«رکسانا» در اندیمشک نقد شد

خورنا- جلسه نقد کتاب رکسانا در باران در کتابخانه عمومی علامه جعفری شهرستان اندیمشک برگزار شد.

در این جلسه که با حضور آقای مسلم میرزاوند ریاست اداره کتابخانه های عمومی شهرستان اندیمشک، کتابداران کتابخانه عمومی علامه جعفری، نویسندگان و صاحب نظران بومی شهرستان و جمعی از علاقه مندان و دوستداران مباحث ادبی برگزار گردید.

ابتدا آقای میرزاوند ضمن تبریک فرا رسیدن هفته کتاب و کتابخوانی به جمع شرکت کنندگان، خوشحالی خود را از وجود چنین ظرفیت های با ارزش در شهرستان ابراز نموده و از نویسنده کتاب تقدیر و تشکر کرد.

در ادامه آقای حسین بذرافکن (یکی از نویسندگان توانای شهرستان) به نقد و تحلیل درون مایه های داستانی کتاب پرداخته و نکاتی جهت بهبود کیفی کار نویسندگی مؤلف متذکر شد. ایشان همچنین از خانم صابری به خاطر تأسیس اولین انتشارات شهرستان به نام اری ترین، تقدیر ویژه به عمل آوردند.

آقای بساک، از دیگر شرکت کنندگان در جلسه بودند که ” مجموعه داستان ” بودن این کتاب را خاطر نشان ساخته و تأکید کرد که نوشتن این گونه داستان ها با این روش و تکنیک باعث ایجاد علاقه در مخاطبان به ویژه نوجوانان و جوانان می شود.

آقای کرمی، مسئول انجمن نویسندگان شهرستان شوش نیز که در این جلسه حضور داشت، بیان کرد که متأسفانه در کشور ما، افراد بیشتر به سوی نظم و سرودن شعر روی می آورند و درصد کمی از ادیبان به نوشتن و تألیف کتب داستانی می پردازند. وی نثر نوشتاری کتاب را نثری متوسط دانست و ترتیب چینش داستان ها را کمی نادرست برشمرد. همچنین از این که نویسنده به مسائل روانشناسی آشنایی داشته و مکالمه ها را به شیوه رسمی و نه محاوره ای بیان کردند، اظهار رضایت نمود.

در ادامه جلسه نیز آقایان قلاوند، طافی، میرزاوند و همچنین خانم صادقی نیز درباره کتاب به اظهار نظر پرداخته و نقدهای کارشناسانه ای ارائه دادند.

در پایان جلسه نیز آقای میرزاوند رئیس اداره کتابخانه های عمومی اندیمشک از وجود و برگزاری این گونه جلسات نقد و بررسی کتاب که با حضور چهره های علمی شهرستان و علاقه مندان و دوستداران حوزه علم و ادب ابراز خوشحالی و مسرت نموده و بر تداوم و استمرار برگزاری این جلسات تأکید ویژه داشتند.