شهردار: هیچ سرمایه گذاری از سرمایه گذاری در آبادان پشیمان نخواهد شد

خورنا – شهردار آبادان گفت: حذف بروکراسی اداری، حذف هزینه های صدور پروانه ساختمان، ارائه زمین به عنوان آورده شهرداری در پروژه های سرمایه گذاری، الحاق آبادان به منطقه آزاد اروند و افزایش روز افزون قیمت زمینها بدون شک هیچ سرمایه گذاری را از سرمایه گذاری در آبادان پشیمان نخواهد کرد.

مهندس محمودرضا شیرازی شهردار آبادان در گفتگوی اختصاصی با پایگاه خبری شوشان گفت: یکی از معاونت های فعال در شهرداری آبادان معاونت مشارکت های بخش خصوصی است که در این راستا شورای عالی سرمایه گذاری شهرداری آبادان با برنامه های مختلف، بخش خصوصی را تشویق می کند تا در بخش هایی که هم به سود شهر و مردم است و هم بتواند برای سرمایه گذار منفعت داشته باشد سرمایه گذاری کنند.
وی ادامه داد: از این رو در ۹ ماهه گذشته سال ۲ قرارداد خوب در خصوص احداث پارکینگ های طبقاتی با بخش خصوصی بسته شده است که این پارکینگ ها جدای از اینکه میتواند بخش عظیمی از مشکلات ترافیک ما را در هسته های مرکزی و پرتردد شهر رفع نماید به رستوران و مجتمع های تجاری هم مجهز است.
شهردار آبادان بیان داشت: بعد از شکستن تابوی ورود سرمایه گذار به آبادان ۲ فراخوان را منتشر کردیم که ۲ سرمایه گذار دیگر برای احداث پارکینگ طبقاتی مراجعه کرده اند که یکی در بازار ته لنجی ها و در خیابان امام و دیگری در خیابان امیری که ۳۵ میلیارد تومان حجم سرمایه گذاری هر کدامیک از این دو پروژه است و همچنین اینکه سرمایه گذار پارکینگ طبقاتی خلیج فارس که پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی دارد از افتتاح این پروژه در اسفندماه سال جاری خبر داده است که این پارکینگ ۳۰۰ خودرو را در خود جای می دهد و پارکینگ الماس شهر در ته لنجی ها ۵۰۰ خودرو و پارکینگ خیابان امیری ۳۵۰ خودرو می تواند در خود جای دهد و معضل ترافیک را مرتفع می نماید.
شیرازی تصریح کرد:  یکی دیگر از اقدامات مد نظر ما در زمینه جذب سرمایه گذار مسقف نمودن و سنگفرش کردن خیابان امام است و انشاء الله بتوانیم به این مهم هم برسیم، زیرا عقدیه داریم شهرداری به تنهایی نمی تواند از عهده تمامی نیازهای شهر برآید و اگر بخش خصوصی در کنار شهرداری نباشد اغلب کارها بی نتیجه می ماند.
وی گفت: یکی دیگر از اقدامات صورت گرفته در زمینه سرمایه گذاری بخش خصوصی مجتمع تجاری و هتل بزرگ در ساحل اروندرود است که خوشبختانه سرمایه گذار آن مشخص شده است و با هدف تجاری، توریستی و رفاهی و با حجم سرمایه گذاری ۱۲۰ میلیارد تومانی به نام قلعه برلیان به انجام خواهد رسید.
شهردار آبادان بیان داشت: شهرداری آبادان برای تشویق و ترغیب سرمایه گذاران از طریق معاونت سرمایه گذاری و مشارکت های اقتصادی که دارای یک ساختمان مستقل و در خور شان برای خود است، سعی در کوتاه نمودن مسیرهای اداری به عنوان بروکراسی ها کرده است و هزینه های صدور پروانه ساختمان را از سرمایه گذاران دریافت نمی کند، زمین مختص پروژه های سرمایه گذاری را به عنوان آورده خود به شمار می آورد .
شیرازی اضافه کرد: یکی دیگر از مزیت های سرمایه گذاری در آبادان که هیچ سرمایه گذاری را از سرمایه گذاری در آبادان پشیمان نمی کند الحاق آبادان و خرمشهر به منطقه آزاد اروند است و اینکه زمین های تجاری در این دو شهر مدام در حال افزایش قیمت هستند و ارزش افزوده بالایی دارند و البته ثبات مدیریت می تواند سرمایه گذاران را راغب به سرمایه گذاری کند.
وی گفت: از دیگر اهرم های تشویقی برای سرمایه گذاری تعیین نرخ کارشناسی زمین و ارائه بسته های مورد نیاز برای سرمایه گذاران است.
شهردار آبادان تصریح کرد: بخش عمده شهر آبادان در هسته مرکزی را مکان های تجاری تشکیل داده است که با معضل ترافیک مواجه می باشند و قطعا یکی از مزیت های سرمایه گذاری در شهر آبادان ایجاد پارکینگ های طبقاتی است، همچنین اینکه یکی دیگر از فراخوان های ما مجتمع تجاری و پارکینگ طبقاتی ولایت است که جنب لین یک احمد آباد است و ترافیک سنگین دارد و به مشارکت کنندگان پیشنهاد دادیم در ۵ طبقه پارکینگی احداث کنند و یک طبقه رستوران که تخصصی هم می باشند داشته باشند و البته می توانند کافی شاپ را هم احداث کنند.
وی در پایان گفت: اما یکی دیگر از مهمترین بخش های سرمایه گذاری در آبادان و در کنار رودخانه بهمنشیر جزیره شادمانی می باشد که می تواند بسیار در تغییر چهره شهر و جذب گردشگر به ما کمک نماید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • زهرا سینا هر کاندیدی که تا پایان دی ماه فرزندم را سر کار رسمی برد به او رای میدهیم وگرنه رای دادن در کار نیست می توانید با شماره تلفن ۰۹۱۶۳۳۱۰۵۵۷ تماس برقرار کنید