اعلام موجودیت تشکل سیاسی جدید در دزفول

بیانیه تشکل فرهنگی سیاسی و اجتماعی اندیشه فردای دزفول

خورنا – با توجه به نیاز فضای فرهنگی اجتماعی و سیاسی شهرستان دزفول به حضور تشکلهای و گروههای پویا و جوان ، عده ای از جوانان متعهد و متخصص شهرستان دزفول اقدام به راه اندازی تشکلی تحت عنوان ” اندیشه فردای دزفول” نموده اند . این تشکل با صدور بیانیه ای به شرح ذیل اعلام موجودیت نمود.

متن این بیانیه بدین شرح است:

خداوند متعال در قرآن­کریم می‌­فرماید “انا لله لا یغیر ما بقوم حتی یغیر ما بانفسهم”.

“خدواند سرنوشت هیچ قومی را دگرگون نخواهد کرد مگر که آن قوم جان خود را دگرگون سازد”. امروز با تأسی از این آیه شریفه و به همت مردم سرافراز و همیشه در صحنه دزفول، شاهد استقرار فضایی به مراتب پر نشاط­تر و آزادتر از دوران نه چندان دور گذشته در ایران اسلامی­‌مان هستیم و حال خرسندیم که توانستیم دوباره در راهمان که همانا راه استقلال، آزادی، جمهوریت و اسلامیت است گامی استوار برداریم و با اندیشه­ای نو امید به فردایی بهتر را برای دزفول قهرمان رقم بزنیم.

خداوند را شاکریم که همفکری و تلاش جمعی از فعالان فرهنگی، سیاسی و اجتماعی به ثمر رسید و حال مفتخر هستیم آغاز فعالیت رسمی بنیاد اندیشه فردای دزفول را اعلام ‌کنیم. این بنیاد ثمره فضای جدیدی است که به پاس آزادی­های مدنی و حاصل خون هزاران شهید بزرگوار ایجاد شده و توسعه و پیشرفت همه ‌جانبه دزفول عزیز، تحقق جامعه مدنی، حرمت نهادن به آزادی و تمامی افکار مثبت­اندیش را در افق دید خود قرارداده است. همیشه بر این باور بوده­ایم نشاط فرهنگی و سیاسی متضمن جامعه‌ای پویا است که تحقق آن، وابسته به پذیرفتن همه­ی گروه­ها بوده و حضور جوانان پرشور نو­اندیش و پایبند به اصول و آرمان­های اصیل انقلاب اسلامی است.

هیأت موسس این بنیاد قصد دارند با یاری خداوند متعال و با بهره‌گیری از رهنمودهای مقام معظم رهبری و براساس قانون اساسی و تجربیاتی که از سال­ها تلاش سیاسی و فرهنگی خود کسب کرده­اند اصلاحاتی در ساختار اندیشه سیاسی و فرهنگی شهر ایجاد نموده و تشکیلاتی را با حضور بزرگان و نخبگان واقعی دزفول پایه‌گذاری کنند؛ پژوهش، گفت­وگو و تعامل منطقی را سرلوحه خود قرار دهیم تا بهترین انتخاب و ساختار را برای آینده شهر و دیارمان انجام دهیم.

در آغاز راه هستیم؛ هدف غایی ما توسعه همه جانبه دزفول در همه ابعاد فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی است و اصول ما، کار جمعی است که در گذشته کمتر دیده شده. ما به مذهب، قانون، ولایت و اصلاحات امور در همه ابعاد معتقدیم و آرمان ما تحقق عدالت، آزادی، مردم‌سالاری و استفاده از تمامی ظرفیت­های خدادادی سیاسی و اجتماعی در دزفول است و جز با مشارکت و خرد جمعی همه دلسوزان و همفکری همه معتقدان به توسعه همه ‌جانبه دزفول محقق نخواهد شد. در این راه دست همه دلسوزانی که دل در گرو این آب و خاک دارند و کسانی که با همفکری و نقد منصفانه باعث تقویت و رشد بنیاد اندیشه فردای دزفول می­شوند را به گرمی می­‌فشاریم و معتقدیم همکاری و همفکری برای قوام و حیات کل شهرستان دزفول از هر فکر و قومیت و مسلکی که معتقد به اصول اعتقادی باشند؛ برای ما لازم و ضروری است.

امیدواریم با یاری خداوند، حمایت شما مردم شریف و عزیز دزفول و دعای خیر دلسوزان و دوست­داران این آب ‌و خاک، بنیاد اندیشه فردای دزفول بتواند در راه رشد و اعتلای شهرستان و بهبود وضعیت مردم و توسعه کشور گام بردارد.

بنیاد اندیشه فردای دزفول