سلسه نشست هاى پرسش و پاسخ با کاندیداهاى انتخابات مجلس در آبادان/ این هفته، فیروزی

جلسه پرسش و پاسخ با حضور غلامرضا فيروزى روز يكشنبه مورخ ٦ دى ماه ٩٤ در كافه كتاب شازده كوچولو برگزار شد.

خورنا – جلسه پرسش و پاسخ با حضور غلامرضا فیروزى روز یکشنبه مورخ ۶ دى ماه ٩۴ در کافه کتاب شازده کوچولو برگزار شد.

محوریت موضوعى این نشست که با اجراى مرتضى دهدارى پور فعال سیاسى اصلاح طلب و حضور گسترده پرسنل پالایشگاه آبادان ،اهالى رسانه ، مسئولین ادارات ،دانشجویان ، بازاریان و جمعى از فعالان سیاسى و اجتماعى شهرستان آبادان شکل گرفت، نقش نفت و صنایع پایین دستى آن در اقتصاد آینده ى آبادان بود.

عضو سابق شوراى اسلامى شهرآبادان با تفکیک صنعت نفت در سطوح پایین دستى، میانى و بالادستى ،توجه به تمامى این سطوح را در توسعه ى اقتصاد نفت لازم دانست. وى همچنین خاطر نشان کرد که توسعه، منحصر به صنایع نفتى نمى باشد.

فیروزى با اشاره به فقدان فرهنگ کارآفرینى در آبادان، نبود آموزشهاى فنى و حرفه اى کارآمد را یکى از عوامل عقب افتادگى در عرصه هاى مختلف دانست.

مدیر ادارى و آموزش شرکت پالایش نفت آبادان، یکى از دلایل ضررده بودن پالایشگاه آبادان در دولت قبل را پرداخت یارانه ها از محل درآمدهاى پالایشگاه ذکر کرد.

وى از ثبت نام اینترنتى هفتاد هزار نیروى کار به عنوان یکى از اقدامات غیراصولى یاد کرد، چرا که با توسعه پالایشگاه حداکثر میتوان چهار هزار نفر را به کار گمارد.

معاون سابق استاندارى خوزستان در دولت اصلاحات تصریح کرد چهارحلقه چاه نفت در اروندکنار موجود است که زیر شرکت نفت و گاز اروندان اداره میشود.

ppppppp

غلامرضا فیروزى با اشاره به کمرنگ بودن مرزبندى هاى سیاسى در شهرستان آبادان رسما خود را یک اصلاح طلب معرفى نمود و ابراز امیدوارى کرد که سایر نمایندگان شهرستان نیز از این طیف سیاسى باشند.

به گفته وى ، راه اندازى بازار ته لنجى، تاسیس شهرکهاى صنعتى و راه اندازى خط آهن خرمشهر-بصره از جمله اقداماتى بودند که وى در زمان تصدى معاونت استاندارى در اجراى آنها دخیل بوده است.

در ادامه ىجلسه، تنى چند از حاضران به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

پرویز جوهرى، پیشکسوت ورزشى و رئیس بنیاد مهاجرین استان فارس در زمان جنگ تحمیلى با عنوان کردن عدم همصدایى نمایندگان شهرستان بجز ادوار اولیه مجلس، ابراز امیدوارى کرد که در دوره آتى شاهد همبستگى هر سه نماینده ى شهرستان در مجلس باشیم.

محمد بم، فعال فرهنگى و دبیر انجمن شعر آبادان نیز با اشاره به فقدان فرهنگ مطالبه گرى مردم شهرستان، این مسئله را به عنوان علت اصلى عدم پیشرفت در تمام عرصه ها دانست. وى همچنین ضمن نابسامان قلمداد کردن فضاى فرهنگى شهرستان و ناکارآمدى نهادهاى مربوطه مانند اداره فرهنگ و ارشاد اسلامى و معاونت فرهنگى منطقه آزاد اروند، از عدم تخصیص بودجه ى فرهنگىاز محل درآمد هاى پالایشگاه آبادان انتقاد کرد.oooooo

هدى کریمى صدر، پریسا هاجرى و محمدجواد تیرانداز از جمله فعالان فرهنگى، اجتماعى و سیاسى بودند که در این جلسه حضور داشتند و به طرح دیدگاه هاى خود پرداختند.
درپایان این جلسه پرشور مرتضى دهدارى پور مدیرسلسه نشست هاى پرسش و پاسخ با کاندیداهاى انتخابات مجلس شوراى اسلامى، هر یکشنبه راس ساعت ١٨:٣٠ را در کافه کتاب شازده کوچولو ،نوید داد.