آغاز فرایند قانونی پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خوزستان

خورنا – ارزانی بیرگانی از داوطلبان نمایندگی مجلس خبرگان رهبری خواست در روزهای نخست مهلت قانونی برای ثبت نام به فرمانداری اهواز یا وزارت کشور مراجعه کرده و ثبت نام را به روزهای آخر موکول نکنند.

 فرایند پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان خوزستان روز شنبه با تعیین راهکار قانونی برای انتخاب هیات اجرایی ، در مرکز حوزه انتخابیه (اهواز) شروع شد.
فرماندار اهواز روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به فرمان اجرایی وزیر کشور برای شروع فرایند پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان در سراسر کشور افزود: در نشستی که امروز با حضور دادستان اهواز ، مدیرکل ثبت احوال خوزستان و فرماندار اهواز به عنوان رییس ستاد انتخابات خوزستان برگزار شد ، ۳۰ نفر معتمد به اتفاق آرا از قشرهای مختلف به هیات نظارت بر انتخابات استان خوزستان معرفی می شوند تا از بین این تعداد ، هشت نفر در ترکیب نهایی هیات اجرایی انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان خوزستان قرار گیرند.
اسماعیل ارزانی بیرگانی افزود: طبق قانون ، پس از انتخاب هشت نفر به عنوان هیات اجرایی ، دادستان مرکز استان ، مدیرکل ثبت احوال استان و فرماندار اهواز به ترکیب هیات اجرایی اضافه و در نهایت به ۱۱نفر خواهد رسید.
وی افزود: تعیین و انتخاب نهایی هیات اجرایی انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان در یک فرایند پنج روزه انجام می شود.
فرماندار اهواز گفت: بر اساس تقویم انتخابات ، کار ثبت نام از داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان خوزستان همزمان با سراسر کشور از ۲۶ آذر ماه تا دوم دی ۱۳۹۴به مدت یک هفته انجام می شود.
وی بیان کرد: ثبت نام از داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خوزستان در فرمانداری اهواز یا وزارت کشور انجام می شود و بررسی صلاحیت داوطلبان به صورت متمرکز در تهران( شورای نگهبان) انجام می شود.
ارزانی بیرگانی از داوطلبان نمایندگی مجلس خبرگان رهبری خواست در روزهای نخست مهلت قانونی برای ثبت نام به فرمانداری اهواز یا وزارت کشور مراجعه کرده و ثبت نام را به روزهای آخر موکول نکنند.
وی گفت: پس از پایان مهلت قانونی ثبت نام ، اسامی نامزدها نمایندگی مجلس خبرگان رهبری به شورای نگهبان ارسال می شود و این شورا ۳۰روز فرصت دارد به صلاحیت نامزدها رسیدگی کند.
فرماندار اهواز در ادامه افزد: اسامی نهایی نامزدهای نمایندگی مجلس خبرگان رهبری در ۲۱بهمن ماه ۱۳۹۴از سوی شورای نگهبان اعلام و نامزدها از ۲۲بهمن به مدت دو هفته فرصت دارد تبلیغات رسمی خود را انجام می دهند.
پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری هفتم اسفند ماه ۱۳۹۴ همزمان با دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار می شود.
در این دوره یک نماینده به تعداد نمایندگان مردم خوزستان در مجلس خبرگان افزوده می شود و از پنج نفر به شش نفر افزایش یافته است.