چه خبر از استانداری؟/ ستاد انتخابات خوزستان در تکاپوی یک انتخابات شفاف

خورنا – ما در حال تدارک ، آماده سازی و آموزش نیروها هستیم و تمام تلاش خود را برای برگزاری یک انتخابات سالم و شفاف و صیانت از آرای مردم به کار می گیریم .

در پیش بودن دو انتخابات مهم و نزدیک شدن به موعد انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری ، تکاپو و جنب و جوش ستادهای انتخاباتی استان ها را دو چندان کرده است ؛ برگزاری نشست ها برای ایجاد فضای پرشور و تلاش برای برگزاری انتخاباتی شفاف و صیانت از آرای مردم ، در دستور کار این ستادها قرار گرفته است.
ستاد انتخاباتی خوزستان نیز از گردونه این فعالیت ها عقب نمانده و از زمان شکل گیری و ریاست فرج الله خبیر در این ستاد ،  تلاش های زیادی به منظور آموزش و آماده سازی نیروها جهت برگزاری یک انتخابات سالم و پرنشاط شده است.
به گزارش پانا ، در همین زمینه ،  معاون سیاسی، اجتماعی استاندار خوزستان و رئیس ستاد انتخابات می گوید: ما در حال تدارک ، آماده سازی و آموزش نیروها هستیم و تمام تلاش خود را برای برگزاری یک انتخابات سالم و شفاف و صیانت از آرای مردم به کار می گیریم .
فرج الله خبیر در اولین نشست کمیته ی اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان خوزستان با اشاره به در پیش بودن دو انتخابات مهم مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری گفت: برگزاری این دو انتخابات ضمن اینکه از حساسیت های زیادی برخوردار است،با توجه به وظایفی که در قانون برای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی تعریف شده است ، در تعیین سرنوشت مملکت و نهادهای حاکمیتی بسیار تاثیر گذار می باشد.
معاون سیاسی استاندار و رئیس ستاد انتخابات استان خوزستان ، افزود:مجلس شورای اسلامی با قانون گذاری ، نظارت بر کار دولت ، تایید وزرا و به تبع آن انتخاب خیلی از مسئولین کشوری به عنوان مدیران ستادی،نقش بسیار زیادی در تحولات کشور خواهد داشت و مجلس هر چه توانمندتر ،خلاق تر و مبتنی بر منافع ملی حرکت کند ،راه های توسعه در کشور هموار تر خواهد شد .
وی گفت : مجلس باید قوانین راهگشا برای دولت را تصویب کند تا دولت بتواند به صورت منطقی به وظایف خود عمل کند . خبیر بیان داشت: همه ی ما موظف هستیم تا فضای پرنشاطی برای حضور مردم در انتخابات فراهم کنیم و ضمن ایجاد انگیزه در مردم ، احساس مسئولیت در آنها را در خصوص انتخاب نمایندگان اصلح افزایش دهیم .
رئیس ستاد انتخابات استان خوزستان گفت: حضور مردم در صحنه ی انتخابات باعث توانمند سازی نظام و ایجاد یک مجلس توانمند می شود و مردم باید درک کنند که مشارکت گسترده ی آنها در انتخابات در سرنوشت آنها تاثیر گذار است .
وی در عین حال گفت: شرکت با شکوه مردم در انتخابات از سوی دیگر علاقمندی آنها به نظام اسلامی و دولت را نیز نشان می دهد که این سبب جلوگیری از توطئه های دشمنان در سطح بین المللی خواهد شد . خبیر جنبه ی مهم انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری را ایجاد انگیزه در مردم و احساس تعهد و مسئولیت در آنها دانست و تصریح کرد: اگر بخواهیم به دموکراسی واقعی دست پیدا کنیم باید مردم در تعیین سرنوشت خود مشارکت داده شوند .
وی با اشاره به اینکه ستادهای انتخاباتی از اواخر بهار شکل گرفتند ، اظهار داشت : ما در حال تدارک ، آماده سازی و آموزش نیروها هستیم و تمام تلاش خود را برای برگزاری یک انتخابات سالم و شفاف و صیانت از آرای مردم به کار می گیریم . معاون سیاسی ، اجتماعی استاندار خوزستان با اشاره به اهمیت ” کمیته ی اطلاع رسانی ستاد انتخابات ” ، اظهار داشت : وظیفه ی اطلاع رسانی از این جهت مهم است که مردم در جریان جزییات اقدامات مسئولین قرار می گیرند و با فرآیندهای برگزاری انتخابات و حقوق قانونی خود نیز آشنا می شوند که این سبب کاهش تخلفات انتخاباتی می شود.
وی در عین حال تشکیل هیئت های اجرایی ،ثبت نام از کاندیداها ، بررسی صلاحیت ها در هیئت های اجرایی و نظارتی ، آماده کردن مجموعه های فرمانداری ، تعیین شعب ثبت نام و اخذ رای ، مشخص کردن اعضای شعب ثبت نام و اخذ رای ، حفاظت از صندوق ها و فرآیندهای برگزاری انتخابات را از مراحل مهم در اجرای انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در اسفندماه سال جاری دانست . خبیر همچنین با تاکید بر لازمه ی ایجاد فضای انتخاباتی در شهرستانها ، گفت: فضای تبلیغاتی پرشور در جلب مشارکت مردم موثر است .
انتشار اخبار انتخاباتی به گرم شدن فضای انتخابات کمک می کند
همچنین رئیس کمیته ی اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان خوزستان معتقد است : فعالیت های احزاب ، گروه ها و جمعیت های سیاسی نشان دهنده ی پویایی وضعیت سیاسی در استان است و این فعالیت ها به گرم شدن فضای انتخابات کمک می کند .
هومن خورشید در نخستین جلسه ی کمیته ی اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان خوزستان که با حضور اعضای این کمیته در استانداری خوزستان برگزار شد ، با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در اسفندماه سال جاری ، گفت:با توجه به اینکه در آستانه ی انتخابات قرار داریم ، فضای درون استان خوزستان به سمت انتخاباتی شدن به پیش می رود و هیئت های اجرایی علاوه بربرنامه ریزی برای اجرای هر چه باشکوه تر انتخابات، باید ایجاد فضای شور و نشاط انتخاباتی را نیز مد نظر داشته باشند .
 رئیس کمیته ی اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان خوزستان و معاون روابط عمومی اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری افزود: ایجاد فضای شور و نشاط انتخاباتی در شهرستانها برعهده ی کمیته ی اطلاع رسانی ستاد انتخابات می باشد و همکاران ما در این کمیته موظف هستند ضمن رصد کردن فضای انتخاباتی استان و شهرستان ها ، فعالیت هایی که در حوزه ی سیاسی و انتخابات انجام می شود، همچنین ارتباط با رسانه ها و انعکاس اخبار انتخابات را نیز در دستور کار داشته باشند .
خورشید با اظهار اینکه انعکاس اخبار انتخاباتی در رسانه ها به گرم شدن فضای انتخابات کمک می کند ، خاطر نشان کرد: انتشار اخبار در این حوزه نشان می دهد که ما در پیشبرد فضای انتخاباتی و رقابتی به وظیفه ی خود عمل کرده ایم .
معاون روابط عمومی استانداری خوزستان بیان داشت : اعضای کمیته ی اطلاع رسانی ستاد انتخابات باید به صورت هفتگی گزارش فعالیت های خود را در این خصوص ارائه دهند تا از طریق رسانه ها به اطلاع افکار عمومی برسد.
خورشید گفت: فعالیت های احزاب ، گروه ها و جمعیت های سیاسی و برنامه هایی که در سطح استان و شهرستانها برگزار می شود نشان دهنده ی پویایی وضعیت سیاسی در استان است .
وی گفت : وقتی در یک شهرستان چند رویداد سیاسی برگزار می شود ، انگیزه مردم برای حضور در انتخابات افزایش پیدا می کنند .
رئیس کمیته ی اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان خوزستان در عین حال از برگزاری برنامه های این کمیته در شهرستانها طی هفته های آینده خبر داد و افزود: به دستور معاون سیاسی ، اجتماعی استاندار خوزستان فعالیت های انتخاباتی شهرستانها باید بررسی شود و در این راستا در هفته های آینده با حضور در شهرستانها جلساتی را با محوریت اطلاع رسانی برگزار خواهیم کرد و فعالیت کمیته های اطلاع رسانی ستاد های انتخاباتی و فضای سیاسی شهرستانها را از نزدیک رصد می کنیم و نتیجه ی این جمع بندی ها به ستاد انتخابات مستقر در وزارت کشور ارسال می شود .