دلایل رد صلاحیت‌ها به داوطلبان اعلام می‌شود

خورنا -معاون سیاسی استاندار تهران گفت: بخش اعظم اختلاف‌نظر‌ها میان فرمانداران و هیات‌های نظارتی حل و فصل شده است.

شهاب‌الدین چاوشی در خصوص برخی نگرانی‌ها در مورد انتخاب هیات‌های اجرایی از یک جریان خاص در کشور عنوان کرد: ما در این مورد حداقل در استان تهران این نگرانی را نداریم و معتقدیم افراد انتخاب شده برای هیات‌های اجرایی ریشه‌دار و شناخته شده و معتمد از همه طیف‌ها هستند.

وی افزود: در مورد معتمد بودن اعضای هیات‌های اجرایی هیات‌های نظارت نظر می‌دهند.

معاون سیاسی استاندار تهران در مورد اختلاف‌نظرهای میان هیات‌های اجرایی و هیات‌های نظارتی عنوان کرد: خوشبختانه بخش اعظم اختلاف‌نظر‌ها میان فرمانداران و هیات‌های نظارتی حل‌و‌فصل شده است ما معتقدیم در صورتیکه که همه ما به قانون مراجعه کنیم و عمل خود را با آن تطبیق دهیم اختلافی وجود نخواهد داشت.

چاوشی با بیان اینکه اولین کار هیات‌های اجرایی ثبت‌نام کاندیدا‌ها است، گفت: پس از اتمام ثبت‌نام‌ها هیات‌های اجرایی وارد موضوع بررسی صلاحیت‌های قانونی می‌شوند و سپس مراجع چهارگانه در مورد سوابق آن‌ها اعلام نظر خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه زمان رسیدگی به صلاحیت داوطلبان از ۵ دی ماه آغاز و تا ۱۴ دی ماه ادامه دارد، گفت: ابلاغ مراتب رد صلاحیت‌ها هم از ۱۵ دی‌ماه شروع می‌شود و طبق قانون باید مستندات و دلایل قانونی نیز به افرادی که صلاحیت‌ آن‌ها رد شده اعلام شود.

معاون سیاسی استانداری تهران تصریح کرد: شکایت‌های داوطلبان رد صلاحیت شده از ۱۶ تا ۱۹ دی ماه پذیرفته خواهد شد و اگر باز هم اعتراضی باشد٬ به هیات‌های نظارت استان اعلام می‌شود و متعاقبا زمان رسیدگی به این شکایت‌ها نیز از تاریخ ۲۰ تا ۲۶ دی ماه اعلام شده است.