برگزاری نشست همفکری اصلاح طلبان اندیمشک

خورنا – جلسه همفکری اصلاح طلبان شنبه شب مورخ ۹۴/۹/۷با حضور کاندیدای اصلاح طلب دهمین دوره ی نمایندگی مجلس شورای اسلامی آقای مراد رشنو و اعضای جبهه ی اصلاحات اندیمشک در ستاد انتخاباتی آقای رشنو برگزار شد.

جلسه با آیاتی چند از کلام الله مجید آغاز شد.
در ابتدا آقای محسن میررضایی بعنوان دبیر جلسه نکاتی را جهت شفاف سازی و تشریح هدف تشکیل جبهه ی اصلاحات اندیمشک بیان نمودند:
ابتدا خیر مقدم عرض میکنم خدمت حضار محترم و تشکر میکنم از آقای رشنو جهت میزبانی این جلسه.
برخی معتقدند زمان از دست رفته است،ما نیز با ایشان موافقیم.این اتلاف وقت نتیجه ی بی تدبیری برخی دوستان بود که ماهها و سالها جریان اصلاح طلبی اندیمشک را بلاتکلیف گذاشته و هیچ اقدام عملی نکردند.لذا هدف تشکیل جبهه ی اصلاحات اندیمشک نیز همین اتلاف وقتها بود که جوانان اصلاح طلب اندیمشک در قبال آن احساس مسئولیت کرده و درصدد اقدام عملی در راستای موفقیت اصلاح طلبان اندیمشک برآمدند.
جبهه ی اصلاحات اندیمشک متشکل از جوانان اصلاح طلب اندیمشک بوده و خود را تافته ی جدابافته از سایر جریانات اصلاح طلب اندیمشک نمیداند،لذا آماده ی اجماع با تمامی جریانات و گروههای اصلاح طلب شهرستان جهت موفقیت این تفکر در شهرستان اندیمشک میباشد.

سپس جناب اقای مراد رشنو سخنانی را ایراد نمودند تا جمع محیای طرح مباحث و سوالات مورد نظر شوند.مهمترین نکات سخنان ایشان حول محور انتخاب اصلح،اجماع،ماهیت مجلس و جایگاه نماینده بود که شرح مختصر آن ارائه میگردد:
با درود و سلام بر رهبر انقلاب و درود بر روح پرفتوح شهدای انقلاب.
_از میان کاندیداهای مورد نظر که به عنوان اصلاح طلب وارد عرصه ی انتخابات شده اند شخصی را که هدفش به دولت نزدیکتر است،دغدغه ی مردم را دارد ومیتواند در حل مشکلات کشور گامی مثبت بردارد،بنابر شاخصه هایی که مدنظر داریم و دارا بودن تعهد و تخصص کافی برای قبول این مسئولیت انتخاب نموده و به اتفاق از ایشان حمایت کنیم.
_انحصارگرایی جواب نخواهد داد و اگر روند گذشته را طی کنیم قطعا شکست خواهیم خورد.
_اگر بنده هم در صحنه نبودم کسی را انتخاب کنید که با اهداف شما سازگار بوده و دارای شاخصه های مثبت مدنظر ما باشد.
_رکن اصلی دموکراسی در هر کشور مجلس است و اختیارات تعریف شده برای نماینده در نظام بسیار زیاد است،لذا در انتخاب خود دقت نموده تا شخص منتخب از جایگاه خود استفاده سو نکند.

در ادامه
سوالات دوستان حاضر در جلسه از آقای مراد رشنو شروع شده و ایشان به تمام سوالات مطرح شده پاسخ دادند.

مهمترین سوالات مطرح شده،سوالاتی درخصوص اصلاح طلب بودن ایشان،برنامه ها،مشکلات جوانان و از همه مهمتر بحث اجماع اصلاح طلبان اندیمشک بود که مختصری از صحبتهای آقای رشنوی در ذیل خدمتتان ارائه میگردد:
_گذشته ی بنده و مواضعی که تاکنون داشته ام نشان میدهد که اصلاح طلب هستم.با این وجود انتقادات زیادی نیز به جریان اصلاح طلب در شهرستان اندیمشک دارم.
-برنامه هایی در سطح کلان دارم و در شهرستان نیز باتوجه به موقعیت استراتژیک آن که میشود بهره های زیادی از آن برد،برنامه هایی مدنظر دارم که در فراخور زمان به مردم ارائه خواهم داد.
_با توجه به رنج سنی و شغل بنده که تدریس است و مستقیما با جوانان در ارتباطم،مشکلات جوانان را لمس کرده و درک میکنم.افسردگی و گوشه گیری جوانان در کشوری غنی و استانی زرخیز مثل خوزستان برای من دردآور است و قطعا در این خصوص دغدغه های زیادی دارم و معتقدم جوانان باید مستقیما در حل مسائل دخیل بوده و در حد توانم سعی میکنم جوانان رأس امور قرار بگیرند.
-اصلاحات دشمنی با نظام نیست و ما به ولایت فقیه معتقد بوده و با اصولگرایان نیز علی رغم تضارب آرا دشمنی نداریم.
_منش اعتدالگرایی منشیست که میتواند اختلافات را برطرف نموده و به حل مشکلات کشور کمک کند.
-بنده انسانی قانونمند بوده و با احزاب فراقانونی مخالفم و روند کاری آنان را نمیپسندم.

از سوالات قابل توجه،سوال خانم فاضل کیا بود که از ایشان پرسیدن با توجه به اینکه موفقیت اصلاح طلبان بدون اجماع و اتفاق نظر بر سر یک کاندیدا امکان پذیر نیست،آیا درصورتی که اصلاح طلبان اندیمشک به اتفاق تشخیص دهند که شما باید به نفع دیگر کاندیدای اصلاح طلب که شانس بیشتری برای پیروزی در انتخابات دارد کنار بروید،به خواسته ی آنان احترام گذاشته و از صحنه ی انتخابات کناره گیری میکنید؟
در پاسخ ایشان جناب رشنو پاسخ دادند که باتوجه به تجربه های گذشته اجماع را دور از دسترس دانسته و بعید میدانم هیچیک از کاندیداها حاضر به کناره گیری به نفع دیگری شوند،اما با این وجود طبق برخی قوانین و ضوابط مشخص و قطعی،که تمام کاندیداها جمع شده و در حضور شورایی متشکل از افراد غیرستادی و بی طرف به آن متعهد شوند، درصورت اجماع بر یک کاندیدای اصلاح طلب، حاضر به کناره گیری به نفع ایشان خواهد شد.

جلسه پس از چندساعت بحث و تبادل نظر که نتیجه ی مثبت و امیدوارکننده داشت به پایان رسید.

جبهه ی اصلاحات اندیمشک
هفت آذر نود و چهار

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *