دلیل ناراحتی رسانه تندروی استان از انتصاب «نشان» چیست؟/ «سن»، ملاک اولین انتقاد!

خورنا – علی چاروسائی: خسرو نشان که از فرهنگی ترین مدیران خوزستان پس از انقلاب بوده حالا سکاندار میراث فرهنگی خوزستان است. این موضوع به کام همه خوش آمد اما اقلیتی که همیشه مخالفند، اینجا هم مخالف بودند.

به گزارش خورنا، خسرو نشان که از فرهنگی ترین مدیران خوزستان پس از انقلاب بوده حالا سکاندار میراث فرهنگی خوزستان است. این موضوع به کام همه خوش آمد اما اقلیتی که همیشه مخالفند، اینجا هم مخالف بودند و اینبار «سن» را ملاک انتقاد قرار دادند.

خسرو نشان متولد ۱۳۳۸ و ۵۶ ساله است. وی که هنوز به سن بازنشستگی نرسیده در آماده ترین دوران مدیریتی خود قرار دارد. آمیزه ای از تجربه و پختگی و پشتوانه سالها مدیریت فرهنگی در سنگرهای مختلف و این انتصاب بارقه ای از امید در دل دوستداران فرهنگ و تاریخ استان ایجاده کرده است اما رسانه هایی که تا دیروز منتقد اصلی افشین حیدری جوان، در سمت مدیرکلی میراث فرهنگی خوزستان بودند حالا منتقد نشان شدند.

ماجرا چیست؟!

شنیده شده که مدیر یکی از این رسانه ها در دوران افشین حیدری تلاش های فراوانی برای رسیدن به صندلی روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی کرده و آن را حق خود دانسته اما وقتی افشین حیدری به این خواسته تن نداده، رسانه مذکور به منتقد جدی وی تبدیل شده است و بیشترین تلاش برای برای جابجایی افشین حیدری از سوی همان رسانه انجام شد.

اما…

خسرو نشان که پیش از این و در سمت معاونت فرهنگی دانشگاه چمران اهواز به دلیل باز کردن فضای فرهنگی دانشگاه و فضا دادن به همه دانشجویان با گرایش های مختلف، به یک اندازه و حمایت از برنامه های فرهنگی در این دانشگاه، به شدت و مکرر مورد حملات این رسانه بوده، حالا مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان شده است و این رسانه و وابستگاه فکری آن آچمز شده اند.

رسانه ای که افشین حیدری حدودا ۴۰ ساله را با حربه جوانی و ناپختگی و خسرو نشان ۵۶ ساله را با حربه پیری میزند اما شاید نمیدانند نظام مقدس جمهوری اسلامی چه سرمایه گذاری های کلانی انجام داده تا نشان ها پخته شوند و در چنین سالهایی خدمات ارزنده ای به کشور داشته باشند. به دور از آزمون و خطا !

حالا پر واضح است که با آمدن نشان، تمام رشته های رسانه خاص برای امتیاز گیری در میراث فرهنگی خوزستان پنبه شده و باید منتظر ماند تا انتقادات زنجیره ای از خسرو نشان به بهانه های مختلف روی خروجی این رسانه قرار گیرد.

پینوشت:

از پیر گوشه‌‌گیری و سیر از جوان خوش است    از تیر راستی و کجی از کمان خوش است