بیانیه انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه شهید چمران اهواز به مناسبت انتصاب سرپرست جدید دانشگاه

خورنا – انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه شهید چمران اهواز به مناسبت انتصاب سرپرست جدید دانشگاه بیانیه ای صادر کرد:

به نام خدا
با بزرگداشت سالروز ۱۳ آبان که یادآور رخدادهای مهمی در انقلاب اسلامی است و با دانشگاه و دانشجویان پیوند خورده است، انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه شهید چمران اهواز لازم می داند که انتصاب جناب آقای دکتر غلامحسین خواجه را به سرپرستی دانشگاه تبریک بگوید و برای ایشان که از پیشکسوتان باتجربه و ارزشمند دانشگاه است، آرزوی موفقیت کند. بر خود واجب می دانیم که از کوشش های مخلصانه و امیدوار کننده جناب آقای دکتر محمد رعایایی در ۲۰ ماه گذشته در جهت توسعه همه جانبه دانشگاه و فراهم آوردن زمینه های نشاط علمی و مشارکت و همدلی همه دانشگاهیان تشکر کنیم.
در بیست ماه سرپرستی جناب آقای دکتر رعایایی که او نیز از شخصیت های علمی، فرهیخته، مدیر و تلاش گر دانشگاه بوده و هستند، ایشان توانستند با عقلانیت و تدبیر، آرامش و امید را به دانشگاه بازگردانند و امور، روند طبیعی و معقول خود را بازیابد و در عین انعطاف و مشارکت پذیری، نظم و انضباط اداری را در همه فرایندهای تصمیم گیری و اجرایی دانشگاه حاکم و گره های کور و کهنه را با شکیبایی منحصر به فرد خود باز کند.
امید داریم با انتصاب شایسته جناب آقای دکتر خواجه، که او نیز انسانی والا و ارزشمدار و قانونگراست، رونق رو به رشد دانشگاه در پناه آرامش حاصل از فعالیت دو ساله اخیر، ادامه یابد.
انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه شهید چمران اهواز در همین حال، لازم می داند اظهار تاسف شدید خود را از این که در نظام مدیریت آموزش عالی کشور، روال های نادرستی موجب کنار گذاشتن مدیران شایسته ای همانند جناب آقای دکتر رعایایی می شود، اعلام دارد و تاکید کند که چرا عمر مدیریتی در دانشگاه ها اینقدر کوتاه شده است و چرا برخی نهادهای داخل و بیرون از دانشگاه تا این اندازه می توانند خواست و اراده خود را به سطوح عالی نظام و وزارت علوم تحمیل کنند ولی دانشگاهیان به ویژه اعضای هیئت علمی هیچ نقشی در انتخاب و ابقا ریاست دانشگاه خود ندارند.
امید است که انتصاب سرپرست جدید دانشگاه که مورد حمایت قاطبه دانشگاهیان نیز هست، بتواند روند بهبودی و آرامش را در دانشگاه سرعت ببخشد و شاهد به بار نشستن کوشش های دو سال اخیر سرپرست پیشین دانشگاه باشیم.

۱۳ آبان ۱۳۹۴
انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه شهید چمران اهواز