راهیابی ۶ طرح از بهبهان به مرحله نهایی جشنواره خوارزمی

خورنا: اداره آموزش و پرورش بهبهان در جلسه شورای اداری بهبهان اظهار داشت: ۵۶ طرح از استان خوزستان در جشنواره کشوری خوارزمی مورد پذیرش واقع شده که ۱۰ طرح آن مربوط به شهرستان بهبهان می باشد و از این ۱۰ طرح ۶ طرح مهم آن به مرحله نهایی راه یافتند.

علی فاکر در گفت وگو با خبرنگار خورنا در بهبهان گفت: همه ساله جشنواره خوارزمی در کشور برگزار می شود که مهمترین رویداد و رخداد آموزش و پرورش می باشد.

فاکر خاطرنشان کرد: این جشنواره دارای مراحل مختلفی می باشد که بهبهان از جمله شهرهایی است که در این زمینه موفق و سربلند است.

رئیس اداره آموزش و پرورش بهبهان گفت: با توجه به اجرای پروژه مهر و بازگشایی مدارس این اداره آمادگی کامل را جهت سال جاری دارد.

وی یادآور شد: ۷۰ درصد از مدارس بهبهان یک نوبته می باشد که ۳۰ درصد کمبود فضای آموزشی داریم.

رئیس اداره آموزش و پروش بهبهان خاطرنشان کرد: بهبهان از خیرین خوبی برخوردار است که در مسیر نجات و خیر خواهی مردم هستند و کمک بسیار مهمی در این امر به ما نموده اند.

فاکر تصریح کرد: آموزش وپرورش شهرستان بهبهان  از لحاظ رویکرد زبان زد تمامی ادارات استانی و کشوری است.

وی بیان داشت: بطور کلی پروژه مهر را می توان به دو بخش اساسی تقسیم نمود: اولا ساماندهی نیروی انسانی و ثانیا  فضای فیزیکی  و تجهیزات مدارس می باشد.

فاکر افزود: ثبت نام دانش آموزان  در هر سه مقطع با موفقیت انجام گرفته که ساماندهی نیروی انسانی مقطع  ابتدایی، راهنمایی  و متوسطه و ساماندهی نیروی انسانی پرورشی، تربیت بدنی، مشاوره و بهداشت و صدور ابلاغ رایانه ای کلیه همکاران به استثنای مقطع متوسطه به دلیل مشکل در سیستم رایانه ای در محاسبه  ساعات سال چهارم وبرگزاری دوره های ضمن خدمت برای دبیران پایه دوم، ششم  و دبیران تربیت بدنی پایه ششم در راستای نظام ۳+۳+۶ و افزایش این دبیران  می باشد.

رئیس اموزش و پرورش بهبهان گفت:  تدوین برنامه هفتگی و کلاس بندی مدارس تا پایان مردادماه  و بررسی درخواست مدیران جدیدالانتصاب و صدور ابلاغ آنها تا پایان مردادماه و  بررسی و اقدامات لازم در مورد پرونده های افراد واجد شرایط بازنشستگی  از اقدامات صورت گرفته بوده است.

وی در ادامه افزود: در بخش فضای فیزیکی و تجهیزات نیز اقدامات موثری صورت پذیرفته  که میتوان به    پیگیری برای تحویل ۳ آموزشگاه خیر ساز و  احداث ۱۱ کلاس درس جهت استقرار پایه ششم در مدارس فاقد فضای مناسب با اعتبار ۲ میلیارد و دویست میلیون ریال که پیشرفت فیزیکی آنها بین ۲۵ تا ۴۰ درصد می باشد.

فاکر در ادامه افزود:  اجرای طرح هجرت ۳ با همکاری بیسج سازندگی جهت تعمیر ۹ آموزشگاه با اعتبار ۳۰۰ میلیون ریال و  تعمیر ۱۹ آموزشگاه به صورت کامل شامل حصارکشی، تعمیر کلاسها، سرویس بهداشتی، تعمیر سیستم برق کشی و تعمیر حمام مدارس شبانه روزی و  رنگ آمیزی و شعار نویسی احادیث و مطالب تربیتی و اخلاقی در تعدادی از مدارس بویژه مدارس محروم با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیون ریال از اقدامات صورت گرفته است.

رئیس اداره آموزش و پرورش بهبهان از حضور ۲۴۰۰ نفر کارمند فرهنگی و ۲۶۰۰۰ نفر دانش آموز در بهبهان خبر داد و افزود: متاسفانه بهبهان دچار تورم نیروی انسانی می باشد که با توجه به مشکلات موجود در هیچ جای استان مثل بهبهان تورم نیروی انسانی وجود ندارد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *