احداث بیمارستان فوق تخصصی ۳۰۰ تختخوابه آبادان

خورنا: قائم مقام و معاون درمان و دارو دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: بیمارستان فوق تخصصی ۳۰۰ تختخوابه شهرستان در آینده‌ای نزدیک احداث می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، نصرالله حسونی بحرینی ظهر امروز در بازدید از دفتر خبرگزاری فارس حوزه جنوب خوزستان اظهار کرد: از زمان تأسیس دانشکده علوم پزشکی آبادان، شبکه بهداشت و درمان شهرستان موضوعیت خارجی نداشته و فقط مرکز بهداشت آبادان همچنان به کار خود با همان روال قبلی ادامه می‌دهد.

* جذب ۴۷ دانشجو از بهمن‌ماه سال جاری

وی افزود: دانشکده پرستاری آبادان نیز که پیش از این مستقل کار می‌کرد امروز زیر نظر این دانشکده به فعالیت خود ادامه داده و از بهمن‌ماه سال جاری افزون بر ۴۷ دانشجو در رشته‌های آزمایشگاه، تکنسین اتاق عمل، پرستاری و … می‌پردازد.

قائم مقام و معاون درمان و دارو دانشکده علوم پزشکی آبادان تصریح کرد: با جذب و تربیت نیروهای متخصص و جوان توسط این دانشکده، در سال جاری به شکل جدی و منظم‌تری کار دانشکده پزشکی آبادان آغاز می‌شود.

وی در پاسخ به خبرنگار فارس مبنی بر اینکه واحد بین‌الملل دانشکده پرستاری آبادان زیر نظر این دانشکده است؟ تصریح کرد: این دانشکده به‌صورت مجزا و غیرانتفاعی مشغول به‌کار بوده و ارتباطی به دانشکده علوم پزشکی شهرستان ندارد.

* درصدد اخذ مجوز دانشگاه علوم پزشکی آبادان هستیم

حسونی بحرینی خاطرنشان کرد: درصدد هستیم با تقویت زیرساخت‌ها و زمینه‌های لازم، مجوز دانشگاه علوم پزشکی آبادان را از آن خود کنیم که امیدواریم با حمایت مسئولان امر به‌زودی محقق شود.

وی همچنین عنوان کرد: از بدو تأسیس این دانشکده نظر بر این بوده که تنها شهرستان آبادان را پوشش دهد اما با اطلاع نمایندگان مردم شهرهای خرمشهر، هندیجان، شادگان و ماهشهر از این موضوع، مراتب پیگیری و این مناطق نیز زیرمجموعه دانشکده برای خدمت‌رسانی قرار گرفت.

* نخستین جلسه هیئت امنای دانشکده پزشکی مهرماه برگزار می‌شود

قائم مقام و معاون درمان و دارو دانشکده علوم پزشکی آبادان در ادامه افزود: هیئت امنای این دانشکده را شش نفر متشکل از استاندار، برخی اعضای دانشگاه علوم پزشکی اهواز همچنین تعدادی از صاحبان نام در عرصه پزشکی که اصالتاً آبادانی بوده، تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: نخستین جلسه هیئت امنای این دانشکده مهرماه سال جاری برگزار و در راستای رفع مشکلات پیش‌رو تصمیم‌گیری می‌شود.

حسونی بحرینی در پاسخ به خبرنگار فارس مبنی بر اینکه تأسیس این دانشکده چه فواید و اهمیتی در منطقه بر جای می‌گذارد، گفت: مطمئناً تأسیس این دانشکده برکات بسیاری را از نظر ارتقای سطح سلامت، بهداشت، درمان، علمی و دانشگاهی همچنین اجتماعی برای منطقه و مردم به ارمغان می‌آورد.

وی افزود: با تأسیس دانشکده علوم پزشکی آبادان مراجع علمی و دانشگاهی قابل قبولی به شهرستان سرازیر و سطح بهداشتی ـ درمانی شهرستان به رشد قابل قبولی دست می‌باید.

* طرح پزشک خانواده سرلوحه کار وزارت بهداشت است

قائم مقام و معاون درمان و دارو دانشکده علوم پزشکی آبادان همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت اجرای طرح پزشک خانواده در منطقه اشاره کرد و گفت: اجرای طرح پزشک خانواده هم‌اکنون سرلوحه کار وزارت بهداشت است چنان‌که وزیر بهداشت خود را پزشک خانواده می‌‌داند.

وی عنوان کرد: رئیس جمهور نیز در این راستا بسیار تأکید کرده که وزرای بهداشت، رفاه و تأمین اجتماعی باید به شکل جدی‌تری، اهداف این طرح را دنبال کنند.

حسونی بحرینی با اشاره به نحوه اجرای این طرح خاطرنشان کرد: در طرح پزشک خانواده، بیمار برای درمان حداقل هزینه‌ها را متحمل شده و بخش اعظم این هزینه بر عهده بیمه است.

وی اضافه کرد: در این طرح هم افراد و هم پزشکان عمومی و متخصص همگی باید زیر نظر بیمه بوده در غیر این‌صورت طرح به آنها تعلق نگرفته و باید هزینه‌های ویزیت آزاد را متحمل شوند که این امر چون مشکلات عدیده‌ای را برای بیمار و پزشک به‌وجود می‌آورد.

قائم مقام و معاون درمان و دارو دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: این طرح بسیار خوب و قابل قبول است به شرط آنکه مردم و مسئولان نیز همگام با کادر این دانشکده ما را یاری کنند.

وی با بیان اینکه البته به‌طور حتم نمی‌توان گفت که طرح پزشک خانواده با هیچ مشکلی روبه‌رو نمی‌شود، اظهار کرد: ممکن است این طرح دارای مشکلات و نواقصی هم باشد اما مزایای آن بر معایبش غلبه و برتری دارد.

بحرینی ادامه داد: در این طرح تعرفه‌ای که بیمه برای پرداخت به پزشکان در نظر گرفته بسیار بیشتر از وضعیت کنونی است پس همین امر موجبات همکاری پزشکان و ایجاد انگیزه آنها را برای تعامل دوچندان می‌کند.

* تخت‌های بیمارستان را افزایش می‌دهیم

وی با بیان اینکه درصدد هستیم تعدادهای تخت‌های بیمارستان آبادان را افزایش دهیم، گفت: علاوه بر احداث بیمارستان فوق تخصصی ۳۰۰ تختخوابه در شهرستان، درصدد هستیم که در آینده‌ای نزدیک تخت‌های بیمارستان‌های موجود در منطقه را افزایش دهیم.

این مقام مسئول در پاسخ به خبرنگار فارس مبنی بر اینکه بیمارستان شرکت نفت آبادان زیر نظر این دانشکده نظارت می‌شود؟ تصریح کرد: تمام بیمارستان‌های خصوصی و دولتی باید تابع مقررات بخشنامه‌های وزارت بهداشت باشند که این قاعده در آبادان نیز به‌خوبی رعایت و اجرا می‌شود.

وی بیان کرد: بیمارستان شرکت نفت آبادان تنها در بخش نظارتی زیر نظر این دانشکده قرار دارد و در صورت ایجاد مشکل برای بیمار به مراتب ارجاع شده رسیدگی می‌شود.

بحرینی اشاره کرد: بیشتر تلاش ما بر این است که بیمارستان‌های دانشگاهی شهرستان را ارتقا داده تا خدمات بهتر و مفیدتری به شهروندان ارائه دهند زیرا بسیاری از مردم توان پرداخت هزینه‌های سنگین درمان توسط بیمارستان‌های خصوصی را ندارند که البته این مشکل تا چندی دیگر و با اجرای طرح پزشک خانواده به‌طور کامل رفع می‌شود.

وی در پایان از تلاش مسئولان شهری نظیر امام جمعه، فرماندار و نمایندگان مردم آبادان در مجلس در راستای پیگیری اخد مجوز بیمارستان ۳۰۰ تختخوابی شهرستان تقدیر و تشکر کرد و گفت: به احتمال زیاد این بیمارستان در محدوده‌ای جنب جاده قفاص احداث شود.