نماینده ماهشهر: تحریم ها یک جنگ اقتصادی تمام عیارعلیه نظام است

خورنا: نماینده مردم ماهشهر ، هندیجان و امیدیه در مجلس شورای اسلامی گفت: تحریم های یکجانبه و ظالمانه ای که امروز قدرت های استکباری علیه ایران اسلامی اعمال می کنند یک عملیات روانی و جنگ اقتصادی تمام عیار علیه نظام است.

حبیب آقاجری در نشست شورای کشاورزی ماهشهر افزود: امروز دشمنان نظام اسلامی با ناامید شدن از اقدام نظامی ، تمام توان خود را برای جنگ اقتصادی با ایران اسلامی مصروف کرده اند.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران به برکت انقلاب و اسلام در تمامی زمینه ها اعم از سیاسی ، فرهنگی و نظامی به استقلال کامل رسیده است و دشمن به این موضوع اذعان دارد افزود: با این وجود هنوز در بعد اقتصادی با مشکلات و چالش هایی مواجه هستیم که امیدواریم با راهبرد ‘اقتصاد مقاومتی’ بتوانیم از این مسیر عبور کنیم.

آقاجری راهبرد اقتصاد مقاومتی تبیین شده از سوی مقام معظم رهبری را در شرایط کنونی ، بسیار راهگشا توصیف کرد و گفت: ظرفیت های زیادی در کشور وجود دارد که چنانچه بخوبی از آن استفاده کنیم قادر خواهیم بود شگردها و ترفندهای اقتصادی دشمن را ناکارا کنیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توسعه کشاورزی یکی از موضوع های اساسی برای مقابله با تحریم هاست افزود: شهرستان ماهشهر نیز در این زمینه از ظرفیت های بسیار زیادی برای توسعه بخش کشاورزی دارد که با استفاده بهینه از این ظرفیت ها ، می توان گام های بلندی برای استقلال اقتصادی و قطع وابستگی ها برداشت.

وی عمده ترین مشکلات و موانع توسعه بخش کشاورزی شهرستان ماهشهر را تسهیلات بانکی ، شوری بیش از حد اراضی کشاورزی و برقدار کردن پمپ های آب کشاورزان عنوان کرد و گفت: باید برای حل این مشکلات ، تمام مسوولان نهایت تلاش و مساعی خود را به کار ببرند.

منوچهر حیاتی فرماندار ماهشهر نیز در این نشست با بیان اینکه باری احیا و توسعه بخش کشاورزی این شهرستان تصمیم های خوبی اتخاذ شده است تصریح کرد: به علت وجود برخی مشکلات این تصمیم ها تاکنون به طور کامل اجرایی نشده و مشکلات موجود لاینحل باقی مانده است.

بر اساس طرح ۸۰۰هزار هکتاری مقام معظم رهبری که در جریان سفر معظم له به خوزستان در سال ۱۳۷۵به تصویب رسید بخشی از این اراضی در محدوده شهرستان ماهشهر واقع شده است که به علت پاره ای مشکلات از جمله کمبود آب هنوز به طور کامل زیر کشت نرفته است