صدور مجور مرز هوایی فرودگاه دزفول در دست پیگیری است

خورنا – حبیب اله آصفی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما با بیان اینکه مجوز مرز هوایی فرودگاه دزفول تاکنون صادر نشده است از دستگاههای ذیربط خواست به این مطالبه مردم شمال خوزستان جامعه عمل بپوشانند.
وی اظهار کرد:سالانه بیش از پنج میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در شمال خوزستان تولید می شود که به دلیل اشباع بازار سالانه بخشی از این محصولات از بین می رود ، در حالیکه با صدور مجوز مرز هوایی فرودگاه دزفول می توان بخشی از این محصولات را به بازار کشورهای مختلف صادر کرد.
معاون استاندار خوزستان همچنین با تشریح وضعیت پروازی فرودگاه دزفول افزود:فرودگاه دزفول با بیش از ۳۰ پرواز رفت و برگشت به تهران نقش مهمی در حمل و نقل هوایی در شمال استان خوزستان دارد که با احداث ترمینال تجاری آن پروازهای این فرودگاه به سایر شهرهای کشور نیز آغاز می شود.
آصفی افزود:ترمینال فرودگاه دزفول در حال حاضر در حریم پایگاه چهارم شکاری قرار دارد که با احداث ترمینال غیر نظامی و تجاری امکان توسعه این فرودگاه و افزایش پروازهای آن به سایر نقاط کشور فراهم می شود.
وی با بیان تثبیت وضعیت فرودگاه دزفول افزود:شرکت های هواپیمایی منتظر دعوت برای افزایش شمار پروازها از فرودگاه دزفول می باشند لذا برقراری پرواز دزفول به مشهد ،اصفهان و شیراز در دست پیگیری است.
آصفی از تجهیز فرودگاه دزفول به آمبولانس خبر داد و گفت:یکدستگاه آمبولانس اهدایی از سوی وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی روز دوشنبه در اختیار این فرودگاه قرار گرفت.
فرماندار ویژه دزفول همچنین گفت:دو دستگاه اتوبوس فرودگاهی با ظرفیت هر یک ۱۰۰ نفر نیز بزودی در فرودگاه دزفول بکار گرفته می شوند.