روایت عضو شورای مشورتی خوزستان از دیدار با هاشمی

خورنا – هاشمی کاندیداتوری سید حسن خمینی را به عنوان یکی از تاریخی ترین حوادث دهه ی اخیر عنوان کرد.

سارا ممبینی؛ علیرضا مسرور  عضو شورای مشورتی خوزستان  در گفتگو با خبرنگار پانا ، گفت : دیدار با شخصیت ها ی مذهبی و چهره های برجسته ی سیاسی یکی از اولویت های انجمن اسلامی معلمان ایران است و درهمین راستا به دلیل نزدیکی به انتخابات ،دیدار با آیت الله هاشمی رفسنجانی در دستور کار ما قرار گرفت و اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی معلمان و مسئولین استانها برای دیدار دعوت شدند .

آزادی معلمان در بند
وی هدف از برگزاری این دیدار را دریافت رهنمودهای لازم از یکی از نزدیکترین چهره های نزدیک به حضرت امام ره و رهبرمعظم انقلاب در خصوص بحث انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی همچنین ارائه ی دغدغه های انجمن اسلامی معلمان در حوزه های صنفی ،سیاسی و اجتماعی دانست و تصریح کرد: یکی از دغدغه های صنفی انجمن اسلامی معلمان ،آزادی معلمانی است که مدتهاست در بندند که امیدواریم با رعایت رافت اسلامی و مساعدت معظم له این مهم تحقق یابد این مسئله خواست بسیاری از معلمان است که انجمن اسلامی معلمان خودش را موظف به دنبال نمودن آن می داند.
یک اراده ملی برای ارتقای جایگاه معلمان
وی دومین دغدغه ی صنفی و نگرانی های جامعه ی معلمان را جایگاه و شأن معلم و موقعیت اقتصادی آنها دانست و خاطر نشان کرد: همچنین از آیت الله هاشمی رفسنجانی خواستیم تا یک بار برای همیشه کمک کنند تا نظام اسلامی تکلیف خودش را با معلمان و شان و منزلت آنها در یک طرح ملی و یک اقدام جامع مشخص کرده و مشکل آموزش و پرورش را حل کند .
مسرور اضافه کرد: واقعیت این است که تفاوت های جدی بین وضعیت اقتصادی معلمان با صنوف مشابه وجود دارد که می تواند با اقدام عاجلی شبیه طرح نظام سلامت در بخش بهداشت و سلامت حل شود.
حل ریشه ایی مشکل آموزش و پرورش از عهده یک دولت و یک وزارت خانه بر نمی آید و نیازمند حمایت همه جانبه حاکمیتی است که امیدواریم یکبار برای همیشه این مسئله با حمایت همه بزرگان نظام حل شود و جامعه معلمان از نگرانی های ناشی از آن خارج شود
امنیت وآزادی، ضرورتی از جنس فرهنگ
عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی معلمان ایران با اشاره به اینکه امنیت در حوزه ی مسائل فرهنگی واجتماعی از موارد دیگرمطروحه این دیدار بود، گفت: واقعیت این است که نگاه به حوزه ی فرهنگ یک نگاه امنیتی است. نگاه امنیتی به حوزه های ظریف و لطیف مثل فرهنگ، نوآوری , خلاقیت، اثربخشی آن را با مشکلات جدی روبرو می کند. بدون آزادی و احساس امنیت شادابی و نشاط از جامعه رخت برمی بندد.
مسرور اضافه کرد: در کنار این مسائل انجمن اسلامی معلمان ایران برگزاری مطلوب انتخابات را به عنوان یکی از فرصت های بزرگ برای تحکیم وحدت ملی(همدلی، هم زبانی …) دانسته و تحقق آن را به برگزاری یک انتخابات رقابتی با فرصت برابر برای همه گرایشات سیاسی اجتماعی وابسته می داند.
فرصت های برابر انتخاباتی
وی با اشاره به اینکه انجمن اسلامی معلمان در این رابطه خواستار یک انتخابات فراگیر، با حداکثر مشارکت است،بیان داشت:تمامی مردم با هر تمایل و گرایشی باید فرصت حضور در دو انتخابات پیش رو را داشته باشند و در فرصتی برابر وارد رقابت های انتخاباتی شوند.
مسرور گفت: متاسفانه جریاناتی در کشور وجود دارد که نگرانی هایی را در جامعه ی ما دامن زده است به همین دلیل این نگرانی ها با آقای هاشمی در میان گذاشته شد و خواستیم که در این خصوص هم به انجمن رهنمودهایی ارائه دهند و هم به تلطیف فضای سیاسی- فرهنگی و اجتماعی کشور کمک کنند .
وی گفت: هاشمی رفسنجانی نگاه جامعی به حوزه ی آموزش داشتند و اظهار کردند که این نگاه که هزنیه های آموزش و پرورش را جزو هزینه های جاری کشور بدانیم، نگاه صحیحی نیست. این تفکر تاکنون سبب شده است تا هزینه در آموزش و پرورش سرمایه گذاری تلقی نشود. این مشکل نیز باید با یک اراده ی همه جانبه حل شود و صرف هزینه در آموزش و پرورش باید نوعی سرمایه گذاری در نظر گرفته شود که اگر این مشکل ساختاری حل شود بقیه ی مشکلات آموزش و پرورش نیز برطرف می شوند .
معلمان با تمام ظرفیت وارد انتخابات شوند
وی با اشاره به اینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی انجمن اسلامی معلمان را یکی از تشکل های ریشه دار می داند ،اظهار داشت : رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام جامعه ی فرهنگیان را لیدر و رهبر جامعه ی ایران تلقی می کنند و معتقدند هرگاه افکار معلمان در یک جامعه به سمت و سویی هدایت شود ، افکار جامعه نیز به آن سمت و سو سوق پیدا می کند و معتقدند که معلمان باید نسبت به آینده سیاسی و اجتماعی کشور حساس باشند و برای دفاع از انقلاب اسلامی و نظام اسلامی با تمام ظرفیت وارد انتخابات شوند .
سید حسن خمینی وزن انتخابات را افزایش می دهد
مسرور گفت : آیت الله رفسنجانی ،کاندیداتوری سید حسن خمینی را به عنوان یکی از تاریخی ترین حوادث دهه ی اخیر عنوان کرد و گفت : ورود فرزند امام خمینی (راه) به عرصه ی انتخات مجلس خبرگان وزن انتخابات را به شدت افزایش داده و خواهد داد و به حرکت مجلس خبرگان در مسیر بهتر کمک خواهد کرد ویسید حسن خمینی را نزدیک ترین فرد به حضرت امام (ره) و دیدگاه های ایشان عنوان کردو گفت: ایشان می توانند در جهت گیری های مثبت مجلس خبرگان تاثیر عمیقی بگذارند و اعتدال و اعتماد عمومی به تصمیمات مجلس خبرگان را افزایش دهند .
نگرانی های آیت الله هاشمی رفسنجانی
مسرور همچنین با اشاره به اینکه آیت الله رفسنجانی نگرانی هایی در این خصوص داشتند ، تصریح کرد : آیت الله رفسنجانی نگرانی های خود را از برخوردهای بدی که جریان تند رو در کشور به عمل می آورد بروز دادند و گفتند که به جای اینکه از این اقدام نوه ی حضرت امام (ره ) استقبال شوند عده ای می خواهند حتی حق شهروندی که هر فرد از آن بهره مند است را از خانواده ی حضرت امام (ره) بگیرند و ایشان را از حضور در انتخابات محروم کنند و این را به عنوان یک ضعف بزرگ برای یک جریان سیاسی دانستند که در مقابل خانواده ی حضرت امام (ره) چنین برخوردهایی را انجام می دهند .

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • دکتر فریدون سعیدی دستیار رشته تخصصی دانشگاه علوم پزشکی اهواز بنام خداوند جان و خرد- با درود و آرزوی داشتن زندگی توام با شرافت و صداقت و عشق و محبت برای تمامی شهروندان ایران زمین. اینجانب دکتر فریدون سعیدی (نظام پزشکی:۵۹۲۷۱ ) به عنوان یکی از هزاران همکار خادم به ملت شریف ایران(اینجانب سابقه بیست سال خدمت در اقصی نقاط میهن عزیزم، از آذربایجان تا تهران و طی هشت سال اخیر نیز در خوزستان) ونیز به عنوان یکی از دانشجویان نخبه و برتر دانشگاههای علوم پزشکی کشور عزیزم ایران، معتقدم که امروز بسیاری از حقوق اولیه شهروندی ملت عظیم الشان و متمدن کشورم نادیده گرفته شده و میشود. از جمله مهمترین آنها حق حیات و زندگی شرافتمندانه(دغدغه های اقتصادی و امنیتی - اخلاقی موجود در جامعه ایرانی) و حق ادامه تحصیلات ابتدایی و عالیه و دانشگاهی، بواسطه باز دغدغه های اقتصادی و بویژه اعمال فیلترهای گزینشی معیوب و بیمار در سیستم آموزش عالی کشور.، عدم وجودحق زندگی و اشتغال حتی با وجود داشتن تحصیلات عالیه که مصداقهای این امر در فارغ التحصیلان دانشگاههای کشور به خوبی قابل لمس است، هر چند که حق حیات بسیاری از شهروندان ایرانی بویژه در خطه زرخیز خوزستان بواسطه آلودگیهای زیست محیطی ناشی از اتکا به اقتصاد نفتی، در معرض خطر جدی بوده و میباشد.اینک پرسش این است : مسببین این همه مصداقهای قانون دفاع از آزادیهای مشروع و حفظ حقوق شهروندی مصوب سال ۱۳۸۲ مجلس شورای اسلامی و مورد تایید شورای محترم نگهبان در همان سال، کدامین افراد حقیقی و حقوقی هستند؟؟! چگونه برخی افراد حقیقی و حقوقی در میهن عزیزمان ایران، مرتکب جنایت بر علیه شهروندان ایرانی میشوند، ولی هیچ نهادی مسئولیت پیگیری و دفاع از حقوق مسلم شهروندان ایران زمین را به عهده خود نمیداند؟! و اما راهکارهای پیشنهادی:۱-احیای روحیه تعاون وهمیاری و نیز همت و تلاش در میان ملت و مسئولین دولتی و قضایی و مجلسی، جهت احیا و پاسداری از حقوق شهروندان ایرانی ۲-ایجاد شهرکهای دانشگاهی و صنعتی و سایتهای کشت و کار ارگانیک و تولید و پرورش کلیه آبزیان و حیوانات اهلی و وحشی و نیز سایتهای فعال در عرصه صنایع تبدیلی، جهت افزایش تولید غذای سالم برای شهروندان ایرانی و افزایش صادرات غیر نفتی( صادرات غذا و آب سالم و تولیدات سایر صنایع بومی ایران زمین از جمله صنایع دستی و معادن و انرژیهای پاک و غیر آلاینده محیط زیست بشر از جمله انرژی حاصل از مهار و بکارگیری انرژی هسته ای موجود در خورشید و آبهای سطحی (سد سازیهای بیشتر) و نیز انرژی حاصل از بادهای سطحی زمین و حتی صادرات خدمات تخصصی و تکنولوژی ۳- تاسیس و توسعه سایتهای فعال در عرصه صنعت توریسم (سلامت،گردشگری و تفریح، حیات وحش و..) و نیز سایتهای فعال در عرصه بازرگانی داخلی و بویژه خارجی در مناطق آزاد کشور ( آبادان و ارس)جهت کاستن از واردات کالاهای مصرفی و تجملاتی( خودروهای پلاک اروند و ارس) و افزایش صادرات غیر نفتی. در پایان : مرگ بر اقتصاد نفتی
    • دوست پاینده باشید دکتر سعیدی عزیز ، از دست دادن شما غم انگیز است اما چه می شود کرد همه رفتنی هستیم. باشد که نسل های بعد از تو بتواند راهی که شروع کردی ادامه ذهند. خداوند روحتان را شاد کند