ظرفیت‌های بالای اقتصادی آبادان و خرمشهر/ خوزستان تشنه سرمایه‌گذاری است

خورنا: مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: خوزستان به ‌ویژه شهرهای آبادان و خرمشهر با برخورداری از ظرفیت‌های بالای اقتصادی و تجاری می‌توانند بیش از پیش پیشرفت و شکوفایی داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، محبت رئیسی عصر شنبه در بازدید از دفتر سرپرستی خبرگزاری فارس جنوب خوزستان در جمع سرپرست و خبرنگاران این دفتر اظهار کرد: با توجه به نامگذاری امسال با عنوان “سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی” و تأکید مقام معظم رهبری در این راستا، چشم‌انداز سازمان منطقه آزاد اروند و رسالت اصلی آن انجام فعالیت‌های اقتصادی و صنعتی است.

وی افزود: در این سازمان تاکنون تلاش‌های خوب و قابل قبولی صورت گرفته که البته در کنار نقاط قوت، ضعف‌هایی نیز انگشت‌شمار به چشم می‌خورد که باید با تعامل مضاعف مسئولان در راستای برطرف کردن آنها کوشید.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند تصریح کرد: بالطبع رسانه‌ها با انعکاس اخبار با هدف خدمت‌رسانی به مردم و منطقه می‌توانند واقعیت‌ها را منعکس و عملکرد ریز و درشت مسئولان را در حد و اندازه متعارف اطلاع‌رسانی کنند.

* شهرهای آبادان و خرمشهر از ظرفیت‌های بالای اقتصادی برخوردار است

وی با بیان اینکه همه تلاش مدیران اجرایی این سازمان در راستای ارتقای سطح خدمت‌رسانی به شهروندان و رشد و توسعه اقتصادی منطقه است، اضافه کرد: استان خوزستان به ‌ویژه شهرهای آبادان و خرمشهر با برخورداری از ظرفیت‌های بالای اقتصادی و تجاری می‌توانند بیش از پیش پیشرفت و شکوفایی داشته باشند در عین حال امروز وضعیت این مناطق اینگونه است که مشاهده می‌کنید.

رئیسی بیان کرد: مرز شلمچه از ظرفیت‌های بسیار بالایی برخوردار است و باید بیش از پیش با حمایت و انسجام مسئولان شهری به رشد و توسعه صادرات و واردات کالا در این منطقه کوشید.

وی با اشاره به اینکه مسئولان شهرستان اگر ما را حمایت کنند، مطمئناً این سازمان نیز در تعالی اهداف اجرایی خود موفق و مؤثرتر عمل می‌کند، افزود: تعامل رسانه‌ها در این مسیر نقشی بی‌بدیل و ارزشمند است که نباید آن را فراموش کرد.

* جذب سرمایه‌گذار نیازمند ایجاد محیطی امن و مطمئن است

معاون اقتصادی شورای عالی مناطق آزاد کشور در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت جذب سرمایه‌گذار در راستای ارتقای اهداف متعالی سازمان اشاره کرد و گفت: سرمایه‌گذار جایی سرمایه خود را تزریق کرده و به اجرا می‌گذارد که در آن فضا احساس امنیت کند.

وی خاطرنشان کرد: از سال ۸۴ به بعد این سازمان با تمام تلاش سرمایه خوبی را در منطقه به ‌کار گرفته و پروژه‌های عمرانی و خدماتی، شهرک صنعتی و پروژه‌های عام‌المنفعه دیگری را به اجرا درآورده که در برخی از آنها نیز تنها منفعت و رفاه حال شهروندان بدون در نظر گرفتن سود حاصل برای این سازمان در اولویت بوده است.

رئیسی با بیان اینکه هر بنگاه اقتصادی، مسئولیت‌های اجتماعی را نیز به‌ دنبال دارد، افزود: باید این اطمینان توسط مسئولان و اصحاب رسانه در منطقه ایجاد شود تا افرادی که علاقمند به سرمایه‌گذاری هستند با میل و رغبت هرچه تمام و بدون ترس و دلهره اینکار را انجام دهند.

* جذب هر سرمایه‌گذار برابر با رشد اشتغال در خوزستان است

وی همچنین عنوان کرد: جذب هر سرمایه‌گذار سبب باروری رشد اشتغال در استان خوزستان، واحدهای تولیدی و بالطبع رشد شاخص‌های اقتصادی استان و شهرستان شده و چهره بسیار خوبی را برای منطقه ترسیم می‌کند.

معاون اقتصادی شورای عالی مناطق آزاد کشور در ادامه بیان کرد: همانطور که استان خوزستان در دفاع از مرزهای کشورمان در سالیان دفاع مقدس و جنگ تحمیلی بسیار موفق بوده، امروز نیز باید در عرصه اقتصاد پیشتاز و مؤثر عمل کند.

* کار در منطقه آزاد اروند برای من افتخار است

وی با بیان اینکه هر آنچه موجب جذب سرمایه‌گذار در منطقه و ایجاد محیطی امن برای حضور وی شود را با کمال میل حمایت می‌کنیم، تصریح کرد: موجب افتخار است که بتوانم در شهرهای مقاوم و شهیدپرور آبادان و خرمشهر کاری انجام داده و تجربیات دست و پا شکسته خود را به این سازمان انتقال دهم.

رئیسی ادامه داد: اما برای من جای سؤال است که چرا مدیران این شهرستان با هم یکدل و یک‌صدا نیستند و برای حل مشکلات موجود، رشد و توسعه بخش‌های مختلف و عمران و آبادی منطقه با جدیت نمی‌کوشند.

وی با اشاره به اینکه مشکل اصلی این منطقه پروازی بودن مدیران نیست بلکه خود مدیران است که با یکدیگر از در تعامل وارد نمی‌شوند، گفت: اگر مدیری در نگاه مردم وجهه خوبی به‌ دست آورد آنوقت می‌توان گفت که چه‌قدر موفق و کارآمد است.

عضو کمیسیون اقتصادی دولت ادامه داد: نگاه سازمان منطقه آزاد اروند به منطقه، تلاش برای رشد اقتصاد، تعالی بخش سرمایه‌گذاری و توسعه صادرات است که البته به تنهایی و با دستان خالی موفق به انجام آن نمی‌شویم و در این راستا مسئولان دستگاه‌های اجرایی شهرستان نیز باید تعامل و همیاری کنند.

* از نظرات سازنده حمایت می‌کنیم

وی اضافه کرد: برای سرعت‌بخشی به قطار توسعه اقتصادی منطقه باید از ایده و افکار خلاق و مدیر و کارآفرین حمایت کرد و بدون غرض‌ورزی شخصی نخبگان، سرمایه‌گذاران و قشر مفید و مؤثر منطقه را مورد حمایت قرار داد.

رئیسی با اشاره به اینکه از نظرات سازنده در منطقه حمایت می‌کنیم، بیان کرد: برنامه‌های این سازمان در راستای تعالی اهداف مدنظر نظام و فرامین مقام معظم رهبری بوده که امیدواریم با انسجام و یک‌دلی مسئولان شهری به‌ خوبی محقق شود.

وی اظهار کرد: امروز سرمایه و کار و حمایت از این دو بخش، جزو نهاده‌های اقتصادی هستند که البته در استان خوزستان به‌ ویژه شهرهای آبادان و خرمشهر زمینه‌های آنها فراهم است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند افزود: چرا شهرهای آبادان و خرمشهر پس از گذشت سالیان دراز از پایان جنگ باید با چهره‌ای نیمه ویران و جنگ‌زده رو‌به‌رو باشند؟ با وجود برخورداری از منابع غنی نفت و گاز، فرودگاه بین‌المللی و خطوط بی‌نظیر هوایی و زمینی و دریایی چرا این دو شهر همچنان در فقر اقتصادی و محرومیت هستند؟

وی گفت: اگر مسئولان شهری دست در دست هم بدهند آیا نمی‌توان این شهرها را آباد و به جایگاه در خور شأن‌ رساند؟

رئیسی خاطر نشان کرد: دولت در این منطقه برای ایجاد منطقه آزاد اروند هزینه کرده پس ما نیز نباید سرمایه و فرصت‌ها را از دست بدهیم و بر مبنای “علم اقتصاد تخصیص منابع محدود برای ایجاد امکانات نامحدود است”، بخش‌های مختلف اقتصادی و تجاری منطقه را فعال‌تر کنیم.

* مشکل این منطقه به دست اهالی آن حل می‌شود

وی خطاب به مسئولان شهری اظهار کرد: مشکل این منطقه تنها به دست اهالی این دیار حل می‌شود و قطعاً کمک و حمایت‌های خارج از مرزها نمی‌تواند برای این محدوده کاری از پیش ببرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند تصریح کرد: باید با چنگ و دندان حماسه‌ها را حفظ کنیم و انسان‌های فرهیخته و دلسوخته را با کنار گذاشتن گذشته‌ها در مسیر حمایت و تعامل قرار داد.

* ساختار سازمان منطقه آزاد اروند بسیار ارزشمند است

وی با بیان اینکه در سال تولید ملی و حمایت از سرمایه ایرانی مسئولان نباید منطقه را بدون نظارت و مدیریت رها کنند، افزود: منطقه آزاد اروند و نیروهای انسانی این سازمان بسیار ارزشمند و قابل قبول هستند و در مجموع این سازمان ساختار بسیار خوبی دارد.

رئیسی اشاره کرد: محیط و فضای کار را مسئولان می‌سازند و بهتر است که همواره این فضاها بدون دغدغه و در آرامش کامل در راستای تحقق اهداف متعالی منطقه، کشور و نظام فراهم شود.

وی در پایان عنوان کرد: امیدواریم این خبرگزاری و نیروهای کارآمد و مدبر آن در زمینه جذب سرمایه‌گذار و رشد ابعاد اقتصادی مدنظر سازمان، منطقه را حمایت کرده و فکر و ایده آن را به جریان بگذارید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *