واکنش استاندار به منتقدان: حضور در مراسم ۹ دی یک مزیت تلقی نمی شود

خورنا – دکتر مقتدایی گفت: نه حضور در مراسم ۹ دی یک مزیت تلقی می شود و نه عدم حضور به منزله ضد ارزشی بودن است.

استاندار خوزستان گفت: نه حضور در مراسم ۹ دی یک مزیت تلقی می شود و نه عدم حضور به منزله ضد ارزشی بودن است.
عبدالحسن مقتدایی در گفتگو با خبرنگار شوشان اظهار کرد: اگر قرار باشد بابت سفر شخصیتی که باب میل برخی نیست، بابت استقبال از یک شخصیت دیگر، بابت حضور یا عدم حضور در مراسمی، بنده به طور مداوم در حال معذرت خواهی باشم یک مساله مغفول می ماند، تکلیف عذر خواهی برخی افراد به دلیل داشته های ضعیف و غلط و بدتر از آن نداشته هایشان چه می شود؟!
وی افزود: ۹ دی سال ۸۸ فرمانی توسط مقام معظم رهبری در مقابله با یک جریان داده شد و هر مساله ای که بود حل شد، حال ما نباید چنین روزی را مانند یک خط کش در دست گرفته و افراد را با آن متر کنیم و بگوییم اگر فلان مسئول در فلان مراسم بود فردی ارزشی ست و اگر نبود غیر ارزشی ست.
مقتدایی ادامه داد: بنده که ادعایی ندارم اما افرادی که صفت ارزشی بودن را یدک می کشند خود را در چهارچوب گفته ها، نوشته ها و قضاوت هایی که می کنند بگنجانند، ارزیابی کنند و ببینند ارزش واقعی چیست و فرد ارزشی کیست، امثال ما نه در قالب کلمات و بیانیه و هیاهو اما در قالب حضور در سال های انقلاب، سال های جنگ، پس از جنگ و دوران بازسازی و اجرایی، وفاداری خود را به نظام جمهری اسلامی نشان داده ایم و خود و دیگران را با معیار و مبنای حضور یا عدم حضور در یک تاریخ نمی سنجیم.
استاندار خوزستان در خصوص سفر فائزه هاشمی به استان خوزستان بیان کرد: اگر هاشمی به استان خوزستان آمد در مقابل باهنر و رسایی هم آمدند، تصمیم گیری در خصوص سفر یا عدم سفر چهره ها به استان خوزستان به عهده دادستانی و شورای تامین استان خوزستان است که این شورا خود نیز متشکل از دستگاه هایی است که به یقین بیش از دیگران نسبت به امنیت خوزستان حساسیت و دقت نظر دارند.
مقتدایی بر قانون به عنوان فصل الخطاب تاکید کرد و ادامه داد: فصل الخطاب قانون و دستورات قانونی هستند که هیچ گونه حکم قانونی مبنی بر ممنوعیت حضور افراد در استان تاکنون صادر نشده است، البته که گاهی شرایط فرهنگی، قومیتی و اجتماعی یک منطقه مصلحت را دیکته می کند اما تشخیص مصلحت به عهده افراد خاصی و در قالب شورای تامین است و به سلایق و نظرات و گرایش های اقلیت وابستگی ندارد.
وی یادآور شد: کلید توسعه گفت و گو، تعامل، سعه صدر، شنیدن نظرات مخالف، گاهی پافشاری بر عقاید و گاهی تعدیل آنها است، حلقه ها را باید گشود و حرف همدیگر را شنید، مردم بیدار و هوشیار هستند و خود قضاوت می کنند پس نیازی به تحمیل و دیکته سلایق و عقاید خود به مردم نیست مگر اینکه خوزستان را به عنوان جامعه ای توسعه یافته قبول نداشته باشیم.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نجفي با سلام - دیدگاه استاندار محترم عقلایی و روشن بینانه است و منعکس کننده نگاه غالب مردم است.
  • ایرانی آقای استاندارمحترم, خانم فائزه هاشمی یکی از محکومین فتنه سال ۸۸ است. شما ساده هستید و یا خودتان را به سادگی زده اید و یا خیال کردید مردم ساده هستند.فرزندان هاشمی رفسنجانی از افرادی هستند که از توانایی پدرشان و سکوت ایشان سوء استفاده کرده و بر گرده مردم سوار شدند.درضمن آقایانی که در کنار هم اسمشان را بردید درست که در طیف شما نیستند اما تا کنون محکومیتی هم نداشته اند . آقای استاندار مغلطه می فرمایید. رهبری این روز را گرامی داسته اند و فرمودند در تاریخ ثبت خواهد شد پس اهمیت بسیار دارد. در آخر اینکه اطمینان داشته باشید که فتنه تمام نداشته است چون فتنه گران موذیانه راه باز کردند و متأسفانه در رأس امور قرار گرفتند و فتنه اکبر در راه است. خواهید دید و خواهیم دیدکه صف دوستان علی و دشمنان علی از هم جداست.