رئیس دادگستری دزفول: نامزدهای انتخاباتی دزفول کاروان تبلیغاتی راه نیندازند

خورنا – حجت‌الاسلام صادق ابوهلال پیش از ظهر امروز چهارشنبه در جلسه ستاد رسیدگی و پیشگیری از جرائم انتخاباتی شهرستان دزفول با حضور اصحاب رسانه اظهار کرد: اولین جلسه ستاد پیشگیری از تخلفات با حضور اعضای این ستاد در ماه گذشته انجام شد که یکی از مصوبات آن برگزاری جلسه با اصحاب رسانه بود تا به‌این‌ترتیب اصحاب رسانه در مسائل انتخاباتی کمک حال مسئولان باشند.

وی با اشاره به نقش مؤثر اصحاب رسانه در آگاهی دادن به مردم و برگزاری انتخابات سالم و ایجاد یک جو و محیط سالم اشاره کرد و افزود: رسانه‌ها باید از مسائلی که به سلامت انتخابات صدمه وارد می‌کنند اجتناب کنند چرا که ما معتقد هستیم همین رسانه‌ها می‌توانند قوانین را به وجود بیاورند و آن چیزی که سرنوشت مردم است را به عهده بگیرند.

رئیس دادگستری شهرستان دزفول با بیان اینکه رسانه‌ها باید افراد صالح را به مردم معرفی کنند، گفت: هر نامزد انتخاباتی باید شایستگی‌های خود را معرفی کنند اما اجازه ندارند رقیبان و سایر افراد را تخریب کنند چرا که اگر این‌گونه شد زمینه را برای درگیری فراهم می‌کنند درحالی‌که ما می‌خواهیم امنیت انتخابات را تأمین کنیم.

حجت‌الاسلام ابوهلال با بیان اینکه ما باید یک هیجان ایجاد کنیم تا اکثر مردم در انتخابات شرکت کنند، تصریح کرد: هدف ما این است که یک رقابت سالم به وجود آید که این نقش بر عهده اصحاب رسانه است بنابراین خبرنگاران باید یک بعد حقوقی داشته باشند پس مطالب را باید به‌گونه‌ای انعکاس دهند که بار حقوقی برایشان نداشته باشد. درواقع خبرنگاران باید برای خود یک حقوقدان باشند تا گرفتار امور جزایی نشوند.

اصحاب رسانه خود را به‌سادگی نفروشند

وی با تأکید بر اینکه اصحاب رسانه نباید به دلیل حمایت از یک فرد یا جریان خاص، ارزش و بهای خود را به سادگی بفروشند، یادآور شد: مردم به آرامش نیاز دارند. فضای انتخاباتی نیز نیازمند آرامش است پس باید از مسائلی که باعث تشویش اذهان عمومی می‌شود اجتناب کرد، بنابراین مطالب منعکس شده از سوی خبرنگاران نباید بوی اهانت داشته باشند یا نشر اکاذیبی انجام شود.

رئیس دادگستری شهرستان دزفول به یکی از بندهای قانون مطبوعات مبنی بر اینکه مطبوعات حق ندارند آگهی خاص و یا مطلبی بر علیه نامزدهای انتخاباتی درج کنند اشاره کرد و افزود: خبرنگاران باید نامزدها را معرفی کنند و حتی موارد شرعی و قانونی را به آنها تذکر دهند.

انتقاد از راه‌اندازی کاروان‌های تبلیغاتی

حجت‌الاسلام ابوهلال با انتقاد از برخی مسئولان ستادهای انتخاباتی مبنی بر راه انداختن کاروان‌های تبلیغاتی و آراستن ماشین‌ها گفت: این امور واقعاً خلاف قانون است. دزفول یک شهرستان نمونه است پس باید کاری کنیم این الگو و نمونه بودن ادامه داشته باشد که این امر بر عهده اصحاب رسانه است تا با ایجاد رقابت سالم بین نامزدهای انتخاباتی، حضور اکثریت مردم در پای صندوق‌های رأی را نیز فراهم کنند تا آن چیزی که مطابق با خواسته رهبری است را انجام داده باشیم.

وی با بیان اینکه اصحاب رسانه باید به مردم نشان دهند که رأی هر کدام از این مردم در نتیجه انتخابات و سرنوشت جامعه تأثیرگذار است، افزود: خبرنگاران یار و کمک حال ما هستند که نقش زیادی در بالا بردن سطح اخلاق و رفتار مردم دارند.

رئیس دادگستری شهرستان دزفول همچنین با بیان اینکه هر جا که تخلف انتخاباتی رخ دهد در حدی که قانون ایجاب کند به نامزدهای مذکور تذکر می‌دهیم، عنوان کرد: تاکنون چندین مورد تخلفات انتخاباتی از سوی نامزدها به اداره اطلاعات، فرمانداری و دادگستری دزفول گزارش‌شده که تمام این نامزدها تذکرات شفاهی نیز دریافت کرده‌اند ضمن اینکه اقدام برخی نامزدها در جمع‌کردن گروها و برخی افراد در مکان‌های خاص حتی منزل نیز غیرقانونی و خلاف واقع است.

حجت‌الاسلام ابوهلال گفت: امیدوار هستیم با تعامل خوب اصحاب رسانه و نامزدهای انتخاباتی بتوانیم یکی از سالم‌ترین دوره‌های انتخابات را در شهرستان دزفول داشته باشیم.

آخرین وضعیت پرونده بزرگ اقتصادی دزفول

وی در ادامه در خصوص آخرین وضعیت پرونده تخلف بزرگ اقتصادی شرکت «مهر زراعت کار سبز آب» با مدیرعاملی امین پلارک و هزار و ۳۶۰ شاکی نیز اظهار کرد: این پرونده اکنون در مرحله صدور رأی است هر چند ابتدا باید تکلیف اموال این پرونده مشخص شود که اکنون نیز در حال استعلام اموال پلارک هستیم.

رئیس دادگستری شهرستان دزفول با بیان اینکه کار تحقیقات از شاکیان این پرونده نیز به اتمام رسیده است، عنوان کرد: در مرحله آخر پرونده بودیم که وکیلان پرونده ادعا کردند که اسناد و مدارکی دارند که نشان می‌دهد مدیرعامل شرکت مذکور اموال حدود ۳۵۰ نفر از این شاکیان را پرداخت کرده است که همین امر موجب تعلل در روند پرونده شد و ما نیز منتظر دریافت اسناد و مدارک و بررسی آنها هستیم.