استاندار خوزستان: تیم های فوتبال لیگ برتری منطقه باید جوابگو باشند

خورنا – مقتدایی اضافه کرد: من اجازه نخواهم داد که وضع تیم های فوتبال فولاد خوزستان، استقلال اهواز و نفت آبادان به این شکل ادامه یابد.

 استاندارخوزستان گفت: مسوولان رده بالای تیم های فوتبال فولاد خوزستان، استقلال اهواز و نفت آبادان باید جوابگوی عملکرد منفی خود باشند.
عبدالحسن مقتدایی روزیکشنبه در جلسه شورای ورزش این استان در سرسرای همایش های اداره کل ورزش و جوانان خوزستان در اهواز اظهارکرد: یک مدیر حق ندارد به عنوان صرفه جویی بازیکن نگیرد و به تیم فوتبال منطقه زیان بزند.
وی اضافه کرد: من اجازه نخواهم داد که وضع تیم های فوتبال فولاد خوزستان، استقلال اهواز و نفت آبادان به این شکل ادامه یابد.
مقتدایی اظهارکرد: سالها برای این تیم ها زحمت کشیده شده تا توانسته اند آبروی ورزش خوزستان را در کشور حفظ کنند.
وی گفت: روی سخن من با هیات مدیره شرکت فولاد خوزستان و نفت آبادان است که تا وضعیت موجود را برطرف و بسوی مثبت قدم بردارند.
استاندارخوزستان افزود: شما دیدید وقتی که تیم فوتبال فولاد خوزستان به قهرمانی رسید دهها هزار نفر از خوشحالی، به خیابان ها آمده و شادمانی خود را ابراز داشتند، بدون اینکه مشکل و یا دغدغه ای پیش آید.
وی اظهارکرد: حال آنکه هنگام چهارشنبه سوری چقدر نیرو را روانه خیابان ها می کنیم که در مواردی مشکلاتی پیش می آید، اما در فوتبال چنین نیست.
عضو سابق هیات رییسه فدراسیون فوتبال گفت: اگر مشکلی پیش آید، باید هیات مدیره فولاد خوزستان و نفت آبادان بابت ریال به ریالی که هزینه کرده اند به دیوان محاسبات جوابگو باشند.
وی افزود: همانطور که ما بابت یک قرارداد عمرانی ۲۰ میلیون تومانی جوابگوی دیوان محاسبات هستیم، اگر این دو تیم مشکلی پیدا کردند باید مسئولان آن پاسخگو باشند.
استاندار خوزستان گفت: فوتبال در وجود مردم این استان است لذا مسوولان تیم ها حق ندارند با احساسات آنان بازی کنند.
وی اظهارکرد: پارسال ۵۰ هزار نفر از تماشاگران برای تشویق تیم خود به ورزشگاه می آمدند ، اما امسال چه مساله ای رخ داده که چنین نیست؛ لذا انتظار این است که ورزشگاه ها همچون گذشته مملو از تماشاگر بشود.
استاندار خوزستان گفت: این پسندیده نیست که مسوولان تیمی (نفت آبادان) بگویند ما امید لیگ برتری شدن نداریم.
وی افزود: زمانی خوزستان در رشته شنا، واترپلو، دوومیدانی و برخی ورزش های دیگرحرف اول را در ورزش ایران می زد،حال چه شده که امروز چون گذشته نیست حال آنکه ظرفیت این ورزش ها چون گذشته در خوزستان وجود دارد.