استاندار خواستار حل مشکلات کارکنان پتروشیمی در بندر ماهشهر را خواستار شد

خورنا – استاندار خوزستان گفت: صنایع پتروشیمی شهرستان بندر ماهشهر مشکلات و مسائل صنفی و کارگری را حل کنند.

عبدالحسن مقتدایی صبح امروز در همایش حمایت از تولیدات منطقه‌ای در تالار آفرینش سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی اظهار کرد: در استان خوزستان برای حمایت از تولیدات درون استانی کار نو و بدیعی صورت گرفته که باید ادامه پیدا کند.

وی با بیان اینکه بحث خرید از داخل استان اثرات زیادی دارد و اتفاق میمونی است که باعث ایجاد اشتغال و پرده‌برداری از اقتصاد پنهان استان خوزستان شده است، ادامه داد: کشف مودیان مالیاتی جدید و شناسایی ظرفیت‌های غبار گرفته استان خوزستان از اثرات بسیار مثبت خرید محصولات داخل استان است که برکات زیادی به همراه داشته است.

مقتدایی ادامه داد: در استان خوزستان ۳۷۵ میلیارد تومان مازاد درآمد داشته‌ایم و این مسئله نویدبخش توسعه و پیشرفت و رونق اقتصادی استان است.

وی با بیان اینکه هیچ استانی به اندازه خوزستان در تحقق تعهدات مالی خود موفق عمل نکرده است، تصریح کرد: ۴ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان تعهدات مالی استانی و ملی استان خوزستان بوده که مبلغی افزون بر این رقم تحقق پیدا کرده است.

*لزوم تداوم روند خرید محصولات و تولیدات داخل استان

استاندار خوزستان در ادامه با تاکید بر لزوم تداوم روند خرید محصولات و تولیدات داخل استان، گفت: این مسئله ابزاری نیست که باعث شود تولیدات داخلی به قیمت گزاف خریداری شود و چنانچه در استان نتوانیم محصولی را به قیمت مناسب تهیه کنیم، از تولیدات دیگر مناطق و استانها استفاده خواهیم کرد.

مقتدایی لزوم حمایت از تولید در استان خوزستان را نیز مورد تاکید قرار داد و گفت: برای حمایت از تولید از ترک تشریفات دریغ نخواهیم کرد و کار را برای یکسال به تولید کننده واگذار می‌کنیم به شرط اینکه سال دوم در محاسبه قیمت‌ها ارزان‌تر و مناسبت‌تر برخورد شود.

وی همچنین به بحث اعتصابات اخیر کارگری در صنایع پتروشیمی شهرستان بندر ماهشهر اشاره کرد و گفت: این اعتراض‌ها، آرام و قانونمندی بوده و انتظار داریم صنایع پتروشیمی به مسائل کارگری پیش آمده رسیدگی کنند و در راستای حل مشکلات گام بردارند.