توجه به علم و فناوری شاخص مهم تفکر بسیجی است

نماینده پیشین اندیمشک: بسیج، تفکری موفق در کشور است

خورنا- مراسم بزرگ گردهمایی ایثارگران به مناسبت هفته بسیج در بیت الزهرا(س) اندیمشک برگزار شد.

فریدون حسنوند که در جمع کثیری از رزمندگان زمان جنگ حضور داشت بیان نمود: ما در ایام و روزهای سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین ( ع ) و اصحاب و یاران با وفای او را خدمت همه ی شما تسلیت و تعزیت عرض نمایم. و همینطور هفته ای را که در آن قرار داشتیم هفته بسیج و روز بسیج بود؛ که دلاور مردی های گمنامانی بود که در عرصه ایران زمین بر بال ملائک نشسته اند و نام اسلام و انقلاب و ایران عزیز را بر قله های رفیع جهانیان نشاندند.

استاندار سابق بوشهر گفت: باید خدا را شاکر بود که امام عظیم الشان ما چنین تشکیلاتی را بنا گذاشت و نفس مسیحایی خود را در آن دمید که در برهه ها و عرصه های خطر ناجی و نجات دهنده این کشور باشد.

وی سپس در مورد چهارم آذر چنین بیان نمود: چهارم آذر سالروز حماسه مقاومت مردم عزیز شهرستان اندیمشک بود چهارم آذری که از یک سو سند مظلومیت و از یک سو سند مقاومت و ایستادگی بود.

از یک سو سند جنایت بعثی ها بود، اما از یک سو سند افتخار ایران اسلامی بود. چهارم آذری که از یک سو بوی خون و باروت می آمد، از سوی دیگرعطر شهادت در اندیمشک پراکنده شد.

چهارم آذری که از یک سو غرش هواپیما، از سوی دیگر فریاد جنگ جنگ تا پیروزی. چهارم آذری که از یک سو صدای بمب بود، از سوی دیگر به استقبال شهادت رفتن. این چهارم آذر مدالی است بر سینه تک تک مردمان شهرستان اندیمشک از پیر و جوان و از زن و مرد که بگویند تا ما هسیتم ایران مانده است. تا ما هسیتیم اسلام خواهد بود و تا ما هستیم ولایت همچنان سایه اش بر سر ما مستدام خواهد بود.

چهارم آذر روزی بود که جهانیان سر تعظیم و تسلیم در مقابل ایستادگی، شجاعت و مقاومت مردم شهرستان اندیمشک فرود آوردند.

چهارم آذر روزی بود که ایرانیان به اهتزاز در مقابل مردانگی مردم شهرستان اندیمشک بر قامت رعنای خودشان ایستادند و بر مردم ما درود فرستادند.

چهارم آذر همیشه ماندگار خواهد بود کوچه کوچه ی شهر ما میادین شهر ما همه ی خیابان های شهر ما بوی عطر خون شهدایی است که مظلومانه اما سربلند عروج یافتند.

باید این روز و این ایام را همه ما گرامی بداریم و از عزیزانی که در این راستا زحمت می کشند و این مراسم را برگزار می کنند تقدیر و تشکر و سپاسگذاری نماییم.

وی در ادامه گفت : جمعی که امشب ما در خدمتشان هستیم؛ عمدتا جامعه ایثارگری ماست که بر ما منت نهادند و در این مراسم حضور یافتند. اگر اجازه بدهید میخواهم قدری پیرامون موضوع بسیج و بعد ماموریت هایی که امروز در شرایط فعلی برای بسیج تعریف میشود صحبت کنم و بعد هم عرائض دیگری خدمت شما تقدیم خواهم کرد.

حضرت امام (ره) زمانی که پنجم آذر را به عنوان روز تشکیل بسیج اعلام فرمودند؛ در همان پیام لشگری بیست میلیونی و ارتشی بیست میلیونی را طراحی فرمودند. هیچکس در آن زمان تصور نمی کرد پیرمردی که نه در دانشکده جنگ درس خوانده است و نه در دانشگاه سیاست کلاس گذرانده است، اما ژرف اندیشی و عمق تدبیر و نگاه دوراندیش او ده ها سال را برنامه ریزی می کند. هیچکس فکر نمیکرد این امام عظیم الشان بنای تشکیلات مبارکی را بگذارد که نه در یک برهه، در همه ی قرون و اعصار در گذشته و حال و حتی در آینده ناجی یک ملت و یک انقلاب و قطعا یک نهضت جهانی خواهد شد.

نماینده پیشین اندیمشک در مجلس شورای اسلامی گفت : بسیج تشکیلاتی بود که از دل مردم و برای مردم و برای پاسداری از انقلاب بنیان نهاده شد. نفس مسیحایی امام (ره) و دستخط مبارک امام (ره) فصل نوینی رو در کشور ما بنا نهاد که امروز دنیا متحیر و متعجب از چنین تشکیلات عظیمی است. بسیج فقط یک لشگر نظامی نبود. بسیج حافظ دستاورد های انقلاب بوده و هست. بسیج حاضر در همه ی میدان ها است. میدان فرهنگی و مذهبی، میدان سیاسی و اجتماعی، میدان اقتصادی، عرصه امنیتی و در حوزه نظامی بسیج همیشه لشگر آماده ای است برای اسلام و انقلاب و ایران اما آیا فقط باید به ظاهر و در حوزه نظامی توسعه داد بسیج را؟ یا اینکه ما به دنبال نشر افکار بسیج در دنیا باشیم؟

فریدون حسنوند در ادامه بیان نمود: امام و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به دنبال بیان تفکری بودند که این تفکر در دل خود حریت و آزادگی، عبودیت، ظلم ستیزی، استکبار ستیزی، دفاع از مظلوم و مردم داری، خادم بودن، ایثارگری، شهادت طلبی رو تعریف و تبیین کرده بود. بسیج اگر چه در یک دست سلاح داشت اما در دست دیگر قرآن را گرفته بود. بسیج در یک سو “أَشِدّاءُ عَلَى الکُفّارِ” بود در سوی دیگر”رُحَماءُ بَینَهُم” بود. بسیج در یک سو می تازید بر دشمن، در سوی دیگر خدمت گذار مردم خودش بود.

ایشان در ادامه گفت: امروز به لطف خدا تفکر بسیجی فقط در کشور ما نیست. تفکر بسیجی امروز در دنیا نهادینه شده است. اگر امروز در عراق فرزندان اسلام در مقابل داعش ایستادگی می کنند درست تشکیلاتی مانند بسیج با تفکر بسیح راه اندازی شد.

اگر در سوریه لشگر های چند کشور بنام داعش شکست خورده اند تشکیلاتی بنام بسیج و با تفکر بسیجی دفاع وطنی در آنجا مشغول به دفاع است.

اگر حزب الله رژیم اشغالگر را به زانو در آورده است، امریکا از غرش موشک های حزب الله بر خود می لرزد، تفکر بسیجی بر حزب الله حاکم بوده است.

اگر امروز یمن با دست خالی در مقابل ائتلاف غربی عربی و عبری ایستاده است تفکر بسیجی در آن کشور می جنگد نه سلاح. و امروز تفکر بسیجی ایستادگی در مقابل استکبار و ظالمین دنیا را رهبری می کند و یقینا آن ها را به زانو در خواهد آورد.

تفکر بسیجی در یک منطقه نیست در تمام دنیا امام(ره) آن روزی که بسیج را بنیان نهاد و فرمود: “بیست میلیون بسیجی” امروز باید به روح آن درود فرستاد و عرض کرد یا امام(ره) نه تنها لشگر بیست میلیونی در کشور بلکه در تمام دنیا فرزندان خمینی(ره) آماده هستند برای ظهور امام زمانشان.

وی در ادامه بیان نمود: اگر امروز در عراق چندین میلیون شیعه پیاده روی میکنند، تمرین حضور و اعلام آمادگی برای امام زمانشان است امروز اگر مردم میگویند لبیک یا حسین (ع) تفسیر لبیک یا حسین(ع) امروز یعنی لبیک یا مهدی(عج).

امروز اگر این شعار توسط تفکر بسیجی در دنیا پیچیده است یعنی آماده ایم برای قیام و آماده ایم برای ظهور.

لبیک یا حسین(ع) امروز ما، تفسیر لبیک یا مهدی(عج) است؛ منتها مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در چند روز گذشته فرمایشاتی داشتند پیرامون بسیج. من فکر میکنم فصل جدیدی را برای بسیج گشودند ایشان. فرمودند که قضایای فلسطین، بحرین، یمن و دنیای اسلام را تشریح فرمودند یک ماموریت بین المللی به بسیج دادند. فرمودند تبیین مواضع انقلابی ما، تبیین شرایط سیاسی دنیا، اعلام آمادگی برای ظلم ستیزی، امروز بسیج باید بر خود ببالد که از لبان فرمانده خود ماموریت بین المللی رو دریافت می کند. یعنی ما امروز تفکرمان از مرزهای کشور خارج رفته است و دنیا را در نوردیده است. مردم دنیا آماده گرفتن نظرات ما هستند. حتما باید این را بعنوان یک کار جدید در دستور کار قرار داد.

حسنوند در ادامه افزود: در هر عرصه ای نگاه کنیم به هرحال امروز تفکر بسیجی خودش را موفق نشان میدهد. امروز بسیج سازندگی به عنوان یک مجموعه ی خدمت گذار و کارآمد در مناطق محروم در حال انجام وظیفه است. امروز فناوری های علمی شاخصه اصلیش تفکر بسیجی و فرزندان بسیجی است. امروز ساختن موشک و سکوهای پرتاب از تفکر و از دستان بسیج است.

امروز تمام جنگ های سایبری با دستان فرزندان با تفکر بسیجی است. یعنی باید همه ی موضوعات رو نگاه کرد و دید این جریان چقدر پر قدرت و مصمم و با استمرار به حرکت خودش دارد ادامه می دهد. امروز در حوزه اقتصادی کارهای بزرگ توسط همین تفکر صورت می گیرد و قطعا اقتصاد مقاومتی می تواند راه گشای برخی از مشکلات باشد.

حسنوند در ادامه افزود: اما عرض دیگری دارم در ارتباط با بحث جریان نفوذ که مقام معظم رهبری به آن اشاره ای فرمودند.

ببنید عزیزان در بحث نفوذ ما نباید به خودمان مشغول بشویم و همدیگر را متهم بکنیم. موضوع نفوذ یک برنامه کاملا پیچیده سازمان یافته و با یک تشکیلات عظیم از طرف استکبار جهانی برای به زانو درآوردن انقلاب و مردم ایران اسلامی است.

در ابتدای انقلاب کودتاها، کشتار ها، ترور ها، قائله خلق ترکمن، خلق عرب، خلق لر و خلق کرد برای تجزیه طلبی سپس جنگ تحمیلی، حمله نظامی، زدن کشتی ها، زدن هواپیمای مسافربری، ترور مسئولان بلندپایه نظام همه این ها در راستای سرنگونی یک نظام نو پا بنام انقلاب اسلامی بود.

پس از آن همه جانبه تحریم اقتصادی شروع شد و کشور را مورد تحریم و تهدید جدی قرار دادند و در کنار آن برخی تحرکات سیاسی نظامی و امثالهم را قوت دادند. سخت ترین شبیه خون فرهنگی را بر کشور تحمیل کردند. رسانه های استکباری چندین هزار ماهواره ایران اسلامی و انقلاب اسلامی را مورد هجمه قرار داد. همه این ها هدفشان به زانو درآوردن و انزوا و از بین بردن این نو پا است.

مشاور پیشین وزیر نفت در ادامه بیان کردند: به لطف خدا با عنایت اهل بیت با رهبری حکیمانه حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و با ایستادگی و تلاش ملت بزرگ ما همه این ها نقش بر آب شد.

امروز چرا بحث نفوذ مطرح می شود؟

دشمن دیده است نمی تواند از این مسیر انقلاب ما را شکست بدهد به دنبال جریان نفوذ است. نه نفوذ فردی، نفوذ فردی یعنی جاسوس. به هر حال از اول انقلاب تا به امروز بوده اند. جاسوس امریکا، جاسوس انگلیس، جاسوس اسرائیل، جاسوس کشورهای دیگر همین کشورهای عربی امارات، عربستان، جاسوس داخل کشور بوده اند.

امروز جریان نفوذ به دنبال براندازی است. یعنی قرار است جریانی قوی و با برنامه در سیستم تصمیم سازی و تصمیم گیری و اجرا و همه ارگان ها و همه ارکان و نهادها خود را تحمیل کند و در یک دوره زمانی با استحاله ما را در تصمیم سازی ها، تصمیم گیری ها و برنامه ریزی ها به سمتی ببرد که با آرمان های امام(ره) و اسلام و انقلاب فاصله بگیریم.

نفوذ جریانی بنا است تمام برنامه ریزی های کشور را برای ایجاد فاصله بین آرمان ها و مردم عزیز به کار بگیرد. قرار است فاصله بین مردم و مسئولین را طراحی کند.

نفوذ جریانی قرار است حرکت شبیخون فرهنگی را در تمام لایه های جامعه حتی سبک زندگی ما روز به روز افزایش دهد و قدرتش را بیشتر بکند نفوذ جریانی قرار است تفکر ما را به سمتی ببرد که در مقابل دشمنانمان بی تفاوت در مقابل استکبار خموش و در مقابل ظلم به مظلومین هیچ حرکتی از خودمان نشان ندهیم.

وی در ادامه گفت : جریان نفوذ قرار است انقلاب اسلامی را کم رنگ و سپس بی رنگ و سپس از پای در آورد.

جریان نفوذ به دنبال این است. همدیگر را متهم به جاسوسی نکنیم. جریان نفوذ همه مسئولین را تحت هدف خودش قرار داده است. همه اقشار جامعه را در هدف خودش طراحی کرده است. استحاله برنامه ریزی و مدیریتی در حوزه های فکری جهت تغییر در مسیر اسلام.

جریان نفوذ را باید شناخت و در مقابل آن باید ایستاد. در مقابل این جریان پیچیده یک تفکر می تواند ایستادگی کند و آن هم تفکر بسیجی است. تفکری برگرفته از دل مردم با آرمان های انقلاب با رهبری ولی فقیه و آرمان هایی که رهایی مظلومین در صدر برنامه های آن است.

این تفکر هیچگاه نخواهد گذاشت جریان نفوذ در کشور پا بگیرد. جریان نفوذ منظور یک دستگاه نیست. منظور یک فرد یا یک مسئول نیست. قرار است همه مجموعه ها را مد نظر قرار دهد. به هر صورت این را به این خاطر عرض کردم همه باید هوشیار باشیم که بعضی از اختلافات طراحی شده است. بعضی از دشمنی ها طراحی شده است. بعضی از حرف هایی که در جامعه، تدریجی ما را به سمت غرب گرایی، مصرف گرایی، بی تفاوتی سوق می دهد؛ این ها از یک مرکز فرماندهی مدیریت می شوند و تفکر ما و عمل ما و زندگی ما را مورد هجمه و هدف قرار داده اند.