آیت الله جزایری در جمع مردم و مسئولان سردشت: امام جمعه باید بتواند حرف مردم را بزند

خورنا: حضرت آیت الله موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان در جلسه معارفه امام جمعه جدید سردشت زیدون ضمن اظهار خرسندی از اینکه در ماه رمضان و در سالروز میلاد امام حسن(ع) توفیق دیدار با مردم سردشت را به دست آورده است، اظهار داشت: در این ماه مبارک، انتصاب یک امام جمعه جدید برای بخش سردشت هدیه ما به مردم این بخش بوده است.

به گزارش خبرنگار خورنا از بهبهان، نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: نماز جمعه سنتی دیر باز است که از زمان پیامبر  به ما رسیده است و اولین نماز جمعه بعد از انقلاب نیز در ماه مبارک رمضان در سال ۵۷ شروع شد و برای مدت طولانی این امر مبارک صورت گرفته است.

این عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: شرایط زیادی برای تایید امام جمعه نیاز است که خوشبختانه امام جمعه ای که برای این بخش منصوب شده است، همه شرایط را دارا میباشد و مورد تایید قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: در نظر داریم تا به زودی برای شهرستان تازه تاسیس شده آغاجاری نیز امام جمعه ای منصوب کنیم.

آیت الله موسوی جزایری گفت: نماز جمعه امر مبارکی است که خداوند مقدر نموده است. بعد از اینکه انقلاب اسلامی مردم ایران پیروز شد، امام خمینی(ره) احساس نیاز کرد و نامه ای به آیت الله طالقانی نوشتند که نماز جمعه را برگزار کند.

امام جمعه اهواز تصریح کرد: نماز جمعه باید در راس امور یک نظام اسلامی وجود داشته باشد و امام جمعه باید بتواند حرف مردم را بزند و مشکلات جامعه را بیان کند.

این عضو مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: برگزاری نماز جمعه توسط خاتم انبیا حضرت محمد رسول الله(ص) تدارک دیده شد که بسیاری از مسائل را حل کرد.

وی ادامه داد: حضرت محمد(ص) در مناسک نماز جمعه کلیه ی توطئه ها و دسیسه های منافقین و دشمنان را که در طول یک هفته گذشته انجام میدادند، رسوا و نقش بر آب میکرد.

آیت الله موسوی جزایری در پایان با آرزوی موفیت برای امام جمعه جدید سردشت، گفت: امام جمعه برای این است که مردم را نسبت به وظایف و حیله های دشمنان آگاه سازد.