کسب درجه استادی از انجمن خوشنویسان ایران توسط خوش نویس ماهشهری

سهراب قهرمانی – خورنا:این بار در عرصه خوشنویسی جناب استاد ولی پور توانست رتبه ای عالی برای شهرستان بندر ماهشهر به ارمغان آورد شمه ای از زندگینامه این استاد گرانقدر را به شما یاران خورنا تقدیم می کنیم:
استاد مهندس علی حسین ولی پور آرخلو استاد خوشنویسی و از اعضای مجمع انجمن خوشنویسان ایران از طایفه کشکولی ایل بزرگ قشقایی متولد ۱۳۳۱ در منطقه میشان استان فارس از همان کودکی به واسطه یکی از آموزگارانش بنام آقای ابوالاحرار که آشنایی کامل با خوشنویسی داشت به نوشتن خط زیبا علاقمند گردید و جرقه هنر زیبانویسی در درونش شعله ور شد، طوریکه که از سر درب مدرسه مشق می کرد.

IMG-20151114-WA0004

استاد ولی پور
در سال ۱۳۴۹ به خاطر رخداد زلزله مجبور به ترک منطقه میشان و به سمت استان خوزستان کوچ کرد و در شهرستان بندر ماهشهر سکونت گزید. این استاد بزرگوار پس ازمدتی به استخدام شرکت پتروشیمی ماهشهر درآمده و ضمن کارکردن به تحصیلات خود ادامه داده و در رشته علوم طبیعی دیپلم و پس از مدتی در رشته دفع آفات گیاهی و کشاورزی لیسانس گرفت . در سال ۱۳۶۲ به جبهه جنگ اعزام و در آنجا با استاد اسدالله اسدی یکی از اساتید خوشنویسی آشنا و با تشویق ایشان پس از بازگشت از مناطق جبهه و جنگ در کلاسهای انجمن خوشنویسان شرکت نمود. و اینچنین خوشنویسی حرفه ای را به صورت مکاتبه ای با استاد اخوان آغاز نمود و موفق شد در مدت سه سال کلیه مراحل هنر خوشنویسی را با موفقیت پشت سر گذارد. استاد ولی پور پس از مدتی جهت نشر این هنر اصیل ، در شهرستان ماهشهر انجمن خوشنویسان ماهشهر را دایر و به آموزش و تدریس بیش از ۸۰۰ تن از علاقمندان در سطوح مختلف پرداخت. و در سایر شهرها از جمله امیدیه ، بندر امام ، شادگان ، هندیجان و … به راه اندازی کلاس های خوشنویسی و آموزش اقدام نمود و به تعلیم هنر جویان پرداخت که حاصل آن بیش از ۳۰ هنرمند برجسته و ممتازمی باشد. استاد علی حسین ولی پور در حال حاضر از خوش نویسان برجسته معاصر کشور و از مدرسان رسمی انجمن خوش نویسان ایران می باشد. کتابت رباعیات خیام و دیوان حافظ به قلم ایشان آماده چاپ می باشد که به زودی روانه بازار نشر کتاب خواهد شد. وی هم اکنون ساکن تهران است و مدتهاست که با راه اندازی یک شرکت مهندسی در کنار کارهای هنری به فعالیت های اقتصادی نیز مشغول می باشد.
ایشان بنیانگذار و دبیر انجمن خوشنویسی ماهشهر نیز می باشد.
با تشکر از جناب استاد افشین ابوعلی که ما را در تهیه این گزارش یاری دادند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *