استاندار: در زمینه گردشگری خیلی عقب هستیم/ انتظار مقتدایی از منطقه آزاد

خورنا – به اعتقاد من در زمینه گردشگری خیلی عقب هستیم و حتما باید در این زمینه کاری صورت بگیرد

استاندار خوزستان با بیان این که منطقه آزاد اروند با دیگر مناطق آزاد متفاوت است خاطرنشان کرد: این منطقه بالقوه ۵۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که از این تعداد دست کم ۱۰ درصد متخصص هستند.
عبدالحسن مقتدایی اظهار کرد: این امکانی بالقوه است که هیچ منطقه آزادی از آن برخوردار نیست. همه این‌ها با هزینه‌ای کمتر از مناطق آزاد دیگر در محل مستقر می‌شود چراکه وقتی شما هزینه‌های اقامت، خوراک و هزینه‌های جانبی را در منطقه‌ای مثل کیش در نظر بگیرید شاید دو برابر منطقه آزاد اروند باشد.
مقتدایی با اشاره به مقوله گردشگری منطقه آزاد اروند ادامه داد: منطقه آزاد اروند قریب به ۳۰۰ میلیارد تومان از درآمدهای استان را بابت بخشودگی گرفته است. برای همین انتظار می‌رود که اتفاقی در آن جا بیفتد. بحث گردشگری در جای خودش اما در بحث اشتغال انتظار داریم اشتغال به گونه‌ای رونق بگیرد که حتی از دیگر شهرهای استان مهاجرپذیر باشد.
استاندار خوزستان همچنین با اشاره به موضوع گردشگری آبادان بیان کرد: زائران اربعین یا راهیان‌نور خود می‌توانند به موضوع گردشگری این منطقه کمک کنند. اگر به بحث تفریحی نگاه کنیم می‌بینیم که امکانات خوب و هتل‌هایی در آن جا وجود دارد که شاید در مرکز استان نباشد.
وی تصریح کرد: به اعتقاد من در زمینه گردشگری خیلی عقب هستیم و حتما باید در این زمینه کاری صورت بگیرد تا تعامل با استان به شکل دیگری عملی شود.
مقتدایی گفت: من معتقدم منطقه آزاد اروند جدای از مناطق آزاد دیگر است چون هم می‌تواند خودش را بسازد هم استان را بسازد و هم بر استان‌های همجوار تاثیر بگذارد.