هدف از برگزاری این جلسه را تشکیل انجمن میراث فرهنگی شهرستان عنوان کرد و اظهار داشت : شهرستان رامشیر به لحاظ وجود آثار باستانی و مناطق گردشگری از ظرفیت بالایی برخوردار است و انتظار می رود با تشکیل این انجمن در آینده شاهد معرفی بیش از پیش آثار شهرستان و حفظ این آثار در شهرستان باشیم .

سعید فیوضی با بیان اینکه یکی از مهم ترین مشکلات شهرستان در زمینه میراث فرهنگی عدم استقرار اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری  در شهرستان می باشد تاکید کرد : برای حفظ  و مراقبت و نگهداری از آثار ، ابنیه و اشیاء باستانی و محوطه های تاریخی و همچنین توسعه گردشگری در شهرستان استقرار این اداره در شهرستان یک ضرورت است.

فیوضی همچنین در ادامه بر تشکیل انجمن  میراث فرهنگی در دو بخش مرکزی و مشراگه تاکید کرد.

حسن بیدلی به نمایندگی از  میراث فرهنگی رامهرمز نیز  به ظرفیت ها و آثار موجود در شهرستان اشاره نمود و اظهار داشت : در شهرستان رامشیر بیش از هشتاد اثر تاریخی شناسایی شده است که از این تعداد ۷ اثر به ثبت رسیده اند.

وی هم چنین خواستار حضور افراد دارای سابقه فرهنگی متعهد ،علاقه مند و صاحب نظر در حوزه میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری در انجمن شهرستان شد .

در پایان ۴ نفر از معتمدین و علاقمندان به میراث فرهنگی جهت عضویت در انجمن میراث فرهنگی شهرستان به عنوان اعضای حقیقی انجمن از طرف اعضاء پیشنهاد گردید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *