اعلام رسمی نخستین مورد فوتی آنفولانزای خوکی در خوزستان

خورنا – رییس دانشگاه علوم پزشکی دزفول منشا بیماری آنفلوآنزای خوکی را کشور افغانستان خواند و اظهار کرد: با توجه به این که بیشتر افراد مبتلا از استان های کرمان و سیستان بوده اند احتمال انتقال این بیماری از سمت کشور عراق ضعیف است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی دزفول از فوت یک نفر بر اثر بیماری آنفلوانزا در این شهرستان خبر داد و گفت: بیمار که پرسنل ۴۱ ساله ی یکی از مراکز نظامی دزفول بوده و زمینه ی این بیماری را از قبل داشته، روز گذشته بر اثر ابتلا به آنفلوآنزای خوکی(H1N1) جان خود را از دست داده ات.
یوسف پریدار بر جدی بودن این بیماری و ضرورت هشدار به مردم در این زمینه تاکید کرد و گفت: افرادی که بر اثر این بیماری فوت کرده اند یا به موقع به مراجع درمانی مراجعه نکرده اند و یا داروهای تجویز شده را درست مصرف نکرده اند لذا به شهروندان توصیه می شود نکات بهداشتی را به دقت رعایت کنند.
وی منشا بیماری آنفلوآنزای خوکی را کشور افغانستان خواند و اظهار کرد: با توجه به این که بیشتر افراد مبتلا از استان های کرمان و سیستان بوده اند احتمال انتقال این بیماری از سمت کشور عراق ضعیف است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی دزفول درخصوص شایعه تقلبی بودن واکسن آنفلوآنزا در بیمارستان ها و مراکز درمانی گفت: داروها به صورت متمرکز در اختیار مراکز رسمی مانند بیمارستان ها قرار می گیرند لذا امکان ورود واکسن تقلبی در این مجموعه غیرممکن می باشد.
وی افزود: بیماران قلبی، دیابتی و نقص سیستم ایمنی و همچنین افراد سالخورده و کودکان در معرض ابتلا بیشتر به بیماری آنفلوآنزا قرار دارند لذا توصیه می شود افراد مذکور حتما واکسن آنفلوانزا تزریق کنند ضمن این که سایر افراد نیز می توانند واکسن بزنند.
لازم به ذکر است تاکنون مرگ ۵۷ نفر در کشور بر اثر ابتلا به بیماری آنفلوآنزای حاد تایید شده است.