سخنی با فرماندار اندیمشک:

مردم اندیمشک خطاب به فرماندار: معتمدان محلی معتمد واقعی مردم باشند

خورنا- رهبر فرزانه انقلاب، رأی مردم را به معنای واقعی کلمه «حق الناس» خواندند و تأکید کردند: مراقبت از رأی هر ایرانی، «واجب شرعی و اسلامی» است و هیچ کس حق ندارد در این امانت خیانت کند ضمن اینکه «نتیجه آرای» مردم نیز مظهر کامل حق الناس است و همه باید در مراقبت و دفاع از آن تلاش کنند.

هرچه به تاریخ ۷ اسفندماه ۹۴ نزدیکتر می شویم تب انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهرستان اندیمشک بیشتر بالا می رود و مردم کوچه و بازار در هر فرصتی که پیدا میکنند در مورد این رویداد بزرگ که نتیجه آن می تواند در چهار سال آینده کشور و شهرستان را تحت تاثیر قرار دهد می پردازند.

این روزها یکی از مهم ترین نگرانی های مردم و اکثر کاندیدا های انتخابات مجلس شورای اسلامی نحوه و چگونگی انتخاب “معتمدین محلی” در راستای تشکیل هیات اجرایی شهرستان و بخش ها می باشد.

مردم ولایتمدار شهرستان اندیمشک از حمیدرضا گودرزی فرماندار محترم شهرستان انتظار دارند کسانی را به عنوان معتمدان محلی انتخاب نماید که دارای اعتدال، انصاف، تجربه و از اقشار مختلف جامعه باشند و از همه مهمتراینکه ” معتمد واقعی باشند” تا مردم خیالشان از بابت آرایی که به صندوق های اخذ رأی می ریزند آسوده باشد و از رأیی که به آنان می سپارند به حق امانتداری و آراء هم درست خوانده شود و هم درست شمارش گردد و پاسدار واقعی آن تحت هر شرایطی باشند و در کل دارای صفات زیر باشند:

۱- دارای ایمان والتزام عملی به اسلام وقانون اساسی باشند- چون این هیأت می بایست درموردصلاحیت داوطلبانی اظهارنظر بکنندکه قراراست دارابودن یانبودن شرط التزام عملی به اسلام و قانون اساسی و دیگر شرایط یک نماینده درخصوص آنان بحث و بررسی شود.

۲- دارای حسن شهرت در بین آحاد مردم و ترجیحاً از اعضای خانواده معزز شهدا، ایثارگر و جانبازان باشند- درمجموعه هیأت اجرائی شایسته است افرادی انتخاب شوند که درجامعه پیرامونی خود دارای حسن شهرت بوده واکثریت مردم آنهارا به امانت داری، صداقت، تعهد و پایبندی به شریعت باشد و قانون را بشناسند زیرا درغیراینصورت وجدان عمومی جامعه نمی پذیرد کسی که خود اهل خلاف ورفتارهای مغایرعرف عمومی، آموزه های شرعی ودینی و قوانین مورد قبول جامعه باشد درمورد صلاحیت دیگران آنهم درموضوع مهم وتأثیرگذاری همچون انتخابات اعلام نظر کند.

۳- مورد وثوق و اعتماد مردم باشند- ازآنجا که بارسنگین اجرای انتخابات برعهده هیأت اجرائی است و ازطرفی پاسخ استعلامات مراجع چهارگانه و تحقیقات اولیه درمورد داوطلبان به این هیأت ها ارسال می گردد اعضای هیأت اجرائی بایستی از افراد مورد اعتماد مردم و رازدارنظام، مردم و کاندیداها باشند.

۴- ازعوامل موثردرتحکیم رژیم سابق ویا وابسته به گروههای غیرقانونی و ذره ای حامی آنان نباشند- ازآنجاکه یکی ازموضوعاتی که هیأتهای اجرائی درخصوص صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس به بررسی آن می پردازندعدم وابستگی فرد داوطلب به رژیم طاغوت و یاعضویت و هواداری او ازگروههای غیرقانونی ویا احزابی که باحکم محاکم قضائی نظام جمهوری اسلامی منحل اعلام شده اندخواهد بودلذاخوداعضای این هیأت بایستی وابسته به گروههای غیرقانونی ،احزاب منحله و یا ازوابستگان به رژیم گذشته نباشند.

۵- درانتخابات های گذشته مرتکب تخلف ویا جرم نشده باشند- ترکیب هیأت اجرائی بایستی بگونه ای باشد که درمیان آنان ازافرادی که درانتخابات های گذشته تخلفات و یا جرائم انتخاباتی مرتکب شده باشند وجود نداشته باشد.

۶- در انتخابات گذشته به نفع یا علیه نامزد انتخاباتی خاصی عمل نکرده باشد –

۷- به استناد ماده ۳۳ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی اعضای هیأت اجرائی بایستی نسبت خویشاوندی سببی (پدر، مادر، فرزند،برادروخواهر) و نسبی (همسر و پدر، مادر، برادر و خواهر او) با هیچکدام از داوطلبان شرکت کننده درانتخابات نداشته باشند .
نکته: البته محدودیت های بند ۷ اعضای شعب ثبت نام و شعب اخذرأی را نیز دربرمی گیرد.
نتیجه آنکه : چنانچه فرماندار با درنظر گرفتن الزامات قانونی فوق اقدام به شناسائی، معرفی و نهایتاً انتخاب اعضای هیأت های اجرائی نمایند روند تعاملی مطلوبی بین عوامل اجرائی و نظارت برانتخابات برقرارگردیده و به فضل خداوند انتخاباتی پرشور، سالم و با شرکت حداکثری مردم برگزارخواهد شد.

لذا مردم و کاندیداهای انتخابات مجلس آتی در صورتی که فرماندار شهرستان در نخستین گام خود در انتخابات مجلس شورای اسلامی که همانا انتخاب معتمدین محلی برای تشکیل هیئت اجرایی آتی می باشد شاهد انتخاب افراد شایسته ای باشند می توانند به بی طرفی رئیس هیئت اجرایی انتخابات اطمینان کنند که همین اطمینان خاطر و اعتماد باعث برگزاری انتخاباتی سالم و بدون حاشیه خواهد بود.

بسیار حائز اهمیت خواهد بود که این افراد وابسته به جریان یا شخص خاصی نباشند. کما اینکه این شائبه در شهر وجود دارد که رفتار و گفتار فرماندار به سمت و سوی جریان خاصی منعطف است.

آیا فردی که بدلیل دلبستگی سیاسی به یک فرد یا انتسابات قومی و خانوادگی به یک نامزد ، رای به ابطال بخشی از آراء شهروندان می دهد، می تواند عنوان معتمد را یدک بکشد؟

آیا فردی که تنها با اشاره فرماندار یا گروههای سیاسی و قومی خاص موجبات رد صلاحیت یک نامزد را فراهم کند و حقوق اجتماعی نامزد و انتخاب کنندگان را تضییع نماید می تواند در مقام و جایگاه معتمد تکیه بزند ؟

آیا فردی که در انتخابات گذشته تخلفات و یا جرائم انتخاباتی مرتکب شده باشند می توانند عنوان یک معتمد را داشته باشد.

در پایان همه مردم و مسئولین بخصوص هیئت اجرائی و نظارت برانتخابات مجلس شورای اسلامی وظیفه دارند جهت برگزاری انتخاباتی پرشور، سالم و حداکثری مردم تلاش کنند و کوتاهی هر شخص یا جریانی در این روند گناهی نابخشودنی و خیانت در امانت است.

امام سجاد(ع) فرمودند: «اگر قاتل پدرم شمشیری را که با آن پدرم را به شهادت رساند نزد من امانت می‌گذاشت آن را به صاحبش برمی‌گرداندم.»

فلذا ضروریست جناب حمیدرضا گودرزی فرماندار محترم شهر یکهزار شهید اندیمشک با تأسی از فرامین مقام معظم رهبری دامه برکاته و سرلوحه خویش قرار دادن احادیث و روایات اسلامی امانت داری خوب برای مردم بوده و از خیانت به نظام جمهوری اسلامی و مردم دوری کنید.

منبع: اندیمشک نیوز

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • احمد از ماهشهر .هندیجان.امیدیه.سربندر هم بنویسید.این که همه اندیمشک است.