پنجمین جلسه هم فکری جبهه اصلاحات اندیمشک برگزار شد

خورنا – پنجمین جلسه ی همفکری جبهه ی اصلاحات با حضور آقای جهانبخش قلاوند کاندیدای اصلاح طلب دهمین دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی،روز دوشنبه مورخ۹۴/۹/۹ در ستاد انتخاباتی آقای جهانبخش قلاوند برگزار شد.

جلسه با آیاتی چند از کلام الله محید آغاز شد.
سپس آقای محسن میررضایی به عنوان دبیر جلسه نکاتی را خدمت حاضرین در جلسه بیان کردند که مختصری از آن به شرح ذیل خدمتتان ارائه میگردد:
خیرمقدم عرض میکنم خدمت عزیزانی که علی رغم مشغله های بسیار،نسبت به انتخابات و آینده شهر و کشور احساس مسئولیت نشان میدهند.در آستانه ی اربعین جا دارد یادی کنیم از اصلاح طلب بزرگ حضرت امام حسین(ع)که برای اصلاح دین و انسانیت قیام کردند،امیدوارم منش حسینی را همواره سرلوحه ی کار خویش قرار دهیم.
همه ی ما میدانیم که در برهه های مختلف تاریخ مسئولیت بر عهده ی کسانیست که در آن برهه زمانی زندگی میکنند.ما در دوره ای خاص و در جغرافیایی خاص زندگی میکنیم که مسئولیت گفتن ها و نوشتن های مارا سنگین تر میکند.ایران در منطقه ای نا امن قرار دارد و ما در یکی از خاص ترین برهه های تاریخی هستیم که این مسائل مسیولیت ما را افزایش میدهد.
در آستانه ی انتخابات هستیم و شاید این مسئله را ساده انگاریم.اما این را درنظر بگیریم که اگر مجلسی قوی درکنار دولت احمدی نژاد بود خیلی از مشکلات ایجاد نمیشد و راه بر بسیاری از خرابیها بسته میشد.امروز ما میبینیم که مجلس راه را بر دولت میبندد و مانع از انجام برنامه های آن میشود.تمام این مسائل باعث میشود که ما احساس مسئولیت بیشتری نسبت به انتخابات داشته باشیم.
ما داعیه داران تفکر اصلاح طلبی بر این باوریم برای پیشبرد اهداف انقلاب تفکر اصلاح طلبی چاره ساز است.تفکر اصلاح طلبی میتواند باعث پایداری نظام شود.
در اندیمشک نیز ما بدنبال اصلاح و انتخاب اصلح هستیم.سه کاندیدا با تفکر اصلاح طلبی حضور دارند که ما باید اصلح ترین را انتخاب کرده و به مردم معرفی کنیم.
این پنجمین جلسه جبهه ی اصلاحات است.سه جلسه درون گروهی،یک جلسه با حضور آقای رشنو و این جلسه نیز در خدمت آقای قلاوند هستیم.

پس از آقای میررضایی آقای جهانبخش قلاوند کاندیدای اصلاح طلب سخنانی را بیان نموده تا جلسه محیای بحث و تبادل نظر شود.گزیده ی سخنان آقای قلاوند به شرخ ذیل میباشد:

-عرض سلام و ادب خدمت حضار محترم که دغدغه ی ارزشهای جامعه و عرصه ی سیاست را دارند و خرسندم از اینکه این فرصت را به بنده دادید تا در خدمت عزیزان باشم.بنابراین بود در این جلسه دوستان کمک کنند به شفافسازی مسائل و ارزیابی کاندیداها که بنده نیز استقبال کردم.وظیفه ی دوستانی که دغدغه ی کمک به دولت و کشور را دارند این است که ضمینه ی انتخاب اصلح را فراهم سازند.
-بهترین فرصت است تا ما فرهنگ نقادی را ترویج دهیم و باعث شفافیت هرچه بیشتر مسائل شویم.
بنا را بر اتحاد بگذاریم.کسانی که ساز مخالف میزنند و تشنج ایجاد میکنند باعث آسیب در جریان اصلاح طلبی میشوند.ما باید به دنبال تجمیع آرا در صندوق اصلاحات باشیم.
_چهار آذر انتقام صدام از مردم اندیمشک بود به خاطر جانفشانی ها و رشادتهای فرزندان این شهر در جبهه های جنگ.اندیمشک دژ نظامی کشور بود و بیش از بیست گردان در اندیمشک وجود داشت.متاسفانه مسئولین ما تلاش نکردند به پاس آنهمه رشادتها و فداکاریها یک موزه در اندیمشک بنا کنند.ما تکلیف خود را در جنگ به نظام و انقلاب ادا کردیم و اکنون نیز باید موتور توسعه کشور باشیم.
_ما اول مدافع نظام و مملکت هستیم،اول شیعه هستیم،اول فدایی امام هستیم و بعد به چپ و راست تقسیم میشویم.
اول جریان اصلاحات به عنوان نیروهای خط امام شناخته میشد و اصلاح طلبان مدافعین ولایت بودند.امروز برعکس شده و اصلاح طلبان را ضد انقلاب می انگارند.چه اتفاقی افتاده است؟
مهمترین ایرادی که به جریان اصلاحات وارد است به مسائلی برمیگردد که بوی اتهام میدهد.ما باید مراقب باشیم در دام واژه ها گرفتار نشویم.
ما مدافع ارزشهای انقلاب هستیم.در واژگان سیاسی اصلاحات یعنی ما این بنا را بیشتر دوست داریم و میخواهیم ایرادات آن را اصلاح نموده تا بنایی زیباتر و پایدارتر شود.
بنای اصلاحات نقد است و ما باید اصلاحات را از خود شروع کنیم.خود را نقد کرده و بررسی کنیم که چه چیز باعث شده نیروههای خط ولایت به عنوان مخالف شناخته شوند.
افراط و تفریط مهمترین نقد من به دوجناح است.اصلاح طلبان دچار تفریط شده و احساس میشود از نظام دور افتاده اند.
افراط یعنی پا را از رهبری جلوتر نهادن و این بزرگترین آسیبها را به نظام میزند.
جریان انحرافی از ولایت و امام دم میزد و بعد پی بردند که این تفکر ریشه ی ولایت را هدف گرفته است.
اصلاحات اگر از ارزشهای انقلاب جا بماند دچار تفریط شده است.
در دام حریف نباید افتاد و نباید جوری رفتار کنیم که انگشت اتهام به ناحق سمت ما باشد.
بعضی جریانات منتسب به اصلاحات خود نیازمند اصلاح هستند.برچسپ زنی ها از همینجا شروع شده است.ما حرف زدیم و هزاران برچسپ خوردیم.گفته اند بر اعتقادات خود نمانده است.من در زمان احمدی نژاد بخشدار بودم هم گفتم احمدی نژاد در حد ایران نیست و کنار کشیدم.
ما باید به دنبال اتحاد باشیم تا مملکت را حفظ کنیم نه اینکه به درگیری های درون گروهی و درون حزبی دامن برنیم.
اصلاح طلبی اگر در خط انقلاب و رهبری نباشد انحراف است.
_روحانی از دل اصولگرایان بیرون آمده و لیدر اصلاحات شد،پس میشود با دیگران نیز متحد شد.
امروز بالاتر از تفکرات جناحی مساله ی کشور است.

در ادامه سوالات دوستان مطرح شد و آقای قلاوند به آنان پاسخ دادند.سوالات حول محور جایگاه نماینده،برنامه ها،اجماع اصلاح طلبان و سایر مسائل مربوط به اوضاع سیاسی کشور و شهر بود که شرحی مختصر از پاسخ های آقای قلاوند در ذیل به شرح آمده است:
_اصلاح طلب ترین فرد هم درصورت به سامان نبودن اوضاع کشور،در شهر کاری از پیش نخواهد برد و حتی علامه دهر هم در صورت برطرف نشدن مشکلات سیاسی در شهر کاری نمیتواند انجام دهد.نمایندگان بهتر است برنامه های عمده خود را برای سامان دادن اوضاع کشور منعکس کنند تا پس از آن زمینه ی توسعه ی شهری نیز فراهم گردد.بنده نیز برنامه های زیادی در سطح کلان و شهر دارم که همسو با دولت آسیب ها را در حوزه های مختلف اجتماعی،اقتصادی و سیاسی کاهش دهیم.این برنامه ها به مرور در حین سنخرانی،جلسات،کلیپ و بروشور به مردم عرضه خواهد شد.
-ما باید از ارتباط خود با دنیا نهایت استفاده را بکنیم.
-این شیوه ی مرسوم که نماینده را کدخدا و همه کاره ی شهر میدانند کاملا اشتباه است.نماینده ظریفیتهای شهر و برنامه ها را پیشتیبانی کرده و پیگیری های لازم را جهت جذب سرمایه برای توسعه و بهبود اوضاع شهر انجام میدهد.
_پس از این صحبتها خانم فاضل کیا سوال جلسه ی قبل خود در جلسه با آقای رشنو مبنی بر اجماع اصلاح طلبان برسر یک کاندیدا با توجه به اینکه ما نمیخواهیم برای شکست بجنگیم تکرار کردند و درمورد تشکیلات آقای قلاوند در کار انتخاباتی
با توجه به اینکه در همه ی ادوار انتخابات نخبه ها و ظرفیتهای زیادی در کنار آقای قلاوند بوده اند که منسجم نشده و بهره ی کافی از آنان برده نشده،نیز سوالاتی داشتند که خلاصه ی پاسخ های آقای قلاوند خدمتتان ارائه میگردد:
_بنده از ابتدا هم با این شکل کار کردن مخالف بودم.چنین رویه ای در هیچ جای ایران وجود ندارد که شورایی تصمیم بگیرد یک نفر در صحنه ی انتخابات بماند و مابقی کنار بروند.این روش نه قانونی است،نه اخلاقی و نه هم منطقی.
این شورا طبق چه معیاری انتخاب شده و چه تضمینی وجود دارد تصمیم آنها به مصلحت کل مردم باشد.
اگر تشکیلات حزبی وجود داشته باشد،حزب نماینده ی خود را در هرشهرمعرفی کرده و از مردم میخواهد از ایشان حمایت کنند. اصلا حزبی وجود ندارد که کسی خودرا نماینده ی آن معرفی کرده و به جای مردم تصمیم بگیرد.فقط چند اسم مانده است.
شما میتوانید بررسی کنید و بنابر شاخصهایی که شخص را از میان مابقی افراد ممتاز میکند انتخاب کرده و به مردم معرفی کنید.شاخص هایی چون تعهد،تخصص،اخلاق مداری،دانش لازم برای نمایندگی مجلس،پایگاه اجتماعی و سایر شاخصه هایی که شخص را از میان افراد ممتاز میکند.
ما توافق اخلاقی کنیم که اصلاح طلبان و اعتدال گرایان بهترین گزینه را به عنوان نماینده ی مردم معرفی کنند.نه اینکه از شخصی بخواهیم از انتخابات کناره گیری کند.
شخص منتخب را به مردم معرفی کرده و اعلام کنید کاندیدای مورد تایید جبهه یا مجمع ایشان میباشد.مابقی افراد هم میتوانند در صحنه باشند و اجباری برای کناره گیری آنها وجود ندارد.اجبار کردن و تحکیم در قاموس اصلاح طلبی نمیگنجد.
_یکی از دوستان دوسال است خود را کاندیدای اصلاح طلبان معرفی میکند و کسی به او نمیگوید ما هنوز انتخابی نکرده و اجماعی صورت نگرفته،شما خود را به جای ما معرفی نکن.
اگر توفیقی شد و شما بنده را به عنوان کاندیدای مورد تایید خود انتخاب کرده و حمایت کردید،بنده از هیچکس نمیخواهم که به نفع من کنار برود.
با توجه به اینکه همه میدانیم رای سیاسی و حزبی در اندیمشک ۱۵درصد است در صورت اجبار کردن شخصی به کناره گیری چه کسی جوابگوی ۸۵درصد دیگر از طرفداران شخص است که شاید دوست داشته باشند کاندیدای مورد نظرشان در صحنه باشد.
_در اهواز۵۰نفر کاندیدا شده اند که تنها ۳نفر از آنها در لیست قرار میگیرند.مابقی افراد را کسی وادار به کناره گیری نمیکند.
_لازم است شما افراد را بنابر استانداردهای اخلاقی،دانش لازم جهت کسب کرسی مجلس،تعهد و تخصص،امکان موفقیت وی در انتخابات و سایر آیتم ها شخصی ارزیابی و انتخاب کرده و به مردم معرفی کنید.
-مقصر کثیف بودن انتخابات است.دو دوره با آبروی من بازی شد.
-ما یک ستاد از هم پاشیده بودیم در مقابل پنجاه سایت اداری که ستاد انتخاباتی رقیب شده بودند.
-در انتخابات گذشته ما از خودگذشتگی کردیم تا شهر از سیستم قبل که غیر قابل عبور بود خارج شده و نماینده ای به مجلس بفرستیم که قابل عبور بوده و میتوان امید داشت شخص دیگری جز او هم امکان پیروزی دارد.
در دوره های قبل ما در مقابل تمام ادارات شهرستان بودیم که منسجم از نماینده دفاع میکردند.انتخاب نماینده ی کنونی اگر هیچ سودی نداشت حداقل این سیستم نادرست را از میان برداشت.
-آوردن کاندیدای غیربومی و گزینه های بیرون از شهرستان،بی توجهی به بچه های شهر بود و همین باعث شد ما چند دوره ی بعدهم نتوانیم نماینده ی اصلاح طلب راهی مجلس کنیم.
_ما کارمان خوب پیش میرود و نگرانی بابت پیروزی نداریم.مگر اینکه خود باعث شکست شویم.
_من به خاطر جریان اصلاحات دوبار رد شده و چندسال گوشه نشین بودم.آیا به عنوان یک اصلاح طلب شناخته نمیشوم؟
بنده اعتقاداتم سرجایش هست و کل ارکان نظام هم در جریان هستند.
-سعی کنیم شکاف در بین جریان اصلاحات ایجاد نکنیم.نگذارید اختلافات تشدید شود.
زحمت شما در تشکیل جبهه ی اصلاحات قابل تقدیر است و هر وقت گفتید حاضر بوده و از این جریان استقبال میکنم.
-نماینده های سابق از رشد بچه های اندیمشک ترسیدند و بیم اینکه برایشان رقیب درست شود اجازه نداد از بچه های شهر حمایت کنند تا به مقامهایی درخور شهرستان برسند.
-جریان اصلاحات صددرصد شانس پیروزی دارد،مگر اینکه کاندیدایی در میدان نباشد.
یکبار ما از اصولگرایان حمایت کردیم و اکنون اگر آنها به ما کمک کنند ایرادی ندارد.
-برخلاف تبلیغات جریان نزدیک به نماینده سابق،وضعیت ایشان هم زیاد خوب نبوده و مردم ما به عقب باز نخواهند گشت.مردم خواهان تغییرند.
-ادعای من این است که وضعیتم خوب است و اگر کمک کنید بهتر میشود.
ظرفیتهای اصلاحات خوب است و هرسه کاندیدای ما باسواد هستند،پایگاه اجتماعی دارند و ظرفیت سیاسی بالایی دارا هستند.

-بنده یک گزینه هستم که در معرض دید شما قرار دارم.تمام جوانب را بررسی کرده و گزینه ی مورد نظر را به مردم معرفی کنید.
فرصتی تا انتخابات نمانده،از دامن زدن به شایعات پرهیز کنیم،این جریان را بیش از این معطل نگذارید.به اختلافات درون گروهی پایان داده و باهم برای موفقیت اصلاحات و کشور کنار بیایید.
دنبال عیبهای یکدیگر نباشیم و با عقلانیت کار ها را پیش ببریم.

این جلسه ی همفکری جبهه ی اصلاحات و کاندیدای اصلاح طلب شهرستان نیز به این ترتیب به پایان رسید.