دکتر قبادیان به عنوان پژوهشگر برتر کشور مورد تقدیر قرار گرفت

خورنا – پس از قرار گرفتن در زمره یک درصد دانشمندان برتر جهان، از دکتر قبادیان به عنوان پژوهشگر برتر کشور تقدیر شد.

همزمان با هفته پژوهش، مراسم تقدیر از دکتر برات قبادیان به همراه ٢٠ پژوهشگر برتر کشور با حضور وزیر علوم، وزیر بهداشت، معاون علمی و فناوری رییس جمهور، معاون پژوهشی وزارت علوم و برخی روسای دانشگاه ها و پارک های علم و فناوری و استانداران استان های مختلف در سالن اجلاس برگزار گردید.

تقدیر از دکتر قبادیان پس از آن صورت میگیرد که نام ایشان در بین یک درصد برتر دانشمندان و نخبگان علمی جهان قرار گرفته است.

نخبگان یک درصد برتر دنیا، ١۴درصد از کل علم دنیا را تولید می کنند و همین گروه ٢۴درصد از کل استنادهای علمی دنیا را دریافت می کنند. هر سال پایگاه طلایه داران علم تامسون رویترز (ISI) فهرست یک درصد دانشمندان جهان را منتشر می کند که نام دکتر قبادیان به عنوان یک دانشمند خوزستانی در این فهرست به چشم می خورد.

برات قبادیان متولد ١٣٣۵ می باشد که تحصیلات متوسطه خود را در هنرستان کشاورزی اهواز به پایان رسانید و سپس مدرک دکترای مهندسی مکانیک خود را از دانشگاه تکنولوژی رورکی کشور خوزستان اخذ نمود. وی تاکنون بیش از ۴٠٠ مقاله علمی و پژوهشی در ژورنال ها و مجلات علمی-پژوهشی داخلی و خارجی منتشر کرده و دارای بیش از ۴٠ ثبت اختراع و نویسنده ١٢طرح ملی صنعتی می باشد.

در حال حاضر ایشان عضو هیات علمی گروه مکانیک بیوسیستم دانشگاه تربیت مدرس است. دکتر قبادیان در کارنامه کاری و مدیریتی خود سوابقی چون ریاست دانشگاه دولتی شهرکرد و معاونت سازمان انرژی اتمی کشور را داراست. وی هم اکنون مشاورعالی معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم می باشد.

تقدیر از دکتر قبادیان در حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، وزیر علوم، و وزیر بهداشت صورت گرفت. در این مراسم وزیر علوم از دکتر برات قبادیان به عنوان پژوهشگر برتر کشور تقدیر کردند.