اداره تبلیغات اسلامی تا جبهه ضدفرهنگی در هفتکل؟!

خورنا – حاج آقا کریمی در ایام محرم در کجا به سر می برد؟ / دلیل عدم عبور هیئت کوی طالقانی از جلوی جایگاه در روز عاشورا/ دستمزد از هفتکل عملکرد در قلعه تل!!

 

 

به گزارش خورنا به نقل از خبرگزاری ندای هفتکل، اگر بصورت گذرا نگاهی به عملکرد اداره تبلیغات اسلامی در سالهای ۹۰ الی ۹۲ بیندازیم، خوش اخلاقی و برخورد مهربانانه ریاست وقت آن اداره در ذهن هر انسان، چه فرهنگی و چه غیرفرهنگی می گنجد.

 

در آن سالها اداره تبلیغات اسلامی یکی از پر ترددترین ادارات شهرستان هفتکل محسوب می شد و حجت الاسلام حسینوند که در آن زمان نیز ریاست این اداره بر بر عهده داشت و جدیداً به شهرستان هفتکل آمده بود اما محبوبیت خاصی در بین اکثریت مردم داشت.

 

اما پس از رفتن او از اداره تبلیغات اسلامی هفتکل، اوضاع این اداره به شدت با دوران حضور حسینوند با هم ضدیت گرفته و گویا در مسیر مخالف آن دوران می گذرد.
طی بررسی های انجام شده توسط خبرگزاری ندای هفتکل یکی از وظایف اداره تبلیغات اسلامی سرکشی از هیئت های عزاداری در ایام ماه محرم است اما متاسفانه در دهه اول محرم که هیئت های عزاداری شهرستان هفتکل برنامه های فراوان و مراسمات خاص و با شکوهی برگزار کردند، نه تنها محمد کریمی رئیس اداره تبلیغات اسلامی بلکه هیچ نماینده ای از طرف این اداره برای سرکشی از هیئت های مستقر در هفتکل بازدیدی انجام نداده و شاید حتی حضوری در این مراسمات پیدا نکرده است.

 

یکی از فعالان فرهنگی کوی طالقانی (برم گاومیشی۳) نیز در گفتگویی با خبرگزاری ندای هفتکل اظهار داشت: اداره تبلیغات اسلامی مراسم تجلیل از مداحان حسینی را برای استقبال از ایام محرم برگزار نموده، اما به دلایل نامعلومی هیچ مداحی از کوی طالقانی برای حضور در این برنامه دعوت نکرد.

 

این فعال فرهنگی ادامه داد: یکی از دلایلی که هیئت عزاداران کوی طالقانی در روز عاشورا از جلوی جایگاه عبور نکرد، بی توجهی اداره تبلیغات اسلامی به این منطه بود؛ با آن که این هیئت هر سال یکی از پرجمعیت ترین هیئت های شهرستان هفتکل به شمار میرود.

 

عکس - خبرگزاری ندای هفتکل همچنین در شامگاه چهارشنبه (شب هشتم محرم) که تجمع هیئت عزاداران حسینی هفتکل مقابل بانک ملی این شهرستان برگزار شد و اداره تبلیغات اسلامی که به عنوان یکی از مجریان این برنامه بوده اما بازهم خبری از حضور رئیس یا نماینده ای از طرف اداره تبلیغات اسلامی در این برنامه نبوده است.
جالب تر از آن این است که ایشان حقوق و مزایای ریاست اداره تبلیغات اسلامی را دریافت می کند ولی در شبهای دهه اول محرم که فعالیت هیئت های عزاداری بشدت فراوان است و این اداره وظیفه دارد از هیات عزاداری شهرستان هفتکل سرکشی کند، در خارج شهر بوده، که احتمالاً به عنوان سخنران در مسجد قلطه تل (از توابع شهرستان باغملک) بسر می برد.

اما در پایان جای سوال است که این حقوق و مزایایی که از طرف این اداره دریافت می شود و در جای دیگری خرج می شود، از لحاظ شرعی مشکلی ندارد؟؟

 

 
گزارش از: علی عوض نژاد