آخرین اخبار از مراحل امداد زلزله زدگان

خورنا: مدیرکل روابط عمومی جمعیت هلال‌احمر از اسکان بیش از ۴۸ هزار زلزله‌زده خبر داد.

پویا حاجیان در تشریح جزئیات امدادرسانی به زلزله‌زدگان شهرستان‌های اهر و ورزقان با بیان اینکه امدادگران این جمعیت ۴۸ هزار و ۳۷۰ تن را اسکان اضطراری داده‌اند، گفت: ۹۶۷۴ چادر و ۱۱ هزار و ۹۴۲ تخته پتو میان زلزله‌زدگان توزیع شد.

وی با بیان اینکه ۳۰۴۲ تخته موکت و ۱۴۴۴ شعله چراغ والور میان زلزله‌زدگان توزیع شده است، گفت: ۱۰۸۰ امدادگر در قالب ۹۲ تیم، وظیفه امدادرسانی به زلزله‌زدگان را بر عهده دارد.
مدیرکل روابط عمومی جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه ۹۷ دستگاه آمبولانس در محل حادثه وجود دارد، گفت: شش بالگرد عملیاتی نیز برای انجام عملیات امداد و نجات در منطقه حضور دارد که تاکنون در ۳۶ سورتی پرواز، پنج تن محموله را جابجا کرده‌اند.

حاجیان در پاسخ به برخی انتقادات مبنی بر امدادرسانی و توزیع غذای نامناسب بین زلزله‌زدگان گفت: ظهر روز گذشته مرحله اول عملیات جست‌وجو و نجات به پایان رسید و همزمان با آن بحث اسکان اضطراری و تعیین اقلام زیستی و غذایی زلزله‌زدگان در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه شهرستان‌های زلزله‌زده، منطقه‌بندی شده‌ است، گفت: ممکن است تاخیری در توزیع اقلام زیستی و غذایی وجود داشته باشد، اما این مسئله برطرف می‌شود ما نمی‌گوییم مشکلی در امدارسانی نداریم.

مدیرکل روابط عمومی جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه نمی‌توان مدعی شد که در پرسه امدادرسانی کمبود و مشکلی وجود ندارد، گفت: بحث تغذیه اضطراری و اسکان آن بر عهده جمعیت هلال‌احمر است.

به گزارش ایسنا،حاجیان با اشاره به اعلام شماره حساب ۹۹۹۹۹ از سوی جمعیت هلال‌احمر برای کمک به زلزله‌زدگان آذربایجان‌شرقی، گفت: بحث اسکان و تغذیه اضطراری بر عهده هلال‌احمر بوده و پس از آن بحث بازسازی و نوسازی منازل تخریب شده بر عهده دولت است، اما مطمئنا زلزله‌زدگان پس از بازسازی منازل، برای تامین لوازم زندگی دچار مشکل خواهند شد، به همین دلیل جمعیت هلال‌احمر با اعلام این شماره حساب کمک‌های مردمی را برای تامین لوازم پس از بازسازی در نظر خواهد گرفت.