زلزله حاشیه در انتخابات مجلس اندیمشک....

حضور یک نامزد انتخابات مجلس دهم در جلسه هیئت اجرایی اندیمشک!

خورنا- در یک اقدام غیر قانونی ، بی سابقه و عجیب از ابتدای برگزاری اولین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تاکنون ، آقای صید عیسی دارایی نماینده شهرستان اندیمشک و کاندیدای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی؛ جمعه مورخ ۱۱ دی ماه ۹۴ با حضور در جلسه هیات اجرایی و ستاد انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در فرمانداری شهرستان اندیمشک  ضمن ایراد سخن  برای اعضا ، خواستار رد صلاحیت برخی کاندیدا (نماینده سابق و برخی کاندیدای شاخص) شهرستان شده و بیان میکند: “که به هیچ عنوان نترسید و رد کنید”

این اقدام غیر قانونی به عنوان سند معتبری دیگر و گواه بر هشدارهای قبلی مبنی بر حضور اعضای اصلی و فعال ستاد آقای دارایی در هیات اجرایی و طراحی ، مهندسی وهماهنگی جهت برخی اقدامات غیر قانونی  از جمله رد صلاحیت برخی کاندیدا و رقبای آقای دارایی بدون توجه به قانون ، اسناد و مدارک مستند و معتبر باعث نگرانی ، تعجب و تاسف همگان نسبت به روند برگزاری انتخابات شده و بازتاب گسترده ای در سطح شهرستان اندیمشک داشته است.

این اقدام نماینده که دقیقا برخلاف قانون و مصداق بارز دخالت در امر انتخابات می باشد ، جهت اعمال نفوذ و تحت فشار قراردادن هیات اجرایی و ایجاد رعب در بین آنها صورت گرفته است تا بر خلاف وظایف قانونی و بدون توجه به اسناد و مدارک مستند زمینه سازی رد صلاحیت کاندیدای رقیب نماینده فعلی(نماینده سابق اندیمشک) را فراهم سازند.

فرماندار شهرستان اندیمشک که پیش از این بارها با جانبداری آشکار از نماینده فعلی و بی تجربگی ، رفتار غیر قانونی و عملکرد ضعیف و جانبدارانه خود را به اثبات رسانده است و با دعوت از معتمدین و تشکیل هیات اجرایی که اکثریت آنان را اعضای اصلی ستاد نماینده فعلی شهرستان تشکیل میدهند نشان داد که صلاحیت برگزاری انتخابات را نداشته و حضور ایشان بعنوان فرماندار اندیمشک در روزهای آتی آبستن حوادث غیر قابل پیش بینی، مبهم و نگران کننده در امر برگزاری انتخابات خواهد بود.  ولی متاسفانه تاکنون اقدامی از سوی وزارت کشور و استانداری خوزستان و مسئولین ذیربط  در این خصوص صورت نگرفته است.

با وضعیت پیش آمده این سوالات در اذهان عمومی پیش می آید که:

چگونه می شود که آقای دارایی در جلسه هیات اجرایی حضور پیدا می کند؟

فرماندار و هیات اجرایی چگونه مطابق قانون عمل نمیکنند و از حضور کاندیدا در جلسه هیات اجرایی ممانعت به عمل نمی آورند؟

آیا فرماندار و اعضای هیات اجرایی نسبت به قوانین انتخابات بی اطلاع هستند؟

یا اینکه آنقدربا آقای دارایی هماهنگ و همراه هستند که آشکارا و گستاخانه بدون در نظر گرفتن قانون عمل میکنند؟

آیا سایر کاندیدا نیز از چنین  حقی برخوردارند که در جلسات هیات اجرایی شرکت نمایند و از حق خود دفاع کنند؟

با توجه به اسناد و شواهد و مستندات و عکسها و گزارشات قبلی در اقدامات غیر قانونی فرماندار و هیات اجرایی شهرستان اندیمشک مطابق ماده ۵۳ و ۵۴ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی نقش هیات نظارت و سایر دستگاه های ذیربط چیست؟

چرا تاکنون نسبت به این اعمال غیر قانونی واکنش جدی و بازدارنده ای صورت نگرفته است؟

ماده ۵۳ – در صورتی که معتمدین هیأت اجرایی در بررسی صلاحیت داوطلبان و سایر وظایف خود مقررات قانونی انتخابات را رعایت ننمایند ، فرماندار یا بخشدار موظف است با اطلاع و تأیید هیأت نظارت مرکز حوزه انتخابیه و با اطلاع وزارت کشور نسبت به تعویض هر یک از معتمدین هیأت اجرائی یا به طور کلی تشکیل مجدد هیأت اجرائی اقدام نماید ، تعویض بعض اعضاء و یا تغییر کل هیأت اجرائی حسب مورد طبق مواد (۳۲) و (۳۵) این قانون انجام خواهد شد.

ماده ۵۴ – در مواردی که طبق گزارش ها و شکایات و اعتراضات واصله برای شورای نگهبان معلوم گردد که اعضای هیأت های نظارت از قوانین و مقررات تخلف نموده اند ، شورای نگهبان موظف است حسب مورد و متناسب با تخلفات انجام شده برخورد قانونی نماید.

نثر صریح قانون انتخابات در ماده ۵۳ و ۵۴ نشانگر آن است که در حال حاضر کمترین انتظار مردم اندیمشک از شورای محترم نگهبان و وزارت کشور تعویض بعضی از اعضاء و یا تغییر هیات اجرایی و عزل فرماندار بدلیل بی تجربگی،  تخلفات گسترده و جانبداری آشکار از نماینده فعلی و کاندیدای انتخابات مجلس دهم و جریانی خاص باشد تا اطمینان مردم اندیمشک از سلامت روند برگزاری انتخابات حاصل گشته و مردم انقلابی ، ولایی و همیشه در صحنه اندیمشک همچون تمامی انتخابات ادوار گذشته با حضور در پای صندوق های رای حماسه دیگری را خلق نمایند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • محسن خواهشن خبرهاتون رو از سایت اندیمشک نیوز نگیرین این سایت ک معلوم الحاله همه خبرهاش شایعه است و بدون منبع و جانبدارانه اگه راست میگه خو نظرات کاربران رو نشون میده من تا الان بالای ۲۰ کامنت براش نوشتم ولی اصلن نشون نمیده
  • عبدالله برای آباد کردن دنیای دیگران آخرت مان را از بین نبریم. در ارتباط با موضوع حضور صیدعیسی دارایی در جلسه هیات اجرایی انتخابات اندیمشک ایشان فقط برای عرض خدا قوت در جلسه حاضر شده بود و از اعضا هیات درخواست نموده بود تا بدون هیچ اغماضی به موارد داوطلبین رسیدگی کنند و اگر از وی هم موردی داشتند برای رضای خدا بررسی کنند و هیچ نگرانی در اعلام نظر خود هم نداشته باشند . ایشان به هیچ وجه از کسی نام نبرده و علیه شخص و یا اشخاصی نیز صحبت نکرده است. در نقل مطالب خدا را شاهد گفته ها و نوشته های مان بدانیم. اوست که به اعمال همه بندگانش رسیگی می کند و جزای آن را هم خود اوست که می دهد. بیائیم خدایی رفتار کنیم .
  • امیر سلام لطف کنید نظر سنجی رامهرمز و رامشیر درست کنید نمیشه رای بدی