ششمین جلسه جبهه اصلاحات اندیمشک برگزار شد

خورنا- ششمین جلسه ی همفکری جبهه ی اصلاحات اندیمشک با کاندیدای اصلاح طلب،پنجشنبه مورخ۹۴/۹/۱۲ با حضور آقای عباس ماکنالی در منزل ایشان برگزار شد.

_جلسه با آیاتی چند از کلام الله مجید آغاز گردید.
پس از آن طبق روال جلسات قبل آقای محسن میررضایی به عنوان دبیر جلسه نکاتی را جهت شفاف سازی و زمینه سازی جلسه خدمت حضار بیان نمودند که مختصری از آن خدمتتان ارائه میگردد:
_عرض سلام و ادب خدمت حضار محترم و تشکر ویژه از آقای ماکنالی که خواست دوستان را اجابت نموده و میزبانی جلسه را پذیرفتند.
_تقریبا اطلاع دارید که تاکنون جلسات به چه صورت بوده و اکنون ششمین جلسه را در حضور آقای ماکنالی برگزار میکنیم تا از نقطه نظرات ایشان استفاده کرده و پرسشهای دوستان پاسخ داده شود.
در چندسال اخیر اختلافات درون گروهی جریان اصلاحات شدت گرفته و اصلاح طلبان از سال ۸۴و پیش از آن مجلس هفتم تقریبا از فضای اجرایی و تصمیم گیری کشور کنار گذاشته شده بودند.
اصلاح طلبی به یک جریان خود انتقادی روی آورد و به نقد عملکرد خود پرداختند و دلایل دور افتادن از قدرت را بررسی نمودند.ما نیز شنیدیم و خواندیم.
محمدرضا خاتمی در مصاحبه ای بیان کرد به سرلیستی ناطق نوری در مجلس را خواهند پذیرفت،این موضوع نشانگر تغییر در جریانات سیاسی است
برداشت من دو مسأله است:یکی اینکه در جریان اصولگرایی اتفاقاتی افتاده و دیگر اینکه اصلاح طلبان تصمیم گرفته اند تغییر رویه دهند تا به قدرت بازگردند.
همین شد که از روحانی حمایت کردند که کاندیدایی غیر اصلاح طلب بود.
همزمان با این اتفاقات که در بالا رخ میداد در شهرستانها نیز جوش و خروشهایی صورت گرفته که اندیمشک نیز از آن مستثنی نیست و اقداماتی برای رسیدن به کرسی مجلس صورت گرفته است.
هدف پیروزی جریان اصلاح طلبیست و علی رغم تضادهای نظری هدف مشترک است.این شد که بخشی از جوانان اصلاح طلب شهرستان تصمیم گرفتند جبهه ی اصلاحات را تشکیل داده وبنا بر راهکارهای خود فعالیت کنند تا اگر شرایط مناسب بود باهم و در کنار هم هدف اصلی را در پیش گیریم.

_پس از آقای میررضایی جناب مهندس ماکنالی به عنوان پیش دستور جلسه سخنانی را بیان نمودند:
_درود میفرستم به روح شهدای جنگ و امام شهدا و آرزوی سلامتی دارم برای مقام معظم رهبری.
_خیر مقدم عرض میکنم خدمت جوانان اصلاح طلب شهرستان و دغدغه ی شما را نسبت به انتخابات که نشان از احساس مسئولیت شماست ارج مینهم.
از اینکه این فرصت را در اختیار من نهادید تا خود را در معرض قضاوت و نقد شما قرار دهم متشکرم.
_همه ی نگرانی ما این است که شهری با داشتن چنین جوانان پرشور با وجود اینکه سیاسی ترین شهر استان است چرا جریان اصلاحات در آن همواره شکست میخورد.
شورای اصلاح طلبان درخواست داشته یک کرسی به جوانان اختصاص داده شود که ما هم استقبال میکنیم.
جوان مثل یک چاقوی دولبه است،مراقب باشید در بازی حریف گرفتار نشوید.
_دلایلی که بنده را مجاب به حضور در انتخابات کرد بسیار بود.انتخابات یعنی تغییر از وضعیت موجود به وضعیت مطلوب،انتقال قدرت و…
من هم مثل شما یک فعال اجتماعی سیاسی بودم که در کنار شما مسائل را بررسی کردیم.دلیل اصلی من این است که در اندیمشک بعداز انتخابات لطمه های بسیار خوردند.دکترین بوش در اندیمشک پیاده شد و من به کمک شما آن را تغییر خواهم داد.
از هر شخصی که برای شهرستان مفید باشد استقبال میکنم.
دلیل اینکه باوجود آمار ۷۰درصد اصلاح طلب در شهرستان ما موفق به کسب کرسی نشدیم این است که ما قومی قبیله ای فکر کردیم.روی اصلاحات تکیه نکردیم و ضربه خوردیم.
_درخصوص برنامه های بنده،من با آقای گودرزی(فرماندار فعلی اندیمشک) صحبت کردم و فهمیدم برنامه ای برای توسعه ی شهرستان وجود ندارد.بی برنامگی روزمرگی و فساد به بار خواهد آورد و ماسعی خواهیم کرد به آن پایان دهیم.چشم انداز شهر را طراحی میکنیم تا تغییر مسئولین باعث نشود کارها بر اساس میل شخصی پیش برود.
مجلس باید دولت را وادار به اجرای برنامه ها کند اما متاسفانه در سالهای گذشته مجلس در بی برنامگیهای دولت سهیم شده است.
_ناطق برای ما به عنوان یک اصولگرا قابل احترام است و اگر در لیست اصلاحات قرار بگیرد دیگر ناطق نوری نیست.
_جریان مجمع اصلاح طلبان اندیمشک بیشتر از همه ی شما به بنده آسیب زده است.در همایش ها شرکت میکردم میگفتند پول داده تا صندلی اول بنشیند.با یادگار امام عکس گرفتیم گفتند فتوشاپ است و اخیرأ هم گفتند بیست میلیون پول به آقای کواکبیان داده است.تمام این حرفها از جانب مجمع اصلاح طلبان اندیمشک بود.
ما باید در کنار هم بمانیم و ایرادها را برطرف کنیم اما به دنبال انشقاق بودیم.

پس از این صحبتها حاضرین در جلسه سوالات خود را مطرح نمودند که بیشتر این سوالات حول محور جریان فکری ایشان،برنامه ها،اجماع و سایر مسائلی بود که به ایشان ارتباط دارند.مختصری از پاسخهای مهندس ماکنالی به شرح ذیل ارائه میگردد:

-بنده از تکثر کاندیداها استقبال میکنم و در یکی از جلسات مجمع هم عرض کردم که تابع خرد جمعی هستم.اما یکی از دوستان گفتند اگر بنده ردصلاحیت شوم از جانب شما بوده و به خانه ام رفته و حمایتی از کسی نخواهم کرد.
_بنده اصلاح طلب هستم و امکان ندارد بگویم که نیستم.
_از میان اصلاح طلبان تنها بنده از مسأله ی برجام حمایت کردم.دولت مورد حمایت ما بوده و اکنون نیز باید از آن حمایت شود.تمام حجمه ها را نیز به جان میخرم.
سرمایه ی ملی متعلق به تمام مردم است و به طیفی خاص تعلق ندارد.
_اگر شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان یکنفر را در شهرستان معرفی کرد بقیه باید تمکین کنند.
_من با علم به اینکه حضور در مجمع به ضرر من خواهد بود رفتم.ما تا همدیگر را تحمل نکنیم شکست میخوریم.

**زمانی که دوستان جبهه اصلاحات در حال طرح مباحث و سوالات خود بودند شخصی که از اعضای مجمع اصلاح طلبان است سخنان ایشان را قطع کرده و گفتند ما به عنوان مجمع جبهه را موازی دانسته و قبول نداریم چون مجمع با مجوز استان شکل گرفته !!!!!!!و بدون اینکه منتظر پاسخ دوستان باشند جلسه را ترک نمودند.
_در پاسخ ایشان دبیر جلسه توضیحاتی را خدمت حضار بیان نمودند:
جبهه ی اصلاحات خود را جدا از مجمع ندانسته و هدف پیروزی اصلاحات است.ما از هر گفتگویی برای رفع اختلافات استقبال نموده و خود را جدا از سایر اصلاح طلبان نمیدانیم. البته استان مجوزی برای مجمع نداده….

_پس از آن مهندس ماکنالی ادامه سخنان خود را در پاسخ به سوالات حاضرین بیان نمودند:
_ما باید لایه های پیدا و پنهان اقتصاد را ببینیم و برنامه های خود را پیش ببریم.ما تا نتوانیم کارخانه جات فعال داشته باشیم ورزش فعال هم نخواهیم داشت.کما اینکه ما به عنوان قطب کشتی فرنگی امکان میزبانی مسابقات را نداریم.
-این دولت یکی از قویترین دولتهای تاریخ است و فرصت اشتباه ندارد.
_بنده نگفتم کسی در انتخابات نیاید.کسی هم این حق را ندارد.
من۱۲سال در خدمت یک عزیز اصلاح طلب بودم و اکنون انتظار دارم ایشان بعداز تایید صلاحیت از من حمایت کنند.ایشان باید برای دیگران هم وزنی قائل شود.
من به پیشنهاد همین دوست از آقای دارایی حمایت کردم.این درست نیست که ما ۲۰سال یک گونه فکر کنیم.
ما جز بیانک کسی را در لیست اصلاح طلبان نداشتیم.سال ۸۶اگر کسی را در لیست داشتیم پیروز انتخابات بودیم.
من انتظار دارم که این دوست از من حمایت کنند و این مردم هستند که انتخاب میکنند.
-عدم تمکین از اصلاح طلبان کشور و حمایت نکردن از بیانک اشتباه بود و شهر از آن ضربه خورد.

جناب ماکنالی درخصوص تاثیر پول در انتخابات اندیمشک نیز سخنانی ایراد نمودند:
-همه میدانیم دوشب آخر تبلیغات چه خبر است.از کیسه های برنج و سیب زمینی گرفته تا کت و شلوار.
کسی هست که منکر خرید آرا شود؟
اگر این اتفاق بیافتد که پول در انتخابات تعیین کننده باشد یعنی بازگشت به۱۴۰۰سال قبل.کمک کنید این رویه را تغییر دهیم.
یک روز قبل از انتخابات بانکها پول نقد بیرون ندهند تا از سواستفاده ها جلوگیری شود.
-به نظر من آقای حسنوند ضعیف است و تمام این سروصداها از جانب یک گروه سازمان یافته است که افکار عمومی را تحت تاثیر قرار میدهد.
_بنده راسمأ عضو هیچ یک از احزاب مشارکت و سازمان مجاهدین نبوده و نیستم و میتوانید استعلام کنید.

در آخر اقای میررضایی خطاب به مهندس ماکنالی و حضار گفتند:
همانطور که آقای ماکنالی بیان کردند که از مجمع ضربه خورده ام دیگر دوستان کاندید نیز از عملکرد مجمع ناراضی هستند.ما به این نتیجه رسیدیم که روند کاری مجمع کمکی به اصلاحات نخواهد کرد لذا جبهه اصلاحات را با هدف پیروزی تشکیل داده ایم.
و تفاوتی بین این دو نیست
مجمع و جبهه هردو در عرض هم هستند و هیچکدام بر دیگری برتری ندارند.
امیدواریم دوستان استان و شورای مرکزی مثل سال ۷۸اشتباه نکنند و کاندیدای مورد نظر را با در نظر گرفتن شرایط شهرستان و بنا بر تمامی جوانب معرفی کنند.

به این ترتیب ششمین جلسه ی جبهه ی اصلاحات اندیمشک به پایان رسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *