فرماندار آبادان: ۱۰۰ طرح مختلف برای آبادانی آبادان تدوین شده است

خورنا: معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان گفت: با انجام یک کار تحقیقاتی ۱۰۰ آیتم برای آبادانی این شهرستان در زمینه‌های مختلف تدوین شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، بهرام ایلخاص‌زاده ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران خبرگزاری فارس جنوب خوزستان و در جریان بازدید از سرپرستی این خبرگزاری اظهار کرد: با توجه به مناسبت روز خبرنگار و به منظور ارج نهادن به خدمات و تلاش‌های فعالان رسانه‌ای در بین خبرنگاران فارس جنوب خوزستان به نمایندگی از رسانه‌های شهرستان حضور یافتیم.

وی در ادامه به بیان اقدامات، پروژه‌ها و برنامه‌های مختلف در حال اجرا در آبادان پرداخت.

فرماندار ویژه آبادان در خصوص وضعیت آب روستاهای این شهرستان گفت: امسال رقم اعتباری بسیار بالایی را برای آب روستایی در نظر گرفتیم تا مشکلات آب در برخی روستاها مرتفع شود.

ایلخاص‌زاده تصریح کرد: در خصوص آب روستایی بر روی سه محور برنامه‌ریزی شده که شامل مسیر کشتارگاه تا منیوحی، مسیر تنگه‌ها و همچنین اصلاح شبکه است.

وی در ادامه اضافه کرد: هم اکنون آب مورد نیاز مردم آبادان از دو منبع اصلی که شامل بهمنشیر و طرح غدیر است تامین می‌شود.

معاون استاندار خوزستان خاطرنشان ‌کرد: میزان آب دریافتی از طرح غدیر می‌بایست ۹۰ هزار متر مکعب باشد، اما در بهترین حالت میزان آب دریافتی از طرح غدیر ۷۰ تا ۷۵ هزار مترمکعب است.

وی افزود: در نتیجه مابقی آب مورد نیاز و همچنین کسری آب طرح غدیر نیز از بهمنشیر تامین می‌شود، این در حالی است که شرکت کشت و صنعت نیشکر نیز از آب این رودخانه بهره‌برداری می‌کند.

فرماندار ویژه آبادان ادامه داد: با این وجود اقدامات و برنامه‌ریزی‌های مختلفی برای رفع مشکل تامین آب به خصوص در بخش روستایی انجام شده است.

ایلخاص‌زاده گفت: در حوزه راه نیز پروژه دو بانده کردن مسیر اروند در حال انجام و پروژه دو بانده کردن مسیر آبادان – ماهشهر نیز با وجود اینکه جزو طرح‌های ملی است با پیگیری‌های انجام شده به مراحل خوبی رسیده است.

معاون استاندار خوزستان در خصوص روند گازرسانی نیز تصریح کرد: هم اکنون عملیات لوله گذاری خطوط اصلی با ۸۰ درصد پیشرفت در حال اجراست اما متاسفانه استقبال مناسبی از سوی شهروندان در این زمینه انجام نشده است.

وی اضافه کرد: علاوه بر این شهرداری آبادان نیز پروژه‌های مختلفی را در سطح شهرستان برنامه ریزی و در حال اجرا دارد، ضمن اینکه تاکید بر توجه ویژه به مناطق محروم شهرستان در اولویت اجرای این پروژه‌هاست.

ایلخاص‌زاده خاطرنشان‌ساخت: در مجموع و در یک برنامه کلی بیش از ۱۰۰ آیتم در حوزه های مختلف عمرانی، زیربنایی، فرهنگی، نظام سلامت، تفریحی، آموزش عالی و غیره برای رسیدن آبادان به نقطه مطلوب تدوین شده است.

در ادامه این دیدار سرپرست خبرگزاری فارس جنوب خوزستان نیز به بیان نکاتی در خصوص نحوه تهیه و ارسال خبر پرداخت.

عارف دورقی ضمن شرح حوزه فعالیت خبرگزاری فارس جنوب خوزستان گفت: هم اکنون خبرگزاری فارس جنوب خوزستان منبع تغذیه خبری بسیاری از روزنامه‌ها و هفته‌نامه‌های محلی و کشوری در حوزه شهرهای زیرپوشش خود محسوب می‌شود.

سرپرست خبرگزاری فارس جنوب خوزستان در ادامه تصریح کرد: دیدگاه همکاران ما در مجموعه خبرگزاری فارس دیدگاه حمایتی از مسئولان و در راستای تامین منافع و مصالح مردم و نظام است.

وی افزود: البته در عین حال بیان مسائل و مشکلات موجود در شهر که مردم با آنها دست و پنجه نرم می‌کنند به عنوان بخشی از رسالت خبری جزء لاینفک کار رسانه‌ای است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: با ایجاد تعامل سازنده بین مسئولان و رسانه‌ها شاهد رفع مشکلات موجود و رشد و پیشرفت آبادان در زمینه‌های مختلف باشیم.