تاکید معاون فرماندار بر مناسب سازی معابر شهری برای معلولان و جانبازان در رامشیر

خورنا – معاون فرماندار رامشیر بر مناسب سازی معابر شهری و ارائه بهتر خدمات  بانکی به معلولان و جانبازان تاکید کرد.

معاون فرماندار در جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری  مناسب سازی معابر عمومی برای معلولان و جانبازان  این شهرستان گفت : برابر قانون جامع حمایت از حقوق معلولان کلیه دستگاهها باید به نحوی عمل نمایند که امکان دسترسی و بهره مندی از خدمات  آنها برای معلولان همچون افراد عادی فراهم گردد.

روح الله شفیعی در این جلسه که صبح امروز در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، با بیان اینکه اداره بهزیستی رامشیر به عنوان دبیر ستاد مسئول رسیدگی و پیگیری امور معلولان است، افزود: رئیس اداره بهزیستی شهرستان باید  ضمن بررسی مشکلات حوزه معلولان و جانبازان در اماکن عمومی، پیگیری های لازم را در خصوص اجرایی شدن مصوبات این ستاد انجام دهد.

شفیعی ایجاد مکان مناسب برای معلولان و جانبازان در ورودی اماکن عمومی را از مهم‌ترین مشکلات این حوزه دانست و تصریح کرد: راه‌ اندازی محل پارک برای معلولان و جانبازان در معابر شهری  و همچنین راه اندازی خودپرداز ویژه معلولان و جانبازان در جهت ارائه  بهتر خدمات بانکی از دیگر مواردی است که باید پیگیری و عملیاتی شود.

ناصر مظلومی  رییس اداره بهزیستی شهرستان نیز  از وجود ۱۲۰۰ نفر معلول در این شهرستان خبر داد و افزود: اگر معابر رفت و آمد آنان در سطح شهرها و روستاها مناسب سازی نشود دریافت خدمات آنان با مشکلات و سختی های زیاد همراه می شود.

مظلومی در ادامه به بیان مشکلات معلولان و جانبازان در شهرستان پرداخت و اظهار داشت : عدم مناسب سازی محیط ادارات شهرستان و نبود مکان های ورزشی مناسب جهت معلولان و جانبازان از مهمترین مشکلات این حوزه می باشد که نیازمند توجه ویژه مسئولان شهرستان می باشد .

سپس اعضا به بیان نقطه نظرات خود پرداختندودر پایان  بر مناسب سازی محیط ادارات تاکید شد.