تشریح خدمات شهرداری دزفول در مرز چذابه در ایام اربعین

خورنا – شهرداری دزفول، در راستای خدمت رسانی به زائرین اربعین حسینی که از مرز چزابه عازم کربلای معلی شدند شهرداری دزفول اقدام به برپایی و تجهیز چندین موکب پذیرایی و اسکان در مسیر این مرز نمود.

شهردار دزفول ضمن تقدیر از خادمان عزاداران اربعین حسینی با اعلام این خبر گفت: شهرداری دزفول بمنظور برپایی چهار موکب، زمینی به مساحت ۴۰۰۰ مترمربع را با اعزام ماشین آلات خود تسطیح، خاکبرداری و آماده سازی کرد که این عملیات با ۱۷۰۰۰۰ متر مکعب مصالح زیرسازی و بیش از یک ۴۵ روز مداوم شبانه روزی توسط مهندسین فنی سازمان خدمات موتوری شهرداری انجام شد.

مهندس کرمی نژاد افزود: تعداد ۲۰ نفر از پرسنل شهرداری دزفول در موکب های برپا شده توسط این شهرداری، بصورت شبانه روزی به مدت بیست روز به زائران محرم خدمت رسانی کردند.

وی با اعلام اینکه از دو ماه پیش با برگزاری جلسات هماهنگی متعددی با محوریت امام جمعه محترم مقدمات اینکار فراهم و برنامه ریزی شده بود تصریح کرد: شهرداری دزفول علاوه بر برپایی این موکب ها اقدام به تجهیز و تهیه بخشی اقلام خوراکی این موکب ها کرده و همچنین ۸ چشمه سرویس بهداشتی سیار نیز در این محل ها مستقر نمود.

شهردار دزفول تصریح کرد: طی بیست روز، در سه وعده تعداد ۱۹۸۰۰۰ پرس غذا بین زائران تقسیم، و تعداد ۱۹۲۰۰ نفر در موکب های برپا شده شهرداری اسکان داده شدند.

وی گفت: به منظور تهیه آب شرب عزاداران روزانه ۱۸۰۰۰ لیتر آب بوسیله تانکر توسط آب و فاضلاب دزفول به محل موکب ها آبرسانی کرده و روزانه دو دستگاه خودروی سواری، یک دستگاه کمپرسی و یک دستگاه مزدا دوکابین کار حمل و نقل پرسنل، تجهیزات و امکانات موکب ها را به عهده داشتند و همچنین یک دستگاه خودروی آتشنشانی این شهرداری به صورت شبانه روزی در منطقه حاضر بود .

شهردار دزفول یادآور شد که ادارات محترم شهرستان مخصوصاً ادارات آبفا ، برق، سپاه ناحیه دزفول، هلال احمر، آتشنشانی، اورژانس، خیرین محترم و هیأت مذهبی با محوریت امام جمعه محترم و نماینده محترم شهر در مجلس شورای اسلامی وشورای محترم اسلامی شهر نقش بسزایی در برپایی و برگزاری موکب های دزفول در چزابه داشتند.

مهندس کرمی نژاد، خدمت رسانی به زائران حضرت اباعبدا… الحسین(ع) را افتخار دانست و خاطر نشان کرد: پیاده روی اربعین یک حرکت عظیم نه تنها در جهان اسلام بلکه در تمام دنیا است که می بایستی همه ساله با شکوه هر چه تمام تر انجام شده و در این مسیر همه مردم و ارگان ها تمامی تلاش و سعی خود را بکار گیرند زیرا در شرایط کنونی که دشمنان تشیع با تمامی اعوان و انصار خود سعی در ایجاد رعب و وحشت در میان زائران جهت کمرنگ کردن این حرکت عظیم دارند، برپایی این مراسم بیش از پیش حائز اهمیت است.