انتقاد سفیر ایتالیا از عدم وجود زیرساخت های گردشگری در خوزستان

خورنا – سفیر ایتالیا گفت:نبود جاده، تابلوهای راهنما، موزه و نبود رستوران و هتل که گردشگر بتواند به راحتی به آنها دسترسی داشته باشد، باعث ناشناخته ماندن جاذبه های گردشگری خوزستان شده است.

به گزارش خورنا به نقل از رهیاب سفیر ایتالیا در حاشیه این بازدید، معماری و فناوری سد و نیروگاه کارون۳ را باشکوه خواند و با دیدن سازه سد و بخش های زیرزمینی آن، بر عظمت و بزرگی سد تاکید کرد.
“مانورو کنچاتوری” با بیان اینکه در این سفر به قصد دیدن معماری، مهندسی و میراث فرهنگی ایران در استان خوزستان به اینجا آمدیم که بسیار جذاب و دیدنی بود، گفت: در زمینه تکنولوژی و فناوری امروز ایران، کارهای بزرگ و در خور توجهی انجام شده است.
وی خاطرنشان کرد: جاذبه های گردشگری و توریستی در استان خوزستان متنوع و مهم هستند و طبیعت آن دارای جاذبه های مهم و در عین حال پنهان و ناشناخته است و می تواند برای گردشگر دارای اهمیت ویژه باشد، اما نبود جاده، تابلوهای راهنما، موزه و نبود رستوران و هتل که گردشگر بتواند به راحتی به آنها دسترسی داشته باشد، باعث ناشناخته ماندن آنها شده است.
سفیر ایتالیا ادامه داد: ما در ایتالیا و کلا در اروپا، نشان خواهیم داد که خوزستان ایران، از نظر میراث فرهنگی، ساخت سدهای بزرگ و معماری آن از قدیم تا امروز چگونه است، اما برای جذب گردشگر، زیرساخت های گردشگری در اینجا کم و ناکافی است.
کنچاتوری به فناوری پیشرفته سد کارون۳ و چشم انداز بسیار زیبا و طبیعت بکر اطراف آن اشاره کرد و گفت: در بازدیدی که از شوشتر تا کارون۳ داشتیم و براساس اسنادی که مشاهده کردیم، مشخص است که استان خوزستان در طول تاریخ همیشه در صنعت و معماری پیشرو بوده است.
 وی تصریح کرد: این مسیر، قابلیت تبدیل شدن به یک مسیر جذاب توریستی را دارد.
“مانورو کنچاتوری” سفیر و “کارلو چرتی” کاردار و رایزن فرهنگی کشور ایتالیا، به همراه خانواده های خود، از سد، نیروگاه، دریاچه و پل های زیبای کارون۳ دیدن کردند.