۶ کشته، آخرین وضعیت مصدومین حادثه پتروشیمی بندر امام

خورنا: در حادثه آتش سوزی مجتمع پتروشیمی بندر امام ۱۳ مردادماه گذشته ، ۲۱ نفر مجروح شدند که ۱۱ نفر به صورت سرپایی درمان شده، شش نفر جان خود را از دست دادند و چهار نفر دیگر هنوز در بیمارستان بستری هستند.

سخنگوی شرکت ملی صنایع پتروشیمی در گفت وگو با ایرنا، افزود: یک تن از این مصدومین که وضعیت مناسبی دارد هم اکنون در اصفهان بستری است و سه نفر دیگر از حادثه دیدگان فردا برای درمان به کشور آلمان اعزام می شوند.

‘شمس الله جشنی’ اظهار کرد: یک نفر از همکاران پتروشیمی به نام ‘عبدالنور بنی سعید’ در حین سانحه ، ‘سید مرتضی موسوی نژاد’ یکشنبه هفته گذشته و سه تن دیگر به نام های ‘ایرج امیرزاده’، ‘محمود عبدالله زاده بغلانی’ و ‘سعید غویشاوی’ که در تهران و اصفهان بستری بودند روز چهارشنبه جان خود را از دست دادند.

به گفته وی، ‘محمد حمیدی’ نیز یکی دیگر از مجروحین بود که امروز جان خود را از دست داد.

سخنگوی شرکت ملی صنایع پتروشیمی اضافه کرد: تمهیدات اعزام ‘مرتضی جواد نیا’، ‘عبدالسعید سامری’ و ‘محمد امین دانش’ به خارج از کشور انجام شده ، این افراد فردا ( یکشنبه ) به منظور درمان به کشور آلمان اعزام خواهند شد.

جشنی تصریح کرد: آخرین مصدوم این سانحه ‘عبدالرضا نوروزی’ است که وضعیتی مناسب (پائین تر از ۱۶ درصد سوختگی ) دارد و هم اکنون در یکی از بیمارستان های اصفهان بستری است.

یادآور می شود، حادثه آتش سوزی مجتمع پتروشیمی بندر امام، ساعت ۱۵:۲۵ بعدازظهر جمعه ۱۳ مرداد در اثر نشتی گاز از مسیر خط لوله ۳۰ اینچ خوراک ورودی مجتمع رخ داد.

مجتمع پتروشیمی بندر امام، در زمینی به مساحت حدود ۲۷۰ هکتار، در ضلع شمال غربی خلیج فارس در استان خوزستان به فاصله ۱۶۰ کیلومتری جنوب شرقی اهواز و ۸۴ کیلومتری شرق آبادان در منطقه بندر امام خمینی(ره) واقع شده است .

محصولات تولیدی این مجتمع شامل اتان، پروپان، بوتان، پنتان، اتیلن، بنزین پیرولیز، نفت کوره، بنزن، زایلن‌ها، رافینت، آروماتیک‌های سنگین و پارازایلین است.