از سلسله جلسات فرهنگی -اجتماعی کافه کتاب در آبادان

نشست فعالان آبادانی با ناصر اقبالی

خورنا -جلسه پرسش و پاسخ با حضور دكتر ناصر اقبالى روز يكشنبه مورخ ١٣٩٤/٠٩/٢٩ ساعت ١٨:٣٠ در محل كافه كتاب شازده كوچولو آبادان برگزار شد.

خورنا -جلسه پرسش و پاسخ با حضور دکتر ناصر اقبالى روز یکشنبه مورخ ١٣٩۴/٠٩/٢٩ ساعت ١٨:٣٠ در محل کافه کتاب شازده کوچولو آبادان برگزار شد.
این نشست که به همت جمعى از اصلاح طلبان شهرستان آبادان برگزار شد با شرکت بسیارى از دانشجویان ، کارمندان دولتى ، برخى صاحبان سرمایه و فعالان سیاسى ، همچنین هنرمندان همراه بود.
مرتضى دهدارى پور فعال سیاسى اصلاح طلب که اجراى جلسه را بر عهده داشت ، هدف از تشکیل اینگونه جلسات را روشنگرى در جامعه و کاهش فاصله ى بین مردم و مسئولین برشمرد و با توجه به نزدیک شدن به دهمین دوره ى انتخابات مجلس شوراى اسلامى ، برگزارى جلساتى از این قبیل را در جهت ارتقاى سطح آگاهى سیاسى شهروندان، مغتنم شمرد.
دکتر ناصر اقبالى ضمن ارائه بیوگرافى کوتاهى ؛ قدمت خانواده ى خود در آبادان را بیش از صد سال بیان کرد و از سوابق اجرایى اش ؛ ریاست دانشگاه آزاد اسلامى اهواز ، مشاورت ریاست دانشگاه آزاد اسلامى ، تأسیس مرکز آموزشهاى بین المللى خلیج فارس ، ریاست مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامى ، سرپرستى دانشگاه عدالت با حکم آیت الله هاشمى شاهرودى و فعالیت در حوزه هاى اجتماعى را مثال زد.
اقبالى در پاسخ به خبرنگارى که تعهد و تعصب وى نسبت به شهر آبادان را به پرسش کشید ، ضمن ابراز علاقه ى شدید به آبادان ، ثبت بیش از نود در صداز رشته هاى غیر پزشکى دانشگاه آزاد آبادان را حاصل تلاش خود دانست و کارنامه ى خود را در زمینه آموزش عالى در استان خوزستان بویژه آبادان نسبتاً موفق عنوان کرد.
ناصر اقبالى در پاسخ به مجرى جلسه در خصوص گرایش سیاسى ؛ خود را اساساً مستقل معرفى کرد و دلیل این استقلال را عدم وجود تحزبِ کارامد در کشور دانست ، وى در واکنش به پافشارى دهدارى پور در خصوص گرایش سیاسى اش ، خود را به لحاظ فکرى به جریان و گفتمان اصلاحات نزدیک دانست.
اقبالى ضمن بیان اینکه یک دولت توانمند برایند یک مجلس قوى و توانمند است نقش روشنفکران و نخبگان را در انتخابات اسفند پراهمیت خواند و تأکید کرد اصلاح طلبان در آبادان نباید در اعلام لیست نهایى خود لزوماً سه کاندیدا را لحاظ کنند و در صورت عدم حضور سه اصلاح طلب توانمند به لیست دونفره بسنده کنند.
وى با تفکیک مشکلات و معضلات جامعه به سه دسته ى ملى ، منطقه اى و محلى ، نقش سازمان منطقه ى آزاد اروند را در حل مشکلات دسته ى سوم پر اهمیت عنوان کرد.
دکتر یدالله نیکپور شیمى دان و استاد دانشگاه با اشاره به شایسته سالارى با نفى قومیت گرایى و زاد بوم گرایى مطلق، تلاش جهت جذب امکانات و اعتبارات براى آبادان را مهمترین شاخص براى انتخاب یک نماینده مجلس برشمرد.
دکتر احسان باقرزاده وکیل دادگسترى و استاد دانشگاه به آسیب شناسى اجتماعى و سیاسى در خصوص انتخابات پرداخت و عواملى چون خرید و فروش رأى و وجود مشکلات عمیق معیشتى و اقتصادى را باعث دلسردى بخشى از اقشار جامعه دانست ، وى با اشاره به عملکرد ضعیف نمایندگان مجلس در ادوار گذشته یأس سیاسى را عاملى مهم در عدم شرکت قشر متوسط و جامعه ى روشنفکر در انتخابات دانست و نسبت به شکسته شدن این فضاى نا امیدى در انتخابات اسفند ابراز امیدوارى کرد.
پرویز جوهرى ، هدى کریمى صدر ، محمد بم و پریسا هاجرى از جمله فعالان سیاسى ، اجتماعى بودند که روز یکشنبه در نشست پرسش و پاسخ با حضور دکتر ناصر اقبالى ، مواضع خود را در حوزه هاى مختلف عنوان نمودند.
Nggggggtttttttt