مراسم گرامیداشت سیزده آبان توسط دانشجویان دانشگاه آزاد واحد ماهشهر

خورنا – مراسم استکبار ستیزی و گرامیداشت یوم الله ۱۳ آبان با حضور امام جمعه و مسئولان نهادها و ادارات شهرستان، اعضای هیات رئیسه، دانشجویان، استادان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ماهشهر در سالن اجتماعات زکریای رازی این واحد دانشگاهی و به همت حوزه بسیج دانشجویی امام صادق(ع) برگزار شد.
سهراب قهرمانی _ خورنا : امام جمعه موقت اهواز و نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در همایش استکبار ستیزی یوم الله ۱۳ آبان با توجه به بیانات مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای ۱۳ آبان را یک نماد دانست و گفت: یوم الله ۱۳ آبان در نظام جمهوری اسلامی ایران یادآور واقعیت‌های پر شوری در تاریخ ملت ایران بوده که از یک سری حقایق پرده برداری می‌کند که سرمنشاء و رمز پیروزی انقلاب اسلامی ایران بوده است.

حجت الااسلام والمسلمین حیدری با بیان اینکه ۱۳ آبان یعنی مقاومت، عزت‌مندی، استقلال و آزادگی و نه گفتن به ظلم، ظالمین و استکبار افزود: ۱۳ آبان سال ۴۳ تبعید حضرت امام خمینی(ره) به ترکیه در اعتراض به طرح کاپیتولاسیون، ۱۳ آبان ۵۷ کشتار دانش آموزان از سوی جلادان رژیم ستم شاهی در مقابل دانشگاه تهران و ۱۳ آبان ۵۸ سالروز تسخیر لانه جاسوسی امریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام(ره) را سه نماد بزرگ یوم الله ۱۳ آبان ذکر کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با توجه به آیاتی از قرآن کریم درباره مبارزه با ظلم گفت: در قرآن کریم آمده است که هرگز به ظالمان اعتماد نکنید که آتش جهنم شما را در بر می‌گیرد و هرگز خداوند اجازه نمی دهند که ظالمان مسلط بر مومنین باشند.

دکتر حیدری با بیان اینکه معانی و مفاهیم استکبارستیزی ۱۳ آبان برخواسته از متن اسلام ناب محمدی است تصریح کرد: حضرت علی علیه السلام می‌فرمایند: مومنین؛ همه شما در مقابل ظالم باید بایستید، خصمانه حرکت کنید و نسبت به مظلوم در هرجایی که باشد از او حمایت کنید.

دکتر مازیار نوعی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد ماهشهر نیز با توجه به سه رخداد تاریخ ساز و پیش آمده در یوم الله ۱۳ آبان در سالهای ۴۳، ۵۷ و ۵۸ در تاریخ ملت ایران گفت: یوم الله ۱۳ آبان بی‌شک یکی از مهم‌ترین روزهای تاریخ انقلاب اسلامی است که نشان دادن خشم انقلابی ملت ایران علیه استکبار، آگاهی بخشی و درک شایسته از ماهیت استکبار، ظهور ظرفیت های ضد استکباری مردم به ویژه نخبگان و جوانان و تاکید بر استکبار ستیزی و حمایت از ملت های مظلوم از مهم ترین رویکردهای محوری بزرگداشت این روز بزرگ است.

ضمنا دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ماهشهر همگام و همراه با اقشار مختلف جامعه ایران اسلامی در مراسم راهپیمایی ضد استکباری یوم الله ۱۳ آبان شرکت نمودند و با حضور خود ضمن گرامیداشت این روز بزرگ باردیگر با آرمانهای والای امام راحل ره و مقام عظمای ولایت تجدید بیعت کردند.
در ادامه مراسم گرامیداشت یوم الله سیزده آبان ضمن حضور بر مزار شهدای گمنام که در محوطه دانشگاه به خاک سپرده شده اند نماز ظهر نیز بصورت جماعت و با امامت حجت الااسلام غبیشاوی امام جمعه شهرستان بندر ماهشهر برگزار گردید.

IMG-20151105-WA0011 IMG-20151105-WA0009 IMG-20151105-WA0008 IMG-20151105-WA0007 IMG-20151105-WA0006