اداره کار آبادان اجازه اخراج نیروهای بومی به هیچ دستگاهی نمی‌دهد

خورنا: سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی آبادان گفت: اداره کار آبادان مانع اخراج نیروهای بومی از مراکز دولتی و خصوصی می‌شود.

سید علی حسینی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی فارس در آبادان اظهار کرد: در راستای ایجاد اشتغال در شهرستان آبادان و ساماندهی نیروهای بیکار با تلاش‌های مسئولان و همکاران ما در اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی آبادان توانستیم در زمینه مشاغل خانگی مجموعاً یک‌هزار و ۴۲ نفر را به بانک‌های عامل معرفی کنیم.

وی ادامه داد: از این تعداد ۴۳۰ نفر تا کنون موفق به دریافت تسهیلات شدند که امیدواریم با همکاری دست اندرکاران بتوان به افراد بیشتری از همشهریان آبادانی وام اشتغال ارائه داد.

سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی آبادان تصریح کرد: در بخش کشاورزی از ابتدا سال‌جاری تا کنون تعداد ۳ هزار و ۲۱۱ نفر در سامانه ثبت‌نام کرده که در این زمینه ۲ هزار و ۲۵۰ نفر راستی آزمایی شدند که از این تعداد تا کنون ۶۱۵ نفر دوره‌های آموزشی مورد نیاز را طی کردند.

وی از تشکیل ۳۷ تعاونی در سطح شهرستان آبادان خبر داد و افزود: این تعداد تعاونی تشکیل شده، ۴۳۱ نفر در آن عضو هستند.

حسینی ادامه داد: از این تعداد تعاونی تشکیل شده، ۱۹ شرکت تعاونی در بخش کشاورزی، یک شرکت دامداری و دامپروری، ۱۳ شرکت شیلات و آبزی پروری و چهار شرکت صنایع تبدیلی بخش کشاورزی صنعتی تشکیل شده‌اند که هم‌اکنون آماده فعالیت هستند.

سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی آبادان در ادامه از ثبت‌نام افراد مختلفی بصورت انفرادی برای طرح توسعه مهر کشاورزی خبر داد و گفت: در بخش کشاورزی ۸۸ نفر، دامداری و دامپروری ۳۷ نفر، شیلات و آبزی پروری ۴۷ نفر، صنایع تبدیلی و بخش کشاورزی و صنعت ۱۲ نفر به‌صورت انفرادی ثبت‌نام کرده‌اند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در حال ناحیه صنعتی و مراکز مهم اقتصادی آبادان و خرمشهر در محدوده منطقه آزاد اروند قرار دارد اظهار کرد: اداره کار آبادان از ابتدا سال تا کنون توانسته حدود ۶۰ نفر نیروی جویای کار خارج از محدوده منطقه آزاد را در مراکز مختلف مشغول به کار کند.

سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی آبادان در پایان ابراز امیدواری کرد با تلاش و همکاری مسئولان برای ایجاد اشتغال و بسترسازی مناسب در جهت سرمایه‌گذاری در زمینه‌های مختلف بتوان تعداد بیشتری از جوانان آبادانی جذب کار شوند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی آبادان تمام تلاش خود را برای  جلوگیری از اخراج نیروهای بومی و استخدام نیروهای جویای کار آبادانی به کار گرفته است و در این زمینه هیچ تسامحی نخواهد کرد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *