نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری:

واقعه چهارم آذر اندیمشک یک رویداد برجسته در تاریخ ایران معاصر است

خورنا – آیت الله محسن حیدری در همایش تجلیل از نقش مردم اندیمشک در دوران دفاع مقدس در مجتمع فرهنگی فجر اهواز، اظهار داشت: امروز به برکت انقلاب اسلامی مرزهای اعتقادی و عملی ایران معاصر به صد‌ها کیلومتر فرا‌تر از مرزهای جغرافیایی ما گسترش یافته است.

وی افزود: ایران اسلامی در دوران اخیر و محورهای اسلامی و انقلابی خود و با الهام از راه و روش و منش شهدا و رزمندگان اسلام و الگوی ولایت پذیری خود، به یک قدرت بین المللی در عرصه‌های مختلف داخلی و برون مرزی تبدیل شده است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با تجلیل از نقش مردم اندیمشک در دوران دفاع مقدس، عنوان کرد: مردم اندیمشک امروز نیر بر حرکت خود در مسیر انقلاب توجه و تاکید دارند.

وی گفت: واقعه چهارم آذر ماه ۱۳۶۵ و سالروز بمباران تاریخی اندیمشک با شهادت و مجروح شدن صد‌ها زن و کودک مظلوم و بی‌دفاع، یک حادثه‌ای برجسته در طول تاریخ معاصر ایران اسلامی تبدیل شده است‌.

آیت الله حیدری بیان کرد: ثبت چهارم آذر در تقویم ملی یک نیاز مهم انقلابی و اسلامی است چرا که این واقعه عظیم و تاریخی در حافظه مردم شریف و شجاع ایران نهادینه شده است.

وی افزود: ماندگاری این سلحشوریهای امت اسلامی در دفاع و مقاومت از کشور یک تکلیف انقلابی واسلامی بوده و انتقال این رشادت‌ها به نسل‌های آینده یک تکلیف الهی است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: بیانات امام راحل در باب توصیف واقعه چهارم آذر و تبیین نقش مقاومت مردم اندیمشک در این واقعه، نشان دهنده عزمت این حماسه است.

وی گفت: امام راحل در باب این واقعه می‌فرماید: کسانی که ایستادند بدانند که این مردم اندیمشک هستند که بعد از تعرض به خاک خود می‌گویند جنگ جنگ تا پیروزی.

آیت الله حیدری بیان کرد: در ابتدای جنگ تحمیلی دشمن تا غرب شوش و پل نادری اندیمشک پیش آمده بود تا به جاده اندیمشک اهواز تسلط پیدا کنند.

وی افزود: پس از این حوادث از طریق آیت الله جزایری لزوم تشکیل بسیج عشایر به امام راحل منتقل شد اما بنی صدر به عنوان فرمانده کل قوا اخبار رسیده در این زمینه را کذب دانست.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: پس از آن آیت الله جزایری خدمت امام رسیدند که امام در این دیدار فرمودند شما ترس نداشته باشید پیروزید، شما قدرتمندید که پس از آن با ایجاد تحول عظیم در جبهه‌ها دشمنی که به ۵ کیلومتری مرزهای ما رسیده بود با مدیریت مقام معظم رهبری و شهید عالی قدر چمران، دشمن به عقب کشیده شد.

وی گفت: در ابتدای جنگ ما در غرب شوش بسیج و سپاس که ساختار مستحکم خود را نیافته بود و ما در کنار رود خانه در شرایطی که سنگر وجود نداشت با برنو دشمن را به لطف خدا درسال ۵۹ با حضور گسترده بسیجیان و رزمندگان اجازه ندادیم که دشمن به اهداف خود برسد.

آیت الله حیدری بیان کرد: این مقوله و صد‌ها محور دیگر اثبات کننده نقش ممتاز بسیج و‌سپاه در ایجاد زمینه تحولات گسترده در دوران دفاع مقدس و حفاظت از مرزهای جغرافیایی و اعتقادی ما در عرصه‌های مختلف اسلامی و انقلابی بوده است.

وی افزود: در دوران اخیر نیز بسبج و سپاه نقش و جایگاه ویژه‌ای در تحقق اهداف عملی و اعتقادی ما دارد و به خوبی در این مسیر قدم می‌گذارد‌.

انتهای پیام/