دیدار اعضای حزب اسلامی کار و خانه کارگر خوزستان با خانواده شهرام محمدی/ مردی از جنس ایثار که به فراموشی سپرده شد+ تصاویر

خورنا – به همت معاونت روابط عمومی حزب اسلامی کار استان خوزستان نشستی صمیمی با خانواده مرحوم شهرام محمدی صورت گرفت و مشکلات این خانواده محترم و فداکار پرور بررسی و ارزیابی شد.

به گزارش خورنا، در ابتدای نشست حضار حاضر در جمع با ذکر فاتحه ای یاد مرحوم فداکار شهرام محمدی را گرامی داشتند و با خانواده این عزیز از دست رفته ابراز همدردی کردند.

ایمان محمدی برادر شهرام محمدی در ابتدای این نشست توضیحاتی را حول محور حادثه بیان کردند : برادرم  بر اثر جراحت ناشی از انفجار روز نهم تیرماه پتروشیمی مارون درگذشت  برادر من در زمان مرگش حدودا ۳۴ ساله و دارای ۴ فرزند بود که نزدیک به ۱۳ سال در واحد تاسیسات مربوط به گاز هگزان کار می‌کرد.

او در توضیحی حادثه مرگ برادر مرحومش گفت: در روز حادثه شهرام با اینکه میدانست گاز هگزان موجب مرگ حتمی او می شود با فداکاری بی مثال همچون پهلوانان نامی ایران زمین به جای اینکه همچون بعضی ها از محوطه خطر دور شود وارد محوطه نشت گاز  میشود و  مشغول بستن شیر مخزن اصلی بود که بخار گاز هگزان متصاعد شده به بالا تنه وی پاشیده می‌شود و در نهایت بر اثر ایجاد جرقه پیکر وی در شعله های آتش می سوزد .

آقای ایمان  محمدی ادامه می‌دهد : برادرم پس از سوختگی چندروز در بیمارستانی در بندر امام بستری شد و در ادامه به بیمارستان شهید چمران در تهران منتقل شد که در نهایت روز گذشته تلاش پزشکان برای نجات وی بی نتیجه ماند.IMG-20151125-WA0008

او در ادامه در خصوص جزئیات مرگ آقای شهرام محمدی گفت: به گفته پزشکان معالج وی به دلیل شدت سوختگی امکان دیالیزم برایش وجود نداشته وبلاخره در نوزدهمین روز از ماه مبارک رمضان به دلیل از کار افتادن فعالیت کلیه ها یش وافت فشار خون فوت می کند.

برادر مرحوم شهرام احمدی می گوید : بعد از گذشت شش ماه از فوت مرحوم هنوز مراحل اداری و گزارش حادثه آن تکمیل نشده است و به مراجع ذیح صلاح ارجاع نشده است. بیمه خانواده برادرم که دارای ۴ فرزند است متاسفانه قطع شده و برای پیگیری های قانونی و قضایی طبق پیشنهاد  مدیران عالی رتبه پتروشیمی از طریق تعاملات این حادثه را حل کنند.

اما با این وجود باز هم شایعات و مستنداتی به ما میرسد که حاکی از جو سازی های کاذب مبنی بر پرداخت وجهی به خانواده مرحوم است که من صراحتا این موضوع را رد میکنم .

چرا نمی خواهند جوانمردی و فداکاری شهرام محمدی سمبلی در جامعه شود ؟

چرا نباید فداکاری هایی اینچنین ترویج داده می شوند ؟

چرا مدیران ذیربط پتروشیمی میخواهند گزارش حادثه را تغییر دهند ؟

“” مرحوم شهرام محمدی  جوانی فداکار با از جان گذشتگی خود  چندی پیش را به دل آتش می زند تا جان همکاران خود را نجات دهد  وبه همگان ثابت کند که فرهنگ ایثار هنوز در قلب هر ایرانی زنده است و به علت شدت سوختگی، در سکوتی سرد از طرف مسئولان پتروشیمی و خودداری از تشریح جزئیات حادثه فوت می کند که این مهم  به طور جد جای کمی تامل دارد .حادثه در شرکت‌های صنعتی به خصوص در استانی مثل خوزستان که همواره با گرمای شدید در فصل تابستان مواجه است، همیشه رخ داده و در اغلب موارد هم این موضوع مربوط به ضعف سیستم ایمنی شرکت‌ها بوده ولی آنها به هر دلیل، هیچ‌گاه علاقه نداشتند این موضوع را قبول کنند. در گذشته نمونه آن پیش آمده و شرکت‌های نفتی و صنعتی دیگری بوده‌اند که در مواجهه با حوادث غیرمترقبه، فورا اقدام به انتشار بیانیه یا مصاحبه مدیران با رسانه‌ها کرده‌اند و این امر از بروز شایعات و ورود مغرضانه رسانه‌های خارجی نیز جلوگیری می‌کرد.””

این نشست صمیمی و بسیار مهم که  با حضور سرکار خانم طاهره عیدی زاده دبیر حزب اسلامی کار خوزستان ,جناب آقای آقایار حسینی دبیر اجرایی خانه کارگر خوزستان و جناب آقای بیژن بهوندی  معاونت روابط عمومی حزب اسلامی کار خوزستان تشکیل شد و درپایان اشخاص حاضر در جمع آمادگی خود را جهت هرگونه پیگیری و تسریع در روند قانونی به خانواده مرحوم اعلام کردند.